زاکانی با حمله به پورمحمدی استارت زد

زاکانی با حمله به پورمحمدی استارت زد
علیرضا زاکانی با حمله به مصطفی پور محمدی دومین مناظره را آغاز کرد
کد خبر: ۲۴۷۴۸
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷

زی‌سان- دومین مناظره نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (پنجشنبه ۳۱ خرداد) با موضوع «خدمت عدالت محور دولت» و با محوریت اقتصاد و جامعه، با اجرای مهدی خسروی آغاز شد.

مسعود پزشکیان،‌ محمدباقر قالیباف،‌ سعید جلیلی،‌ علیرضا زاکانی،‌ امیرحسین قاضی زاده هاشمی و مصطفی پورمحمدی شش نامزد حاضر در انتخابات ریاست جمهوری هستند. در مناظره اول، شش نامزد ضمن پاسخ به پرسش های کارشناسان اقتصادی،‌ برنامه های خود را برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور و همچنین اجرای قانون برنامه هفتم توسعه برای مردم تشریح کردند.

مصطفی پورمحمدی نامزدی بود که درباره مسئله فقر گفت: ما در دو دهه گذشته یارانه را به نحوی توزیع باید می کردیم که خدمات مناسبت به همه طبقات برسد،‌ واقعیت این است که یارانه موجب آسایش طبقات محروم نشده و مشکلات اقتصادی زیادتر شده است و شاهد اجرای عدالت در این زمینه نیستیم. توزیع یارانه ها به این شکل همزمان با تحریم ها آغاز شد و ما در آغاز به مقوله تحریم توجه نکردیم. آن زمان که باید کنترل می کردیم و نمی گذاشتیم که نهادهای بین المللی شرایط اقتصادی را بر ما سخت کنند. سپس داستان نقل و انتقال مالی پیش آمد و اواخر دولت آقای احمدی نژاد این مسئله مطرح و نامه آن نوشته شد اما هنوز این مسئله روی زمین مانده و تبادلات مالی مال قفل است و اقتصاد ما روی ریل درستی نیست.

او ادامه داد: اول دولت یازدهم سوال شد که بیشترین پیشنهاد را بدهید،‌ من گفتم بحث هدفمندسازی یارانه موضوع جدی است اما توجه نشد. دوستان ما که اینجا هستند یا به تحریم بی توجه بودند یا برای خنثی سازی که اقتصاد مقاومتی که رهبری فرمودند را چه اقدامی انجام دادند؟ مردم سر همین موضوعات حس جدی به انتخابات ندارند و اعتمادی وجود ندارد. هشت روز از آغاز تبلیغات انتخابات گذشته است اما فضای انتخاباتی را شاهد نیستیم. ما باید به سابقه و پیشینه خود بازگردیم و ببینیم که چه کردیم؟ ما برای خنثی سازی تحریم عمل نکردیم و حال داریم نسخه پیچی می کنیم؟ معلوم است که مردم اعتماد نمی کنند.

علیرضا زاکانی چهارمین نامزدی بود که درباره سوالات مطرح شده توضیح داد:‌ مردم ما کشوری ثروتمند هستیم اما این ثروت را درست توزیع نمی کنیم. آدرس هایی که آقای پورمحمدی می دهند اشتباه و غلط است. این شعارها قبلا داده شده است. یارانه خانوار در حوزه بنزین،‌ گاز و برق درست در کشور توزیع نمی شود. ما بسته رفاهی داریم که در آن یارانه طلایی داریم و هم ناظر به معیشت،‌ مسکن،‌ اشتغال و تفریح مردم بسته ای را ارائه خواهیم کرد.

او ادامه داد: ما در یارانه طلایی ما به ازای مصرف انرژی کل خانوار کشور بنزین،‌ برق و گاز را در نظر گرفتیم که برای هر خانواده معادل 20 گرم طلا در سال یارانه می رسد. یعنی یک خانواده 5 نفره 110 میلیون در سال یارانه دارد و اعتبار هم به طلا داده می شود که از تورم مصون است و اسباب صرفه جویی را برای خانوار فراهم می کند. این طرح برای همه اقشار و ملت ایران اجرایی است و همه مردم ثروتمند می شوند و به میزان صرفه جویی سود می کنند. برق هم که صرفه جویی می شود در خدمت تولید قرار می گیرد. لازم نیست که برق کارخانه و کشاورز را قطع کنیم و به تولید آسیب بزنیم. 

زاکانی گفت:‌ این راه، راه روشنی است و هدیه به خانوارهای عزیز از طرف ما،‌ از اول شروع دولت هم برای خانوارها حساب ویژه باز می شود و این اعتبار در آن قرار می گیرد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: