خواص زردآلو چیست؟ یک میوه کوچک و دنیایی از خواص بزرگ!

خواص زردآلو چیست؟ یک میوه کوچک و دنیایی از خواص بزرگ!
زردآلو با رنگ زرد جذابش ظرف میوه شما را در فصل تابستان زیبا می‌کند. این میوه همان قدر که زیباست، سرشار از خاصیت است. خواص زردآلو را که بدانید حتما این میوه تابستانی را در سبد خریدتان جا می‌دهید.
کد خبر: ۲۵۱۲۱
|
۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲

خواص زردآلو آنقدر زیاد است که در این مطلب تنها به چند مورد از آن پرداخته‌ایم. کوچک و بزرگ هم نمی‌شناسد، بیشتر افراد با هر شرایطی میتوانند این میوه شیرین و آبدار و را گاز بزنند و از عطر و طعمش لذت ببرند. با ما همراه باشید.

زی‌سان: زردآلو از آن دسته میوه‌هایی است که به سختی می‌توانید از کنارش بگذرید. فرقی نمی‌کند تازه باشد یا خشک یا حتی مربا، هر مدل از آن خوشمزه است. از طعم زردآلو که بگذریم، این میوه یکی از میوه‌های پُرخاصیت به شمار می‌آید و از حفظ سلامت دستگاه گوارش گرفته تا تقویت استخوان، همه جوره می‌توانید روی زردآلو حساب کنید.

در این مطلب خواص زردآلو را توضیح داده‌ایم؛ پیشنهاد می‌کنیم تا از این پس به جای استفاده از مکمل‌های شیمیایی، با میوه‌ها بدن‌تان را تقویت کنید.

جدول ارزش غذایی زردآلو

در این جدول ارزش غذایی یک عدد زردآلوی تازه معادل ۳۵ گرم را می‌خوانید.

خواص زردآلو

خواص زردآلو برای پیشگیری از ابتلا به سرطان

زردآلو یک منبع غنی از آنتی اکسیدان‌ها از جمله بتاکارون و ویتامین‌های A، C و D است. این ترکیبات برای خنثی کردن رادیکال‌های آزاد، که ترکیبات مضری هستند که به سلول‌های بدن آسیب می‌رسانند و باعث استرس اکسیداتیو می‌شوند، ضروری هستند.

استرس اکسیداتیو باعث بروز بیماری‌های زیادی از جمله سرطان، چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود. پس برای کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌هایی که نام بردیم، زردآلو را در بین میوه‌های مصرفیِ فصل تابستانِ خود و خوانواده‌تان قرار دهید.

خواص زردآلو برای حفظ سلامت دستگاه گوارش

به گزارش زی‌سان، از آن جایی که زردآلو فیبر بالایی دارد می‌تواند در کاهش مشکلات دستگاه گوارش از جمله یبوست، زخم معده و روده مفید باشد. فیبر موجود در زردآلو به حفظ سلامت روده و تسهیل در عبور مؤثر مواد غذایی از روده کمک می‌کند. این میوه دارای ترکیباتی است که باعث افزایش حرکت روده و نرم‌تر شدن مدفوع می‌شوند. پس اگر از مشکل یبوست رنج می‌برید، زردآلو دوای درد شماست، با مصرف منظم آن می‌توانید عملکرد روده‌هایتان را بهتر کنید و یبوست‌تان را درمان کنید. زردآلو حاوی فیبر ملاتونین است که خاصیت ضد التهابی دارد و می‌تواند در درمان زخم معده و روده نقش داشته باشد.

خواص زردآلو چیست؟ یک میوه کوچک و دنیایی از خواص بزرگ!

خواص زردآلو برای سلامت چشم 

زردآلو یک منبع غنی از ویتامین‌های E و A است که برای سلامت چشم ضروری هستند همچنین بتاکارون موجود در زردآلو به حفظ سلامت چشم و پیشگیری از ابتلا به بیماری شب‌کوری نقش دارد.

پیشنهاد: با خواص سلطان میوه‌ها آشنا شوید!

خواص زردآلو برای سلامت پوست

به گزارش زی‌سان، علل اصلی چین و چروک و آسیب پوست عوامل محیطی مانند نور خورشید، آلودگی و دود سیگار هستند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که ارتباط مستقیمی بین قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV)، آفتاب سوختگی و خطر ابتلا به ملانوم، یک نوع مرگبار سرطان پوست وجود دارد. اما شما می‌توانید با برخی از این آسیب‌های پوستی از طریق یک رژیم غذایی سالم و سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی که زردآلو تامین می‌کند، مبارزه کنید.

ویتامین‌های C و E که هر دو در این میوه یافت می‌شوند، می‌توانند مثل یک معجزه برای پوست باشند. به ویژه، ویتامین C که با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش و آلاینده‌های محیطی محافظت می‌کند.

علاوه بر این، این ویتامین به ساخت کلاژن که به پوست شما استحکام و خاصیت ارتجاعی می‌دهد نیز کمک می‌کند. داشتن یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین C می‌تواند به بهبود پوست شما از آسیب اشعه ماوراء بنفش و جلوگیری از ایجاد لکه‌های پوستی و چین و چروک کمک کند. بتا کاروتن، یکی دیگر از مواد مغذی زردآلو، از پوست در برابر آفتاب سوختگی محافظت می‌کند.

خواص زردآلو برای رشد مو

ویتامین E موجود در زردآلو به رشد موی سالم کمک می‌کند و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

خواص زردآلو چیست؟ یک میوه کوچک و دنیایی از خواص بزرگ!

خواص زردآلو برای حفظ سلامت کبد

زردآلو به دلیل محتوای آنتی‌اکسیدانی بالایی که دارد به پیشگیری از آسیب کبدی کمک می‌کند.

خواص زردآلو برای حفظ سلامت قلب 

پتاسیم موجود در زردآلو به حفظ سلامت قلب و جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

خواص زردآلو برای لاغری و کاهش وزن

زردآلو سرشار از فیبر است. فیبر موجود در زردآلو فرد را مدت زمان بیشتری سیر نگه می‌دارد؛ از این رو این میوه تابستانی خوشمزه می‌تواند در کاهش وزن و لاغری نیز نقش داشته باشد.

پیشنهاد: شگفت‌انگیزترین خواص مویز که تا به حال نشنیده‌اید!

خواص زردآلو برای تأمین آب بدن

اگر از آن دسته افرادی هستید که مقدار آب کمی در طول روز مصرف می‌کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم زردآلو را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید؛ زیرا مصرف زردآلو بدن شما را هیدراته نگه می‌دارد و آب از دست رفته بدن‌تان را تأمین می‌کند.

خواص زردآلو برای تقویت سلامت استخوان‌ها

به گزارش زی‌سان، کلسیم موجود در زردآلو به حفظ استحکام و سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند. البته که هیچ چیز جای لبنیات را نمی‌گیرد، اما اگر شیر دوست ندارید یا نمی‌توانید لبنیات مصرف کنید؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم به جای مصرف مکمل‌های کلسیم، زردآلو را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

سخن پایانی

در این مطلب خواص زردآلو را به شما توضیح دادیم، اما نباید در مصرف این میوه زیاده‌روی کنید؛ زیرا همان‌طور که مصرف مناسب زردآلو به درمان مشکلات گوارشی کمک می‌کند، مصرف بیش از حد آن نیز ممکن است باعث بروز مشکلات گوارشی مثل اسهال شود.

 

* نگارنده: زهرا راستین

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون