پرسابقه‌ترین مهماندار هواپیما درگذشت

پرسابقه‌ترین مهماندار هواپیما درگذشت
بت نش، که بر اساس رکورد‌های جهانی گینس، پرسابقه‌ترین و مسن‌ترین مهماندار هواپیمای جهان بود پس از ۷۰ سال خدمت در سن ۸۸ سالگی درگذشت.
کد خبر: ۲۲۲۳۸
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹

بت نش، که بر اساس رکورد‌های جهانی گینس، پرسابقه‌ترین و مسن‌ترین مهماندار هواپیمای جهان بود پس از ۷۰ سال خدمت در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

خبر درگذشت او توسط شرکت «امریکن ایرلاینز» که او در آن مشغول به کار بود، اعلام شده است. این شرکت هواپیمایی گفته: «او در سال ۱۹۵۷ شروع به کار کرد و رکورد گینس برای طولانی‌ترین دوره کاری برای یک مهماندار هواپیما به نام خود ثبت کرد.» این شرکت خدمات خانم نش را «الهام‌بخش» توصیف کرده است. نش با شرکت هواپیمایی ایسترن ایرلاینز کارش را آغاز کرد و بعد از ادغام چند شرکت، کارفرمای او امریکن ایرلاینز شد. او تقریبا در همه دوران کاری‌اش بین نیویورک، واشنگتن و بوستون در رفت و آمد بوده است.

پرسابقه‌ترین مهماندار هواپیما درگذشت

نش این مسیر را ترجیح می‌داد، زیرا به او اجازه می‌داد، هر شب در خانه خودش باشد.او قصد داشت بعد از چند سال خدمت تغییر مسیر دهد، اما در نهایت ماند و برای مسافرانی که به صورت مکرر در این مسیر در رفت و آمد بودند به چهره‌ای آشنا تبدیل شد. او هرگز به طور رسمی از سمت خود بازنشسته نشد. او در سال ۲۰۱۷ به شبکه سی‌بی‌اس گفته بود: «مردم همان مردم گذشته هستند» و «همه ما به کمی عشق نیاز داریم.» به گفته رسانه‌های آمریکایی، خانم نش پس از آنکه اخیرا تشخیص داده شد که به سرطان سینه مبتلا شده، در ۱۷ مه در یک آسایشگاه درگذشت.

بت نش چند سال قبل در مصاحبه‌ای گفته بود، اوایل که پرواز را شروع کرده بود، مسافران پیش از پرواز از دستگاه فروش خودکار، بیمه عمر می‌خریدند و شرکت هواپیمایی هر شب خانه او را چک می‌کرده که مطمئن باشد با هیچ مردی زندگی نمی‌کند، چون باید مجرد می‌بود.

ز دیگر عجایب آن زمان این بود که شرکت او را پیش از آغاز شیفت کاری او را وزن می‌کرد و اگر وزنش بیش از حد زیاد شده بود، از کار تعلیق می‌شد.

او در شصتمین سالگرد کارش در یک مصاحبه گفت: «آن زمان ما پس از ارائه ناهار به مسافران در حین پرواز سیگار و کبریت می‌فروختیم و من با سیگار‌های کنت و مارلبرو این ور و آن ور می‌رفتم.» انجمن صنفی خدمه پرواز حرفه‌ای با خانواده و دوستان او ابراز همدردی کرده و گفته «بت همیشه بخشی جدایی ناپذیر از تاریخ ما خواهد بود و فراموش نخواهد شد.»

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون