تداوم شرایط نامساعد جوی در برخی مناطق کشور

این استان‌ها منتظر بارش‌ باران و باد شدید باشند

این استان‌ها منتظر بارش‌ باران و باد شدید باشند
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در برخی استان‌های کشور طی امروز (۱۵ خردادماه) خبر داد.
کد خبر: ۲۲۹۴۰
|
۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷

زی‌سان: رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در برخی استان‌های کشور طی امروز (۱۵ خردادماه) خبر داد.

به گزارش «زی‌سان»، صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی استان‌های مختلف کشور، اظهار کرد: امروز (۱۵ خرداد) در برخی مناطق شمال غرب و استان‌های مرکزی، قم، شمال اصفهان، زنجان، قزوین، شمال استان‌های تهران و البرز، دامنه‌های شمالی البرز واقع در مازندران و شرق گیلان، برخی نقاط شمال شرق کشور و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر و رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: برای چهارشنبه (۱۶ خرداد) نیز علاوه بر مناطق ذکر شده، در نقاطی از همدان و شرق کردستان رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. پنجشنبه (۱۷ خرداد) هم با گسترش بارش‌ها در استان‌های واقع در دامنه البرز مرکزی و شرقی و زاگرس مرکزی و جنوبی و شرق گیلان و غرب مازندران و بخش‌هایی از شمال شرق و همچنین نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، بویژه در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب، افزایش ابر، رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، در روز جمعه (۱۸ خرداد) در ارتفاعات البرز مرکزی همچنین بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور نیز بارش رخ می‌دهد.

ضیائیان با بیان اینکه شنبه (۱۹ خرداد) بارش‌ها در مناطقی از شمال غرب و جنوب شرق ادامه خواهد داشت، گفت: طی پنج روز آینده، ریزش تگرگ در برخی مناطق مستعد و نیز وزش باد شدید و گردوخاک همراه با سامانه بارشی دور از انتظار نیست.

وی افزود: طی سه روز آینده در شمال شرق و نوار شرقی کشور بویژه منطقه زابل، شرق، نواحی مرکزی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی در بعضی ساعات وزش باد شدید و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز خلیج فارس و تنگه هرمز و طی پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده، اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۶ خرداد)، صاف تا قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر گاهی رگبار باران و وزش باد شدید با احتمال رعد و برق با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد و برای روز پنجشنبه (۱۷ خرداد) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش باد و افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در پایان گفت: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۶ و ۵ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز سه‌شنبه (۱۵ خرداد) در مناطقی از شمال غرب کشور، استان‌های مرکزی، قم، شمال اصفهان، زنجان، قزوین، شمال استان‌های تهران و البرز، دامنه‌های شمالی البرز در مازندران، شرق گیلان و بخش‌هایی از شمال شرق کشور شاهد بارش باران و افزایش ابر هستند.»

کبری رفیعی افزود: «در مناطق غیر ساحلی استان سیستان و بلوچستان نیز همین شرایط پیش‌بینی می‌شود.»

رفیعی درباره بارش‌های روز چهارشنبه (۱۶ خرداد) ادامه داد: «علاوه بر این مناطق بخش‌هایی از همدان، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، شرق کردستان و مناطقی از خراسان رضوی هم همین شرایط رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.»

روز پنجشنبه (۱۷ خرداد) مناطق گسترده‌تری در شمال استان‌های قزوین، البرز، تهران، ارتفاعات مازندران، گیلان، جنوب آذربایجان‌های شرقی و کردستان، همدان، مرکزی و بخش‌هایی از یزد، اصفهان، کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان به ویژه در ساعت‌های بعد از ظهر بارش باران را خواهند داشت.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به بارش‌ها به تناوب تا جمعه (۱۸ خرداد) ادامه پیدا می‌کند، افزود: «طی ۴ روز آینده، در مناطقی که بارش باران پیش‌بینی شد، احتمال وقوع تگرک نیز در برخی از نقاط دور از انتظار نیست.»

تا روز پنجشنبه (۱۷ خرداد) در شمال شرق و نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، مناطق مرکزی و استان‌هایی که در دامنه جنوبی البرز مرکزی و شرقی واقع شدند در بعضی از ساعات وزش باد شدید رخ می‌دهد که که گاهی سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.

تا عصر امروز سه‌شنبه (۱۵ خرداد) خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است.

آسمان تهران صاف است و در بعضی از ساعت افزایش باد را خواهد داشت. نوسانات دمایی بین ۱۹ و ۳۲ درجه سانتی‌گراد است.

منبع: ایسنا و همشهری آنلاین

 

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون