لحظه به لحظه با بدرقه شهدای خدمت

جزئیات مراسم وداع تهرانی‌ها با رئیس‌جمهور و همراهانش

جزئیات مراسم وداع تهرانی‌ها با رئیس‌جمهور و همراهانش
مردم تهران امروز چهارشنبه (۲ خرداد) با رئیس‌جمهور و همراهانش وداع می‌کنند.
کد خبر: ۲۱۴۱۰
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱

مراسم وداع تهرانی‌ها با رییس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش با حضور خیل عظیم جمعیت پایتخت نشینان در خیابان انقلاب تهران آغاز شد.

روز گذشته مردم تبریز و قم در پایان آخرین سفر استانی شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی در استقبال وی و همراهان شهیدش سنگ تمام گذاشتند و امروز تهرانی‌ها از اولین ساعت بامداد سپاه پوشان و با حزن و اندوه از پیکر شهدای دولت سیزدهم استقبال کردند.

پیش از این اعلام شده بود که مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر آیت‌الله سیّدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهان  ایشان در سانحه هوایی، به امامت رهبر معظم انقلاب از ساعت ۷:۳۰ صبح امروز چهارشنبه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

در ادامه گزارش لحظه به لحظه مراسم وداع تهرانی‌های را مشاهده می‌کنید.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به اعزام قطار‌های فوق العاده جهت جابجایی مسافران در مترو گفت: تردد مسافران در حال حاضر بدون مشکل در حال انجام است.
کد خبر: ۲۱۴۵۱|۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
هادی زند، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت مترو تهران با توجه به مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانشان اظهارداشت: تردد مسافران بدون مشکل در حال انجام و رصد لحظه‌ای از همه مسیر‌ها صورت گرفته است.

وی افزود: بر اساس رصد لحظه‌ای برای هر خط یا مسیر که نیاز باشد قطار‌های فوق العاده جهت جابجایی مسافران در مترو اعزام می‌شود.

زند بیان داشت: قبل از اقامه نماز بر پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانشان شلوغ‌ترین ایستگاه، میدان انقلاب و تئاتر شهر بود و به منظور تأمین ایمنی مسافران محترم، امکان تخلیه مسافری در ایستگاه‌های تئاتر شهر و انقلاب در خط ۴ وجود ندارد.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه خاطر نشان کرد: در حال حاضر در همه ایستگاه‌ها توقف انجام و تخلیه مسافر صورت می‌گیرد.

بی‌بی‌سی به حضور جمعیت انبوهی در مراسم امروز تهران اعتراف کرد که در نوع خود بسیار عجیب بود.

توصیف عجیب و بارونکردنی بی‌بی‌سی از مراسم امروز تهران

پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب بر پیکر شهیدان خدمت، تابوت این شهدا به میان مردم آمد.

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر پاک رئیس‌جمهور و همراهان والامقامش در دانشگاه تهران نماز اقامه کردند. مقام معظم رهبری پس از اقامه نماز با پیکر شهدا وداع کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دانشگاه تهران بر پیکر رئیس‌جمهور و همراهان ایشان نماز اقامه کردند.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب با حضور در دانشگاه تهران بر پیکر شهید آیت‌الله سیّدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهان گرامی ایشان که در سانحه هوایی به شهادت رسیدند، نماز اقامه کردند .

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در جریان سانحه‌ای که برای بالگرد رئیس جمهور رخ داد، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، امیر عبداللهیان ، آیت الله آل هاشم ، استاندار آذربایجان شرقی و سردار سیدمهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهوری و سه خدمه پروازی این بالگرد در حین خدمت‌رسانی به شهادت رسیدند.

روز گذشته پیکر این شهدای خدمت در تبریز و قم با شکوهی کم نظیر تشییع شد.

شرکت‌کنندگان برای حضور در مراسم تشییع رئیس‌جمهور مردمی و خدمتگزار با در دست گرفتن تصاویری از شهید رئیسی از ایستگاه‌های مترو تهران خارج شده و از مسیر‌های منتهی و اعلامی خود را به میدان انقلاب می‌رسانند.
کد خبر: ۲۱۴۱۳|۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۹
مردم انقلابی تهران امروز با حضور در ایستگاه‌های متروی تهران خود را برای رسیدن به مراسم تشییع پیکر مطهر آیت‌الله رئیسی آماده می‌کنند.

زنان و مردان عزادار در واگن‌های متروی تهران شعار‌هایی از جمله «درود بر شهدا، مرگ بر منافق، رئیسی رئیسی راهت ادامه دارد، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» سر دادند.

تا ساعاتی دیگر؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دانشگاه تهران بر پیکر رئیس‌جمهور و همراهان ایشان نماز اقامه می‌کنند.

مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر آیت‌الله سیّدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهان گرامی ایشان در سانحه هوایی، به امامت رهبر معظم انقلاب از ساعت ۷:۳۰ صبح امروز چهارشنبه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

مردم پایتخت از ساعات ابتدایی صبح امروز برای بدرقه شهدای خدمت به سمت خیابان انقلاب تهران در حرکت هستند. موج عظیمی از جمعیت برای اقامه نماز به امامت مقام معظم رهبری به سمت دانشگاه تهران در حرکتند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: