چطور برای همیشه از شر بوی بد عرق خلاص شویم؟

چطور برای همیشه از شر بوی بد عرق خلاص شویم؟
 چه در یک جلسه مهم کاری باشید یا قصد خرید لباس داشته باشید، فرقی نمی‌کند، بوی بد عرق همیشه آزاردهنده است؛ هم برای خودتان و هم برای اطرافیان‌تان! در این مطلب راهکار‌هایی برای این که چگونه از شَر بوی بد عرق برای همیشه خلاص شوید را به شما آموزش داده‌ایم.
کد خبر: ۱۹۲۳۷
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰

زی‌سان: با نزدیک شدن فصل گرما یکی از دغدغه‌های بیشتر افراد عرق کردن و بوی بد ناشی از آن است. باید بدانید که عرق کردن در فصل تابستان یک موضوع طبیعی است و نمی‌توانید جلوی آن را بگیرید، اما راهکار‌هایی وجود دارند که بتوانید از بوی بد عرق جلوگیری کنید. اگر این پرسش در ذهن‌تان است که چگونه می‌توانید از بوی بد عرق برای همیشه خلاص شوید؛ پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

چرا عرق می‌کنیم؟

به گزارش زی‌سان، عرق کردن یک واکنش طبیعی بدن برای تنظیم دما است. زمانی که دمای بدن افزایش پیدا کند، ترشح عرق از غدد تعریق بیرون می‌آید و روی سطح پوست قرار می‌گیرد. این ترشحات با تبخیر شدن دمای بدن را کاهش می‌دهند و آن را تنظیم می‌کنند.

چگونه از شَر بوی بد عرق برای همیشه خلاص شویم؟

چرا عرق بوی بدی می‌دهد؟

جالب است بدانید ترشحات عرق که از بدن بیرون می‌آیند به خودی خود بی‌بو هستند، اما وقتی با باکتری‌های سطح پوست ترکیب می‌شوند بوی آنها تغییر می‌کند.

چه کار کنیم تا از شر بوی بد عرق برای همیشه خلاص شویم؟

همان طور که توضیح دادیم عرق کردن واکنش طبیعی بدن است و نمی‌توانید از آن جلوگیری کنید، اما راهکار‌هایی وجود دارند که بوی بد عرق را از بین ببرید. در ادامه آنها را بخوانید.

+ پیشنهاد مطالعه: چرا نوجوانان بوی بد می‌دهند؟

۱_ استحمام روزانه را فراموش نکنید!

اولین و مهم‌ترین قدم برای رهایی از بوی بد عرق دوش گرفتن است. در فصول سرد سال دوبار استحمام در هفته کافی است، اما در فصل تابستان به دلیل تعریق زیاد بدن؛ توصیه می‌شود هر روز به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دوش بگیرید.

۲_ استفاده از صابون‌های آنتی باکتریال

با استفاده از صابون‌های آنتی باکتریال می‌توانید باکتر‌هایی که باعث بوی بد عرق می‌شوند را از بین ببرید. این صابون‌ها در رایحه‌های مختلف در بازار وجود دارند و علاوه بر از بین بردن باکتری‌ها باعث خوشبو شدن بدن نیز می‌شوند.

۳_ استفاده از عطر بلافاصله پس از بیرون آمدن از حمام

به گزارش زی‌سان، بلافاصله پس از این که از حمام بیرون آمدید عطر بزنید. دوش گرفتن باعث باز شدن منافظ سطح پوست می‌شود؛ پس اگر بلافاصله پس از بیرون آمدن از حمام عطر بزنید، عطر به سطح پوست جذب می‌شود همچنین رطوبت بدن باعث ماندگاری بیشتر بوی عطر می‌شود.

چطور برای همیشه از شر بوی بد عرق خلاص شویم؟

۴_ استفاده از لوسیون بدن

لوسیون‌ها علاوه بر بوی خوبی که دارند باعث افزایش رطوبت بدن و افزایش ماندگاری عطر‌ها می‌شوند. پس پیشنهاد می‌کنیم بعد از حمام استفاده از لوسیون بدن را فراموش نکنید.

۵_ استفاده از مام

مام در دسته محصولات بهداشتی ضد تعریق قرار می‌گیرد. به دلیل وجود آلومینیوم فعال در ترکیبات مام، این محصول می‌تواند جلوی تعریق بیش از حد را بگیرد و منافظ ترشح عرق را به صورت موقت مسدود کند. زمان مناسب برای استفاده از مام‌ها بعد از حمام است و کارآیی آنها بین ۱۲ تا ۴۸ ساعت است.

۶_ اسپری ضد تعریق

به گزارش زی‌سان، اسپری ضد تعریق نیز مانند مام با مسدود کردن منافظ ترشح عرق، جلوی تعریق بیش از حد را می‌گیرد. تفاوت اسپری ضد تعریق و مام تنها این است که وقتی از مام استفاده می‌کنید، ممکن است رد آن روی بدن‌تان بماند، اما اسپری ضد تعریق مانند اسپری‌های دیگر هیچ اثری از خودش بر جا نمی‌گذارد.

*نکته: اگر قصد خرید اسپری ضد تعریق، مام یا صابون‌های آنتی باکتریال دارید؛ بهتر است این محصولات را از داروخانه‌ها تهیه کنید.

۷_ استفاده از پَد عرق‌گیر

پوست برخی افراد نسبت به مام یا اسپری ضد تعریق حساسیت دارد، این افراد می‌توانند از پَدهای عرق‌گیر استفاده کنند.

پیشنهاد: این چند نکته ساده کمک می‌کند بدون عطر خوشبو شوید!

۸_ استفاده از لباس‌های نخی و آزاد در فصل تابستان

به گزارش زی‌سان، جنس لباسی که می‌پوشید تأثیر مستقیمی روی میزان تعریق بدن شما دارد. در فصل تابستان از پوشیدن لباس‌های تنگ با پارچه‌هایی که در ترکیبات آنها میزان زیادی پلاستیک استفاده شده است پرهیز کنید و به جای آن از لباس‌های آزاد و نخی استفاده کنید.

۹_ بدن‌تان را هیدراته نگه دارید!

نوشیدن آب به مقدار زیاد باعث دفع سموم از بدن و رهایی از بوی بد عرق می‌شود. پس اگر می‌خواهید از بوی بد عرق خلاص شوید، نوشیدن آب را جدی بگیرید.

چطور برای همیشه از شر بوی بد عرق خلاص شویم؟

۱۰_ از خوردن برخی غذا‌ها پرهیز کنید

غذا‌هایی که در طول روز مصرف می‌کنید، تأثیر زیادی در میزان تعریق بدن و بوی آن دارند. برای رهایی از تعریق زیاد و بوی بد، مصرف غذا‌های پُر ادویه، پیاز، سیر، غذا‌های چرب و قهوه را کنار بگذارید.

دلیل بوی بد دهان چیست؟

سخن پایانی

راهکار‌هایی که در این مطلب توضیح دادیم تا حد زیادی جلوی تعریق بیش از حد و بوی بد آن را می‌گیرد. اما اگر از این راهکار‌ها برای رفع بوی بد عرق نتیجه نگرفتید حتما با یک پزشک در این رابطه صحبت کنید.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون