وحید حقانیان کاندید ریاست جمهوری شد

وحید حقانیان کاندید ریاست جمهوری شد
چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یک‌ سال پیش از موعد مقرر در تاریخ هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. فرآیند ثبت‌نام کاندیداها از دهم خرداد آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه دارد.
کد خبر: ۲۲۵۷۱
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰

انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران برای تعیین رئیس دولت چهاردهم که بر اساس روال همیشگی قرار بود در سال آینده برگزار شود، پس از بروز سانحه برای بالگرد «ابراهیم رئیسی» و همراهانش، یک سال پیش از موعد مقرر، طبق برنامه‌ای که ستاد انتخابات کشور منتشر کرده است، در تاریخ «هشتم تیر ماه ۱۴۰۳» برگزار می‌شود.

سومین روز ثبت‌نام کاندیدا‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۸ صبح شنبه «۱۲ خرداد ماه»، در ستاد انتخابات کشور آغاز شد.

سومین روز ثبت‌نام کاندیدا‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی از ۸ صبح شنبه «۱۲ خرداد ماه» آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد یافت که در دو روز گذشته، ثبت‌نام ۹ کاندیدا در انتخابات قطعی شده است.

«محمدرضا صباغیان» و «قدرتعلی حشمتیان» از جریان مستقل، «مصطفی کواکبیان» و «عبدالناصر همتی» از جناح اصلاح‌طلب، «عباس مقتدایی»، «سعید جلیلی»، «محمد خوش‌چهره»، «محمود احمدی‌بیغش»، از جبهه اصولگرا و «علی لاریجانی» با سابقه اصولگرایی در گذشته و تمایل به اعتدالگرایی در سال‌های اخیر، اسامی این ۹ کاندیدا را تشکیل می‌دهند.

ستاد انتخابات کشور از کاندیدا‌ها خواسته است اگر حائز شرایط قانونی هستند، در این مدت برای ثبت‌نام به وزارت کشور مراجعه کنند. پس از اتمام این فرصت پنج‌روزه، شورای نگهبان از ۱۵ خرداد به مدت هفت روز صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند تا در نهایت اسامی کاندیدا‌های تایید صلاحیت‌شده، در ۲۲ خرداد ماه، به وزارت کشور اعلام شود.

پس از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان، کاندیدا‌های انتخابات ۱۵ روز (تا ۶ تیر ماه) فرصت تبلیغات دارند. از هفتم تیرماه،  تبلیغات انتخاباتی ممنوع و روز هشتم تیرماه انتخابات برگزار می‌شود. در صورتی که هیچ‌کدام از کاندیدا‌ها حائز اکثریت آرا نشوند نیز جمعه «۱۵ تیر ماه»، مرحله دوم انتخابات برگزار خواهد شد.

طبق ماده ۳۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری، کاندیدا‌ها هنگام ثبت‌نام باید رجل مذهبی، سیاسی، ایرانی‌الاصل، دارای تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوی و مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور باشند.

دومین ثبت‌نام؛ احمدی رسولی‌نژاد

وحید حقانیان کاندید ریاست جمهوری شد

«سید احمد رسولی‌نژاد»، نماینده دوره‌های چهارم، پنجم، هفتم و یازدهم مجلس شورای اسلامی، با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

اولین ثبت‌نام؛ مسعود پزشکیان

«مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. مسعود پزشکیان، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و وزیر اسبق بهداشت، با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. او هم اکنون نماینده مردم تبریز در مجلس دوازدهم است و قانونا منعی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

 سومین ثبت‌نام؛ وحید حقانیان

وحید حقانیان کاندید ریاست جمهوری شد

وحید حقانیان برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

منبع: شبکه شرق

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون