صفر تا صد رزرو بلیط قطار سنندج به تهران و بالعکس+ محل دقیق ایستگاه

صفر تا صد رزرو بلیط قطار سنندج به تهران و بالعکس+ محل دقیق ایستگاه
مسافران می‌توانند در روز‌های سه‌شنبه و جمعه از قطار سنندج به تهران و بالعکس استفاده کنند
کد خبر: ۱۸۵
|
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵

زی‌سان: در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به استان کردستان در ۱۱ آبان ماه، پس از ۱۸ سال انتظار راه‌آهن همدان – سنندج افتتاح داشت.

به گزارش «زی‌سان»، طول خط آهن تهران - همدان - سنندج حدود ۴۲۰ کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به طول ۲۷۰ کیلومتر، به بهره‌برداری رسیده، مسیر فاز دوم این خط ریلی از همدان به سنندج نیز ۱۵۱ کیلومتر طول دارد در سه قطعه تعریف و حدود ۶۴ کیلومتر آن در استان همدان و باقی‌مانده آن در استان کردستان واقع شده است. به طور دقیق‌تر، طول مسیر ریلی همدان - سنندج ۱۵۱ کیلومتر است و با احتساب خطوط ایستگاهی به ۱۷۷ کیلومتر می‌رسد.

۲۴ هزار میلیارد ریال برای راه آهن همدان- سنندج هزینه شده و شامل سه قطعه و از سمت همدان به سنندج دارای هفت ایستگاه بهار، آق بلاغ، دوسر، قروه، آونگان، دهگلان و سنندج است.

حداکثر سرعت طراحی مسیر برای قطار‌های مسافری ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و قطار‌های باری ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است که انتظار می‌رود سرعت عملیاتی قطار مسافری در شروع بهره‌برداری حدود ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت باشد و پیش‌بینی می‌شود با تثبیت شرایط هندسی خط ظرف ۲ ماه آتی سرعت عملیاتی ۱۶۰ کیلومتر در ساعت در این مسیر قابل دستیابی باشد.

بنا بر اعلام کیومرث حبیبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، مردم استان ۲ روز در هفته (روز‌های سه‌شنبه و جمعه) می‌توانند از طریق راه ریلی عازم تهران شوند.

بعد از آغاز به کار خط ریلی سنندج – همدان، از طریق سامانه‌های مختلف مسافرتی می‌توان برای رزرو نوبت اقدام کرد. بر اساس اطلاعات قرار گرفته بر روی این سامانه‌ها مسافران می‌توانند قطار‌های کوپه‌ای ۴ نفره، ۴ ستاره و ۴ تخته سروش را رزرو کنند. هزینه بلیط قطار سنندج تهران ۲۱۰ هزار تومان تعیین شده است.

ساعت حرکت قطار در روز‌های سه‌شنبه و جمعه از مبدا سنندج به مقصد تهران ساعت ۲۲ است. ساعت رسیدن به مقصد ۴ و ۲۵ دقیقه بامداد است.

ایستگاه قطار سنندج برای سوار شدن مسافرن فعلا به داخل شهر نرسیده است. برای سوار شدن به قطار سنندج باید به موقعیت صلوات آباد بروید.  ایستگاه در فاصله چند صد متری از ایست بازرسی صلوات آباد قرار دارد.

سایر اخبار
نظرات بینندگان
United States of America
person
ناشناس
cm_time
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
cm
ممنون از مطلب خوبتون
کامل بود و تمام چیزی رو که برام سوال بود از رفتن با قطار به تهران شرح داده بود
United States of America
person
محمد
cm_time
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
cm
عالی بود و کار ما رو خیلی راحت کرد .. امیدوارم قیمت بلیط ها گرون نباشه
Iran (Islamic Republic of)
person
ناشناس
cm_time
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
cm
این که توی این مسیر بعد از چهل سال قطار راه افتاده خیلی خوبه. سنندج به تهران خیلی مسافر داره و خیلی ها مجبورن یا باماشین شخصی بیاین یا با اتوبوس های درب و داغون. این قطار سنندج تهران می تونه مشکلات زیادی رو حل کنه
United States of America
person
ناشناس
cm_time
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
cm
راه اندازی قطار سنندج به تهران اقدام خوبی بود اما اگر ایستگاه به داخل شهر سنندج بیاد خیلی بهتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
person
ناشناس
cm_time
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
cm
دو روز در هفته خیلی کمه به نظر من باید هرروزه بشه چون مسافر خیلی زیاده
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۵
گوناگون