افشاگری بابک امینی درباره مسعود کیمیایی و گوگوش بعد از ۲۰ سال

افشاگری بابک امینی درباره مسعود کیمیایی و گوگوش بعد از ۲۰ سال
دو دهه و نیم قبل، مسعود کیمیایی و همسر وقت‌ش-فائقه آتشین-به کانادا سفر کردند و مقارن آن شاهد انتشار آلبوم “زرتشت” بودیم؛ که منهای یک قطعه از بابک بیات، مابقی با آهنگ و تنظیم بابک امینی بود و مقابل نام ترانه‌سرا هم آمده بود: نصرت فرزانه!
کد خبر: ۲۵۰۹۷
|
۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷

سینماروزان نوشت: دو دهه و نیم قبل، مسعود کیمیایی و همسر وقت‌ش-فائقه آتشین-به کانادا سفر کردند و مقارن آن شاهد انتشار آلبوم “زرتشت” بودیم؛ که منهای یک قطعه از بابک بیات، مابقی با آهنگ و تنظیم بابک امینی بود و مقابل نام ترانه‌سرا هم آمده بود: نصرت فرزانه!

قطعات آلبوم “زرتشت” درظاهر بسیار پرمعنا می‌نمودند ولی تقریبا جز یکی دو قطعه، هیچ کدام هیت نشدند، چون اساسا ترانه به معنای مرسوم نبودند و بیشتر نوعی تلاش اگزجره تلقی می‌شدند برای شاعرانگی پرمغز!

در همان زمان انتشار “زرتشت” کم نبودند افرادی که نصرت فرزانه را نام مستعار مسعود کیمیایی دانستند و حالا بیست و چند سال پس از آن اتفاق، بابک امینی به روشنی گفته که کلام آن آلبوم سروده مسعود کیمیایی بوده.

اظهاراتِ بابک امینی، درباره‌ی نقش مسعود کیمیایی در آغازِ هم‌کاریِ این نوازنده و آهنگ‌ساز با گوگوش

بابک امینی به رسانه همیاری گفت: خانم فائقه آتشین یک آرتیست منحصربه‌فرد هستند. برای من همکاری با ایشان افتخار بزرگی‌ست. اواخر دهه هفتاد بعد از کسب رتبهٔ اول در اولین و آخرین جشنوارهٔ موسیقی پاپ در ایران، مسعود کیمیایی که یکی از اعضای هیئت داوران بودند، همان‌جا با من صحبت کردند تا به همسرش-خانم گوگوش- معرفی‌ام کنند و ایشان هم از من خواستند که رهبری ارکستر برای تور کنسرتشان و همچنین آهنگ‌سازی و تنظیم آلبوم جدیدشان به‌نام «زرتشت» را، با ترانه‌هایی از آقای کیمیایی، بپذیرم. این در واقع موجب مهاجرت من از ایران به کانادا و شروع همکاری‌ام با خانم گوگوش شد.

امینی درباره دلایل قطع همکاری با فائقه آتشین گفت: من همهٔ تلاشم را کردم تا به بهترین نحو کار آهنگ‌سازی و سرپرستی ارکستر را انجام بدهم و آن کنسرت تبدیل به پروژهٔ بسیار موفقی شد. در سال ۲۰۰۳ به‌دلیل اینکه برای گرفتن اقامت دائم کانادا باید چند سال را در کانادا می‌ماندم، مجبور شدم همکاری‌ام را با خانم گوگوش برای چند سال متوقف کنم، ولی بعد همکاری‌مان را از سر گرفتیم تا سال ۲۰۱۷ که نتیجه‌اش کنسرت‌های متعدد بسیار موفق و با سطح کیفیت خیلی خوب بود. این تجربه در زندگی موسیقایی من تأثیر بسیار بسیار بزرگی داشته و تجربیات بسیار زیادی را از این همکاری به دست آورده‌ام، ازجمله همکاری با موزیسین‌های تراز اول دنیا که با آنها همکاری کرده‌ام!

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون