هشدار برای زنان؛ باشگاه رفتن می‌تواند این بلا را بر سرتان بیاورد!

هشدار برای زنان؛ باشگاه رفتن می‌تواند این بلا را بر سرتان بیاورد!
تا به حال فکر کردید که باشگاه رفتن می‌تواند تاثیر منفی روی روحیه‌تان بگذارد؟
کد خبر: ۲۳۵۸
|
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

زی‌سان: تا به حال فکر کردید که باشگاه رفتن می‌تواند تاثیر منفی روی روحیه‌تان بگذارد؟

به گزارش زی‌سان، بر اساس مقاله‌ای که در وب‌سایت Psychology Today منتشر شد، در حالیکه ورزش به طور کلی برای افراد مفید است و خطر ابتلا به چندین بیماری را کاهش می‌دهد، اما مطالعات جدید نشان می‌دهد که زنانی که در حین ورزش بیش از حد به وضعیت ظاهری بدن خود تمرکز می‌کنند، کمترین بهبود را در روحیه، خلق و خو و رضایت از بدن خود دارند.

در اکثر باشگاه‌های تناسب‌اندام، ورزشکاران را تشویق می‌کنند تا بر تمرکز بر ظاهر خود تمرکز کنند؛ از آینه‌های بزرگ گرفته تا مربیانی که بر کاهش وزن تاکید می‌کنند و همه آن افرادی که می‌شود خود را با آن‌ها مقایسه کرد.

دو مطالعه جدید منتشر شده در مجله روانشناسی اجتماعی و بالینی نشان می‌دهند که فکر کردن به وضعیت ظاهری بدن می‌تواند مزایای مثبت ورزش را تضعیف کند.

اولین مطالعه که روی بیش از ۲۰۰ زن آمریکایی انجام شده که به عنوان ورزشکاران منظم شناخته شده بودند، نشان داد که زنانی که ظاهر بدن خود را هنگام ورزش کنترل می‌کنند، کمتر از ورزش لذت می‌برند و کمتر ورزش می‌کنند.

در دومین مطالعه، ۱۸۱ زن (با سن بین ۱۸ تا ۳۰ سال) در یک کلاس ۳۰ دقیقه تناسب‌اندام که مربی به شکل آنلاین به آموزش حرکات و تمرین مشغول بود، به عنوان نمونه انتخاب شد. زنان مقیاس‌های اندازه‌گیری تصویر بدن و خلق را درست قبل و بعد از کلاس تکمیل کردند. مطابق با تحقیقات قبلی، ورزش باعث بهبود خلق و رضایت از وضعیت بدنی زنان می‌شود. 

با این حال، زنانی که خلال کلاس به ظاهر بدن خود فکر می‌کردند، بهبود کمتری در خلق و رضایت از بدن خود نشان دادند. در پایان کلاس، از این زنان خواسته شد که سه کلمه را فهرست کنند که به بهترین شکل احساسات آن‌ها را توصیف کند. زنانی که در طول کلاس زیاد به ظاهر بدن خود فکر می‌کردند، کلمات منفی بیشتری مانند «دستپاچه» و «ضعیف» را انتخاب کردند. اما زنانی که کمتر به ظاهر خود فکر می‌کردند، کلمات مثبتی مانند «غرور» و «پرانرژی» را ارائه کردند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون