قیمت یک رأس گاو چقدر است؟

قیمت یک رأس گاو چقدر است؟
برای دانستن قیمت یک رأس گاو با وزن متوسط مطلب زیر را بخوانید.
کد خبر: ۱۴۷۰۰
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸

زی‌سان: بسیاری از کسانی که وارد شغل صنعت دامداری می‌شوند احتمالا آن را یک صنعت پرسود می‌دانند به ویژه اینکه اگر این موضوع را در نظر گرفت که در کشور کمبود گوشت وجود دارد و هر ساله مقادیر زیادی گوشت قرمز از کشور‌های دذیگر از جمله آفریقا و برزیل وارد کشور می‌شود.

به گزارش زی‌سان، حال در این نوشته می‌خواهیم به این نکته بپردازیم که قیمت یک رأس گاو اکنون چقدر است؟ 

قیمت گاو چند؟

وزن متوسط گاو‌های نر و ماده با هم فرق دارد و میانگین وزن یک گاو نر بیشتر از گاو ماده است. طبق آمار‌ها یک گاو نر بین ۹۰۷ تا ۱۱۳۴ کیلوگرم وزن دارد و وزن گاو ماده نیز بین ۶۸۰ تا ۸۱۶ کیلوگرم است. طبق آخرین اعلام قیمت هر کیلو گوساله زنده اکنون بین ۲۱۰ تا ۲۳۰ هزار تومان است. اگر متوسط وزن یک گاو نر بالغ را ۱۰۰۰ کیلوگرم بدانیم قیمت روز یک گاو نر در حال حاضر به صورت متوسط حدود ۲۰۰ میلیون تومان است و قیمت یک گاو بالغ ماده نیز حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است. اما این قیمت متوسط است و بر اساس شرایط گاو قیمت‌ها ممکن است تغییر کنند. 

قیمت یک رأس گاو چقدر است؟

به عنوان مثال یک رأس گاو شیری هلشتاین اصیل شکم دوم با وزن بالای ۶۰۰ کیلوگرم و ۶ ماه آبستن حدود ۱۲۵ میلیون تومان در بازار دام به فروش می‌رسد. یا اینکه گاو سیمنتال ۷ ماه آبستن با ظرفیت شیردهی ۱۰ کیلوگرم در روز در حال حاضر حدود ۱۳۰ میلیون تومان قیمت خورده است. 

در حال حاضر قیمت گاو بر اساس فاکتور‌های مختلفی تعیین می‌شود از ظرفیت شیردهی روزانه گرفته تا مدت زمان آبستن گاو و وزن و ... در هر صورت با توجه به روند فزاینده افزایش قیمت گوشت و همچنین دام زنده و قاچاق دام به کشور‌های همسایه قیمت هر کیلو دام زنده نیز احتمالا روند صعودی خواهد داشت.

tags # گاو
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون