هشدار یک پزشک؛ بلایی که خوردن نان و چیپس بر سر بینایی انسان می‌آورد!

هشدار یک پزشک؛ بلایی که خوردن نان و چیپس بر سر بینایی انسان می‌آورد!
دکتر متخصص چشم پزشکی نسبت به مصرف این انواع غذا‌ها و نوشیدنی‌ها که می‌تواند منجر به از دست دادن نسبی بینایی شوند، هشدار داد.
کد خبر: ۲۳۵۰
|
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱

زی‌سان: دکتر «نورلانا آسکروا»، متخصص چشم پزشکی و جراحی روسی می‌گوید: «سوء تغذیه می‌تواند باعث ضعف بینایی شود، بنابراین می‌توانیم با پرهیز از مصرف بیش از حد برخی محصولات، سلامت چشم را حفظ کرده و تا حدی از کاهش بینایی جلوگیری کنیم.»

به گزارش زی‌سان؛ این متخصص متوضیح داد: «مصرف برخی انواع غذا‌ها و نوشیدنی‌ها به صورت منظم - ازجمله الکل، نان و چیپس سیب زمینی- به آتروفی عصب بینایی منجر می‌شود.»

نشریه «gazeta.ru» به نقل از این دکتر متخصص چشم پزشکی در گزارش خود نوشت: «تمام نوشیدنی‌های الکلی رگ‌های خونی را منبسط می‌کنند که در نتیجه فشار چشم یا فشار داخل چشم را افزایش می‌دهند. سوء مصرف الکل همچنین می‌تواند منجر به از دست دادن جزئی یا کامل بینایی شود.»

این دکتر روسی همچنین نان و فرآورده‌های آن را در میان این غذا‌ها قرار داد. به گفته وی، نان و فرآورده‌های آن دارای نشاسته است که باعث ترشح انسولین هنگام فرآیند هضم می‌شود.

دکتر «نورلانا آسکروا» همچنین توصیه کرده است که مصرف سایر غذا‌های دارای کربوهیدرات مانند ماکارونی، برنج و سیب‌زمینی باید کاهش یابد.

علاوه بر این، توصیه شده است که مصرف محصولات حاوی مواد افزودنی مانند چیپس سیب زمینی، کراکر، نوشابه و ... باید محدود شود.

این دکتر همچنین گفته است: «بهتر است مصرف نمک را کاهش دهیم، زیرا مصرف بیش از حد نمک باعث افزایش فشار چشم می‌شود. همچنین باید مصرف قهوه را کاهش دهیم، زیرا قهوه بر جریان خون در رگ‌های چشم تأثیر منفی می‌گذارد.»

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون