بازداشت فوتبالیستی که می گفت همزاد بیرانوند است

بازداشت فوتبالیستی که می گفت همزاد بیرانوند است
پسری ۲۲ ساله که هافبک یکی از تیم های فوتبال نوجوانان بود، به خاطر تجربه هیجان، تبدیل به سارق موبایل قاپ شد.
کد خبر: ۲۴۲۳۲
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۶

این متهم چند روز قبل به جرم موبایل قاپی در پایتخت دستگیر شد و به صد فقره موبایل قاپی با همدستی دوستش اعتراف کرد. این متهم پس از دستگیری مدعی شد به خاطر شباهتش به بیرانوند دروازه بان تیم ملی، همه او را همزاد بیروانوند صدا می‌زنند. گفتگو با وی را در ادامه بخوانید.

چرا فوتبالیست حرفه ای، باید در میان این همه متهم باشد؟

چون این جوان احمق، زمانی تصمیم گرفت برای تفریح و سرگرمی سرقت کند، اما وقتی به خودش آمد دید وارد تونل خطرناکی شده است که بیرون آمدن از آن خیلی سخت بود.

پرونده ات نشان می‌دهد با وجود سن کمی که داری، بار‌ها به جرم سرقت دستگیر شده ای؟

درسته. تقریبا از ۱۷، ۱۸ سالگی به بعد سرقت را شروع کردم. می‌دانید چطور شد؟ یک روز نشسته بودیم با بچه‌ها دور هم. یکی از دوستانم تعارف کرد که قرص اکس مصرف کنم. آن روز یادم است مشروب هم خورده بودم. می‌خواستم کم نیاورم و قرص را از دوستم گرفتم. دچار سرگیجه شدیدی شده بودم و احساس قدرت می‌کردم. بچه‌ها گفتند برویم سرقت و من هم نه نیاوردم. مشکل من این است که نمی‌توانم به اطرافیانم «نه» بگویم. آن روز سوار موتور شدیم و رفتیم به سمت بالا شهر. دوستانم گوشی سرقت می‌کردند و من اسکورتشان می‌کردم. احساس کردم جالب است و من هم باید این کار را تجربه کنم. درواقع می‌خواستم هیجان سرقت را تجربه کنم که بعد کم کم عادتم شد.

پس مشکل مالی نداشتی؟

نه. من فوق دیپلم تربیت بدنی دارم و در یک خانواده پولدار بزرگ شده ام. هر وقت از پدر و مادرم چیزی خواستم برایم تهیه کرده اند، اما رفت و آمد با دوستان ناباب، زندگی مرا نابود کرد. البته اعتیاد به مشروبات الکلی و قرص اکستازی هم بی تاثیر نبود در تغییر دادن سرنوشت من.

گفتی زمانی فوتبالیست حرفه‌ای بودی، در حال حاضر دیگر بازی نمی‌کنی؟

دیگر نمی‌توانم. قبلا در یکی از تیم‌های مطرح بودم. هافبک خیلی حرفه‌ای بودم که همه می‌گفتند بازی ات شبیه به محسن مسلمان است. البته همه می‌گویند همزاد بیرانوند دروازه بان تیم ملی هم هستم. می‌دانید چرا؟ چون چهره ام خیلی شبیه به اوست. خصوصا وقتی هنوز بینی ام را عمل و دندان هایم را لمینیت نکرده بودم. قبل از این دو جراحی زیبایی، چهره ام با بیرانوند مو نمی‌زد. البته دروازه بانی ام هم خوب بود و اگر وارد دنیای سارقان نمی‌شدم و فوتبال را ادامه می‌دادم قطعا الان یک فوتبالیست حرفه‌ای شده بودم. اما اینبار توبه خواهم کرد. به محض آزادی از زندان می‌روم جمکران. توبه نامه می‌نویسم و راه درستی را در پیش می‌گیرم.

چند وقت است که سرقت می‌کنی؟

حدود ۸ ماه قبل از زندان آزاد شدم و موبایل قاپی با دوستم را شروع کردم. تقریبا ۱۰۰ فقره سرقت انجام داده ام، اما دیروز که دستگیر شدم، با دیدن ضجه‌های مادرم، قلبم به درد آمد. پیشانی مادرم را بوسیدم و به او قول دادم که این آخرین دستگیری ام است.

از خانم‌ها هم سرقت می‌کنی؟

از خانم‌ها کمتر.

تا حالا شده، در زمان سرقت به طعمه ات آسیب بزنی یا هلش بدهی؟

نه اصلا. چون می‌دانم مجازات سرقت مقرون به آزار سنگین است. معمولا به سراغ افرادی می‌رفتم که در حال صحبت با موبایلشان بودند. حالا یا پشت فرمان بودند یا در حال پیاده روی.

منبع: همشهری آنلاین

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون