حمایت تمام‌قد همه‌ی رقبا از یک کاندیدا در سومین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ایران

حمایت تمام‌قد همه‌ی رقبا از یک کاندیدا در سومین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ایران
آیت‌الله مهدوی کنی... از مردم خواست که به حجت‌الاسلام خامنه‌ای رای بدهند. علی‌اکبر پرورش وزیر آموزش و پرورش نیز شب گذشته اعلام داشت که به حجت‌الاسلام خامنه‌ای رای خواهد داد. قبل از آن نیز وزیر نیرو دکتر غفوری گفته بود که به آیت‌الله خامنه‌ای رای خواهد داد و زواره‌ای نامزد دیگر نیز حمایت خود را از حجت‌الاسلام خامنه‌ای اعلام داشته است.
کد خبر: ۲۲۳۵۴
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰

پس از انفجار دفتر نخست‌وزیری در ۸ شهریور ۶۰ توسط نفوذی‌های سازمان مجاهدین خلق که منجر به شهادت محمدعلی رجایی رئیس‌جمهور و دکتر باهنر نخست‌وزیر وقت شد، بنا به اطلاعیه‌ی وزارت کشور بنا شد که پس از ثبت‌نام، احراز صلاحیت و تبلیغات کاندیداها، روز دهم مهرماه مردم به پای صندوق‌های رای بروند و سومین رئیس‌جمهور ایران را برگزینند. در آن مقطع شورای نگهبان از ۴۴ اسم ثبت‌نام‌شده ۵ نفر را احراز صلاحیت کرد که عبارت بودند از: آیت‌الله مهدوی کنی، سید علی‌اکبر پرورش، آیت‌الله خامنه‌ای، سید رضا زواره‌ای، دکتر حسن غفوری.

حمایت تمام‌قد همه‌ی رقبا از یک کاندیدا در سومین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ایران

در آن مقطع اکثر گروه‌ها، شخصیت‌ها و احزاب از آیت‌الله خامنه‌ای حمایت، و اطلاعیه‌هایی را در این رابطه صادر کردند، اما نکته‌ی قابل تامل در این میان حمایت تمام‌قدر همه‌ی رقبای حاضر در صحنه از ایشان بود. روزنامه‌ی کیهان روز پنج‌شنبه ۹ مهر ۶۰ در این باره می‌نویسند:

«نامزد‌های شرکت‌کننده در انتخابات مجلس مردم را دعوت کرده‌اند که به حجت‌الاسلام خامنه‌ای رای بدهند. آیت‌الله مهدوی کنی نخست‌وزیر و عضو شورای موقت ریاست‌جمهوری در گفت‌وگویی با تلویزیون از مردم خواست که به حجت‌الاسلام خامنه‌ای رای بدهند. علی‌اکبر پرورش وزیر آموزش و پرورش نیز شب گذشته [شامگاه چهارشنبه ۸ مهر ۶۰]اعلام داشت که به حجت‌الاسلام خامنه‌ای رای خواهد داد. قبل از آن نیز وزیر نیرو دکتر غفوری گفته بود که به آیت‌الله خامنه‌ای رای خواهد داد و زواره‌ای نامزد دیگر نیز حمایت خود را از حجت‌الاسلام خامنه‌ای اعلام داشته است.»

منبع: خبرآنلاین

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون