همه چیز درباره ام جی سایبرستر؛ متفاوت‌ترین خودروی چینی بازار ایران + تصاویر

همه چیز درباره ام جی سایبرستر؛ متفاوت‌ترین خودروی چینی بازار ایران + تصاویر
ام جی سایبرستر یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین محصولات نشان MG است که به تازگی به شوروم فردا موتورز در تهران آمده است. در این گزارش به سراغ ویدیوی معرفی سوپر اسپرت ام جی در ایران یعنی سایبرستر رفته ایم.
کد خبر: ۲۰۸۰۲
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵

ام جی سایبرستر یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین محصولات نشان MG است که به تازگی به شوروم فردا موتورز در تهران آمده است. در این گزارش به سراغ ویدیوی معرفی سوپر اسپرت ام جی در ایران یعنی سایبرستر رفته ایم.

به گزارش زی‌سان به نقل از آخرین خودرو، این اولین باری است که یک سوپرکار مدرن چینی را در ایران می‌بینیم. سایبرستر حالا در شوروم فردا موتورز در چهار راه پارک وی تهران قابل مشاهده است. روز‌های اخیر از راه اندازی جدیدترین شوروم فرداموتورز در محدوده پارک وی تهران خبر دادیم. شورومی که به عنوان لوکس‌ترین و گران قیمت‌ترین شوروم خودرویی کشور شناخته می‌شود و شرکت فرداموتور برنامه دارد تا محصولات ام جی را در آن به نمایش بگذارد.

اواخر سال گذشته و در نمایشگاه تهران بود که فرداموتورز از دو مدل ام جی GT و MG۵ پرده برداشت و از واردات این دو خودرو خبر داد. حالا قرار است سبد گسترده تری را از محصولات این نشان چینی-بریتانیایی در سبد خرید فردا موتورز داشته باشیم. اما نکته خاص و مهم در مورد شوروم فرداموتورز قرار دادن جدیدترین محصول ام جی یعنی سایبرستر در آن است. سوپرکاری جذاب و تمام برقی که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

همه چیز درباره ام جی سایبرستر؛ متفاوت‌ترین خودروی چینی بازار ایران + تصاویر
سایبرستر؛ بی شباهت به هر چینی دیگری

وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور ما باعث شده تا در سال‌های اخیر فقط محصولات چینی را در بازار کشور ببینیم، اما این بار با یک چینی متفاوت طرف هستیم. سایبرستر یک رودستر برقی است که نمونه اولیه آن برای نخستین بار در سال ۲۰۲۱ و در انگلستان رونمایی شد. با همه گیری کرونا، اما تولید و توسعه نمونه نهایی آن به تعویق افتاد. در نهایت نمونه نهایی و آماده به تولید این رودستر جذاب در سال ۲۰۲۳ رونمایی شد. جالب است بدانید طراحی این خودرو در دفتر طراحی ام جی در انگلستان انجام شده و این خودرو با الهام از رودستر مشهور MGB شکل گرفته است.

کلاس بدنه رودستر و طراحی اینچنینی چیزی است که تابحال از چینی‌ها ندیده بودیم و می‌توان گفت سایبرستر یک سنت شکن به حساب می‌آید و همین باعث شده تا بسیاری از کارشناسان معتقد باشند مدل سایبرستر فصل جدیدی را برای خودروسازی سایک و حتی کشور چین ورق می‌زند.

همه چیز درباره ام جی سایبرستر؛ متفاوت‌ترین خودروی چینی بازار ایران + تصاویر
مشخصات سایبرستر در ایران؛ سوپر اسپرت برقی ام جی

کمپانی MG مدل سایبرستر را بر مبنای پلتفرم MSP (Modular Scalable Platform) توسعه داده است. این پلتفرم مختص به خودرو‌های برقی است و طیف وسیعی از محصولات (از هاچبک تا شاسی بلند) را پشتیبانی می‌کند. سایبرستر در دو نسخه معرفی شده است. نسخه تک موتوره دیفرانسیل عقب و نسخه دوموتوره دو دیفرانسیل که البته نمونه‌ای که فرداموتورز به ایران آورده نسخه تک دیفرانسیل است.

در نسخه دو موتوره، دو پیشرانه برقی به صورت ترکیبی توان تولید نهایت قدرت ۵۳۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۷۲۵ نیوتن متر را دارند. پک باتری در این نسخه ۷۷ کیلووات ساعتی است و با هربار شارژ کامل آن می‌توان مسافت ۵۸۰ کیلومتر را بر اساس استاندارد CLTC پیمود. نکته جذاب در مورد نسخه قدرتمند شتاب صفر تا صد عالی آن است که تنها در ۳.۲ ثانیه رقم می‌خورد.

اما همان طور که در ویدیوی معرفی سوپر اسپرت ام جی در ایران بیان شد، نسخه‌ای که در شوروم فرداموتور می‌بینیم که مجهز به یک پیشرانه برقی سوار بر محور عقب است. این موتور برقی توان تولید نهایت قدرت حدود ۳۱۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۴۷۵ نیوتن متر را دارد و از پک باتری ۶۴ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود. در این نسخه با هر بار شارژ کامل پک باتری می‌توان مسافت ۵۲۰ کیلومتر را پیمود و شتابگیری در حدود ۵ ثانیه رقم می‌خورد. با این مشخصات می‌توان گفت سایبرستر متفاوت‌ترین محصول چینی از لحاظ قوای فنی است و شتاب بی نظیری ارائه می‌دهد.

همه چیز درباره ام جی سایبرستر؛ متفاوت‌ترین خودروی چینی بازار ایران + تصاویر
طراحی، کابین و امکانات

این خودرو با رنگ بدنه قرمز به معرفی رسید و با همین رنگ هم به نمایشگاه‌های مختلف جهان رفت. سایبرستر یک رودستر با سقفی پارچه‌ای است که در‌های آن به سمت بالا باز می‌شود. از این جهات می‌توان آن را شبیه به بسیاری از سوپر اسپرت‌های جذاب دنیای خودرو دانست. البته باید اشاره کرد که سبک طراحی این خودرو در نوع خود منحصر به فرد است و این خودرو شبیه به هیچ خودروی دیگری نیست.

در داخل کابین طراحی مدرنی را داریم. بخش کلاستر هم سه صفحه نمایش اطلاعات را به راننده نشان می‌دهد. در وسط هم یک صفحه نمایش دیگر برای کنترل آپشن‌ها قرار گرفته است. داخل کابین این نمونه ترکیب رنگ قرمز رنگ را با متریال چرم جیر می‌بینیم که باعث زیبایی دوچندان این رودستر چینی شده است. نکته جالب این است که در‌های خودرو با دکمه باز می‌شوند و میزان باز شدن آن‌ها هم قابل تنظیم است. اگرچه با یک خودروی برقی طرف هستیم، اما صدای شتابگیری به سبک خودرو‌های بنزینی برای این خودرو شبیه سازی شده است. راننده می‌توانید در تنظیمات رانندگی این شبیه سازی را فعال کنید.

هنوز مشخص نیست که آیا سایبرستر به ایران می‌آید یا نه. اما در صورت ورود این خودرو به بازار، نمی‌توان انتظار قیمت پایین را برای این رودستر داشت. قرار است این خودرو در بازار بریتانیا پایه قیمتی ۵۵ هزار پوندی داشته باشد. همچنین قیمت پایه در بازار چین در محدوده ۴۴ هزار دلار است. این اعداد فراتر از محدوده مجاز واردات خودرو هستند. اما باید دید در نهایت سوپر اسپرت‌های برقی چینی را در ایران می‌بینیم و یا این خودرو‌ها فقط جنبه نمایش دارند.

 

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون