رفع فیلتر احتمالی واتس‌اپ در چین

رفع فیلتر احتمالی واتس‌اپ در چین
براساس گزارش جدید بلومبرگ، ظاهراً کاربران چینی در یک بازه دو هفته‌ای توانسته‌اند بدون نیاز به VPN پیام‌های واتس‌اپ را ارسال و دریافت کنند.
کد خبر: ۱۹۸۷۰
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳

براساس گزارش جدید بلومبرگ، ظاهراً کاربران چینی در یک بازه دو هفته‌ای توانسته‌اند بدون نیاز به VPN پیام‌های واتس‌اپ را ارسال و دریافت کنند.

واتس‌اپ با وجود اینکه از مدت‌ها قبل توسط دولت چین ممنوع شده است، ظاهراً به‌تازگی برای برخی از کاربران چینی به‌صورت آزادانه در دسترس قرار گرفته است.

کاربران واتساپ در پکن و شانگهای که معمولاً برای دسترسی به این سرویس پیام‌رسان محبوب از رویکرد‌هایی مانند VPN استفاده می‌کنند، براساس گزارش جدید بلومبرگ، در یک بازه دو هفته‌ای توانسته‌اند بدون نیاز به این ابزار‌ها پیام ارسال و دریافت کنند. سرویس‌های دیگر مانند سیگنال و اینستاگرام، به‌عنوان بخشی از برنامه‌های چین برای قطع دسترسی به پلتفرم‌های اینترنتی خارجی که از آن با نام «Great Firewall» یاد می‌شود، همچنان ممنوع هستند.

دقیقاً مشخص نیست که چه تعداد از کاربران چینی موفق شده‌اند (بدون نیاز به VPN) از واتس‌اپ استفاده کنند.

همچنین، ظاهراً برخی کاربران ادعا کرده‌اند که این بازه، از زمانی شروع شده که اپل واتس‌اپ و سرویس‌های دیگری از جمله Threads و Signal را از نسخه چینی اپ استور حذف کرد. ماه گذشته، در گزارشی گفته شده بود که رگولاتوری ارشد چین از غول سازنده آیفون درخواست کرده تا این اپلیکیشن‌ها را به‌دلیل نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی حذف کند.

تحریم سرویس‌های غربی وانند واتس‌اپ توسط چین

چین سال‌هاست که استفاده از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی مانند واتس‌اپ را ممنوع اعلام کرده است. واتساپ نیز از سال ۲۰۱۷ در چین مسدود شده است. پلتفرم‌های غربی دیگری از جمله جیمیل، یوتیوب، اسنپ‌چت و اسپاتیفای نیز در چین سانسور شده‌اند. این امر به رشد برنامه‌های داخلی مانند WeChat و Weibo کمک کرده است، هرچند کاربران چینی هنوز از VPN برای مشاهده رسانه‌های غربی استفاده می‌کنند.

در مقابل، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به تازگی لایحه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن، شبکه اجتماعی چینی تیک تاک یک سال فرصت دارد تا کسب‌و‌کار خود در ایالات متحده را بفروشد یا با ممنوعیت دائمی پلتفرم خود مواجه شود.

منبع: دیجیاتو

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون