دستگیری قاتل فراری که ۵ سال مخفیانه زندگی کرد

دستگیری قاتل فراری که ۵ سال مخفیانه زندگی کرد
زندگی مخفیانه مردی که به اتهام قتل رئیس خود تحت تعقیب بود پس از گذشت ۵ سال، با دستگیری وی پایان یافت.
کد خبر: ۲۳۹۰۱
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵

زندگی مخفیانه مردی که به اتهام قتل رئیس خود تحت تعقیب بود پس از گذشت ۵ سال، با دستگیری وی پایان یافت.

به نقل از دیلی نیوز، در سال ۲۰۰۶، آرجان بالا، ۴۱ ساله، به رئیسش آناستاسیوس دلیس در ساوتهمپتون انگلیس، حمله کرد و باعث شد که او به دلیل آسیب مغزی به کما برود.

در همان سال پلیس او را دستگیر کرد و به اتهام جراحت شدید بدنی محکوم شد و به مدت یک سال به زندان افتاد. وی بعد از آزادی، از انگلستان اخراج به زادگاهش آلبانی تبعید شد. آرجان وقتی به آلبانی رفت، با توجه به اینکه رئیسش همچنان در کما بود، برای اینکه از این پرونده دور بماند، با اسم مستعار آلیس طاهر به زندگی خود ادامه داد.

بعد از ۱۱ سال که از کما رفتن در آناستاسیوس رئیس آرجان می‌گذشت، در سال ۲۰۱۷، او در حالیکه در کما بود دیگر به زندگی بازنگشت و جان باخت.

از این رو، پرونده آرجان روند دیگری به خود گرفت و در سال ۲۰۱۹ دادگاه سلطنتی انگلیس اتهام قتل عمد را تایید کرد و او تحت تعقیب قرار گرفت. وقتی آرجان از این ماجرا باخبر شد، با استفاده از نام جعلی و تغییر مکان از دست قانون فرار کرد. اما او نمی‌دانست که تحقیقات پلیس انگلیس از سوی مقامات آلبانی از طریق اینترپل برای یافتن او ادامه دارد. تا اینکه در ۲۳ ژانویه ۲۰۲۴، پس از تحقیقات پلیس همپشایر انگلیس، آژانس جنایی ملی، اینترپل و مقامات آلبانی، هویت واقعی او تایید شد. تحقیقات بعدی پلیس نشان داد که آرجان برای به بریتانیا با پروازی به فرودگاه استانستد، بلیط رزرو کرده است.

پلیس انگلیس در روز موعود در فرودگاه مستقر شد و با فرود هواپیمای آلبانی، بلافاصله وی دستگیر شد. پلیس نیز با استفاده از اثر انگشت و تست دی ان‌ای مطمئن شد که وی همان قاتل فراری است.

آرجان روز دوشنبه گذشته در دادگاه ساوتهمپتون به ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

منبع: همشهری آنلاین

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون