راه‌های درمان شوره سر چرب در خانه چیست؟

راه‌های درمان شوره سر چرب در خانه چیست؟
شوره سر چرب یک مشکل شایع و بسیار آزاردهنده است و بیشتر افرادی که درگیر آن هستند هزینه زیادی برای خرید انواع شامپو و شوینده‌های ضدشوره می‌کنند، اما نتیجه نمی‌گیرند و فکر می‌کنند شوره سر چرب درمان قطعی ندارد...
کد خبر: ۲۴۱۶۰
|
۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹

زی‌سان: شوره سر چرب یکی از مشکلاتی است که بیشتر افراد درگیر آن هستند و گمان می‌کنند غیر قابل درمان است؛ زیرا معمولاً از اقداماتی که برای درمان شوره سر انجام داده‌اند جواب نگرفته‌اند. اما هر مشکلی راه حلی دارد. این مطلب را تا انتها بخوانید؛ زیرا راهکار‌های خانگی ساده برای درمان شوره سر چرب و سلامت مو به شما آموزش داده‌ایم تا برای همیشه از شَر این مشکل خلاص شوید.

شوره سر چرب چیست؟

زیر سطح پوست غدد تولیدکننده سبوم (ماده‌ای روغنی است که به مرطوب کردن و محافظت از پوست کمک می‌کند) وجود دارند. زمانی که سبوم تولیدشده توسط غدد چربی زیاد شود پوست سر چرب می‌شود. این چربی اضافه باعث تحریک پوست سر و ایجاد شوره‌های پوستی می‌شود.

پوسته‌های شوره سر چرب معمولاً بزرگ‌تر از شوره خشک است و ممکن است حالتی روغنی و رنگ زردتری داشته باشد. در ادامه راهکار‌های خانگی برای درمان شوره سر چرب را می‌خوانید.

نقش کاهش سطح استرس در درمان شوره سر چرب

پزشکان معتقدند استرس بر جنبه‌های مختلف سلامتی و زندگی افراد اثر می‌گذارد. استرس به خودی خود باعث ایجاد شوره سر چرب نمی‌شود، اما می‌تواند آن را تشدید کند. پس اولین قدم برای درمان شوره سر کاهش سطح استرس است.

استفاده از ژل آلوئه‌ورا برای درمان شوره سر چرب

استفاده از ژل آلوئه‌ورا یک درمان خانگی و عالی برای شوره سر چرب است؛ زیرا حاوی آنزیم پاک کننده است و سلول‌های مرده پوست که باعث تجمع چربی می‌شوند را از بین می‌برد همچنین گلیکوپروتئین‌های موجود در ژل آلوئه‌ورا باعث کاهش التهاب پوست سر می‌شوند.

راه‌های درمان شوره سر چرب در خانه چیست؟

استفاده از جوش شیرین برای درمان شوره سر چرب 

به گزارش زی‌سان، جوش شیرین یک ماده معجزه‌گر در درمان شوره سر چرب است؛ زیرا پوست سر را به خوبی تمیز می‌کند و چربی انباشته شده روی آن را تمیز می‌کند. برای این درمان خانگی شما به ۴ قاشق غذاخوری جوش شیرین و مقداری آب نیاز دارید. جوش شیرین را با آب ترکیب کنید تا به صورت خمیر در بیاید سپس خمیر را روی پوست سرتان بگذارید و کمی ماساژ دهید تا خمیر جوش شیرین به همه قسمت‌های سر برسد. حدود ۸ الی ۱۰ دقیقه صبر کنید سپس سرتان را با آب و شامپو بشویید. برای نتیجه گیری بهتر این درمان خانگی را هفته‌ای یک بار انجام دهید.

استفاده از آب لیمو برای درمان شوره سر چرب 

خاصیت اسیدی آب لیمو پوست سر را از هرگونه آلودگی و چربی پاک می‌کند. مقداری پنبه را به آب لیمو آغشته کنید و پوست سرتان بمالید. اجازه دهید حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه آب لیمو روی پوست سرتان بماند سپس با آب و شامپو سرتان را به خوبی بشویید.

راه‌های درمان شوره سر چرب در خانه چیست؟

استفاده از سرکه سیب برای درمان شوره سر چرب 

به گزارش زی‌سان، استفاده از سرکه سیب باعث می‌شود چربی پوست سر تنظیم شود، همچنین سرکه سیب می‌تواند آلودگی‌ها و چربی‌های انباشته شده روی پوست سر را به خوبی تمیز کند. برای این درمان خانگی مقداری سرکه سیب را روی پوست سرتان بریزید، پوست سر را به آرامی ماساژ دهید تا سرکه سیب به همه قسمت‌های پوست سر برسد، حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید سپس سرتان را با آب و شامپو بشویید.

پیشنهاد: چه کار کنیم که رشد موهایمان سریع شود؟

سخن پایانی

در این مطلب چند راهکار درمانی خانگی برای شوره سر چرب به شما ارائه کردیم. اما در کنار استفاده از این راه‌ها برای درمان شوره سر چرب باید رژیم غذایی‌تان را نیز اصلاح کنید. خوردن غذا‌های چرب، فست فود‌ها و غذا‌های پُر ادویه نیز باعث تشدید شوره سر چرب می‌شود.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون