طرز تهیه ژله شب یلدا + ویدئو / ژله هندوانه‌ای را به این روش درست کنید

طرز تهیه ژله شب یلدا + ویدئو / ژله هندوانه‌ای را به این روش درست کنید
طرز تهیه ژله شب یلدا هم آسان است و هم سریع. این ژله می‌تواند به اشکال مختلفی از طرح هندوانه گرفته تا ژله یلدایی قالبی آماده شود. بیایید در دو دقیقه این دو مدل را یاد بگیریم.
کد خبر: ۱۲۱۹
|
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴

ژله شب یلدا از آن خوراکی‌های محبوبی است که هم سفره یلدا را جذاب می‌کند و هم کام اهالی خانه و مهمانان را شیرین. برای درست کرده ژله شب یلدا روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از محبوب‌ترین روش‌ها هم درست کردن یک ژله با طرح هندوانه است.

ویدئو آموزش ژله شب یلدا در عرض پنج دقیقه

در ویدئوی زیر با طر تهیه ژله شب یلدا به شکل یک هندوانه خوشرنگ آشنا می‌شوید.

 

به گزارش زی‌سان؛ در این مطلب از آشپزی‌های زی‌سان قصد داریم طرز تهیه ژله شب یلدا به سبک هندوانه‌ای را به شما آموزش دهیم. پس بیایید بدون معطلی به سراغ دستور تهیه آن برویم.

بیشتر بخوانید: تزیین هندوانه شب یلدا

مواد لازم برای ژله یلدا:

-    یک هندوانه کامل
-    پودر ژلاتین به اندازه دو قاشق غذاخوری پُر یا ژله هندوانه
-    شکر به مقدار لازم

دستورالعمل ژله هندوانه‌ای شب یلدا ساده و با کمترین مواد:

مرحله اول: هندوانه را بردارید و با یک چاقوی مناسب، از طرف عمودی، به دو نصف کنید.

مرحله دوم: هندوانه داخل دو نیم آن را با یک قاشق بزرگ به خوبی تخلیه کنید. پوست هندوانه را به گوشه‌ای بگذارید و نگه دارید که با آن کار داریم.

مرحله سوم: هندوانه تخلیه شده را برای داشتن یک ژله شفاف‌تر و با بافت لطیف‌تر، باید داخل مخلوط کن بریزید. بعد آب هندوانه به دست آمده را از یک فیلتر رد کنید. این فیلتر می‌تواند صافی خانه شما باشد. تا جایی که می‌شود آب هنداونه را به کمک این وسیله صاف کنید.

مرحله چهارم: آب هندوانه صاف‌شده را در یک ظرف مناسب بریزید. شکر را به آن اضافه کنید وخوب هم‌بزنید. بعد از شکر نوبت پودر ژلاتین یا پودر ژله هندوانه است. آن را هم داخل آب هندوانه بریزید و حسابی با آن مخلوط کنید.

*نکته: می‌توانید برای حل شدن بهتر پودر ژلاتین، قبل از هر چیز آن را در نصف استکان آب جوش، آب کنید. ژلاتین آب‌شده را به آب هندوانه اضافه کرده و هم بزنید.

طرز تهیه ژله شب یلدا + ویدئو | ژله هندوانه‌ای را به این روش درست کنید

مرحله پنجم: بعد از اینکه مواد آماده شد، آن را داخل پوست هندوانه‌ها بریزید. تا جایی که لبه پوست هندوانه‌ها به طور کامل پوشیده شود.

مرحله ششم: حالا پوست هندوانه‌ها را برای ۵ تا ۶ ساعت در یخچال بگذارید تا سفت شود.

مرحله هفتم: بعد از گذشت زمان لازم، در یخچال را باز کرده و انگشتتان را کمی به ماده ژله بزنید. اگر به اندازه کافی سفت شده بود، آن‌را بیرون آورده و روی پیشخوان بگذارید.

مرحله هشتم: دقیقا مثل زمانی که هندوانه را قاچ می‌کنید، هندوانه با محتوای ژله یلدا را هم قاچ کنید. می‌بینید که کاملا شبیه هندوانه شده است.

مرحله نهم: ژله شما حاضر است! یا آن را مستقیما کنار خوراکی‌های یلدا بگذارید و یا اگر هنوز زمان دارید، دوباره داخل یخچال قرار دهید تا سفت بماند.

*نکته: اگر دوست داشته باشید می‌توانید تعداد چیپس شکلات را هم در ژله‌های قاچ شده، به عنوان دانه هندوانه قرار دهید تا کاملا شبیه‌سازی شما کامل شود!

مرحله دهم: نوش جان کنید! 

بیشتر بخوانید: کیک شب یلدای خانگی را چطور می‌توان درست کرد؟

 

دستورالعمل ژله شب یلدا قالبی:

ژله یلدایی را می‌توان به شکل‌های متنوعی درست کرد. در این دستورالعمل می‌خواهیم طرز تهیه یک ژله قالبی بسیار زیبا را آموزش دهیم.

مواد لازم برای ژله یلدایی قالبی

  • پودر ژله انار: یک بسته-    
  • پودر ژله آلوئه ورا: یک بسته
  • پودر ژله کیوی یا طالبی: یک بسته
  • بستنی وانیلی: به مقدار لازم
  • چیس شکلات: به مقدار لازم

مراحل درست کردن ژله یلدا به شکل قالبی

مرحله اول: برای تهیه ژله یلدایی خوشمزه نیم ساعت زودتر، بستنی را در فضای آشپزخانه بگذارید تا آب شود.

مرحله دوم: یک کاسه مناسب را انتخاب کنید و سپس ژله انار را درون آن بریزید.

مرحله سوم: یک لیوان آب جوش را به ژله انار اضافه و هم بزنید تا ژله کاملا در آب حل شود.

مرحله چهارم: وقتی ژله انار خنک شد، به اندازه ۳ تا ۴ اسکوپ بستنی را به آن اضافه کرده و با یکدیگر مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله پنجم: لیوان‌ها یکبار مصرف را چرب کرده و از ژله در هر کدام به یک اندازه برید. سپس درون یخچال قرار دهید تا کمی ببندد.

مرحله ششم: حالا درون یک کاسه جداگانه مراحل آماده سازی ژله انار را تکرار کنید.

مرحله هفتم: بعد از آماده سازی مخلوط ژله آلوئه ورا و بستنی، لیوان‌ها را از یخچال بیرون آورده و ژله آلوئه‌ورا را به یک اندازه روی ژله انار نیم‌بند بریزید و دوباره لیوان‌ها را داخل یخچال بگذارید.

طرز تهیه ژله شب یلدا + ویدئو | ژله هندوانه‌ای را به این روش درست کنید

مرحله هشتم: در ادامه، مراحل تهیه ژله هندوانه و ژله آلوده ورا را برای ژله کیوی یا طالبی تکرار کنید.

مرحله نهم: بعد از آماده سازی مخلوط ژله کیوی و بستنی، لیوان‌ها را از یخچال بیرون آورده و آن را به یک اندازه روی ژله آلوئه ورایِ نیم‌بند بریزید و دوباره لیوان‌ها را داخل یخچال بگذارید.

مرحله دهم: اجازه دهید لیوان‌ها به مدت ۶ تا ۸ ساعت درون یخچال بمانند تا خودشان را بگیرند. پس از گذشت این زمان لیوان‌ها را از یخچال خارج کنید.

مرحله یازدهم: بعد از گذشت زمان کافی، لیوان‌های یک بار مصرف را پاره کنید، ژله را بیرون آورید و سپس و شکلات چیپسی‌ها را روی ژله انار قرار دهید.

مرحله دوازدهم: ژله یلدایی قالبی شما حاضر است. آن‌را کنار عزیزان‌تان میل کنید و لذت ببرید.

 
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون