خط و نشان «مبینا» برای المپیکی‌ها؛ مبینا نعمت زاده کیست؟

خط و نشان «مبینا» برای المپیکی‌ها؛ مبینا نعمت زاده کیست؟
در جریان رقابت‌های وزن ۴۹- کیلوگرم تکواندوی انتخابی المپیک در قاره آسیا، مبینا نعمت زاده نماینده وزن ۴۹- کیلوگرم ایران با راهیابی به فینال صاحب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد.
کد خبر: ۱۱۶۰۶
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰

نماینده وزن ۴۹- کیلوگرم تکواندوی بانوان ایران صاحب سهمیه المپیک پاریس شد.

در جریان رقابت‌های وزن ۴۹- کیلوگرم تکواندوی انتخابی المپیک در قاره آسیا، مبینا نعمت زاده نماینده وزن ۴۹- کیلوگرم ایران با راهیابی به فینال صاحب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد.

نعمت زاده در دور نخست این مسابقات استراحت کرد، سپس برابر آنا داکاستا از کشور تیمور ۲ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز مقابل روکا اوکاموتو از ژاپن در ۲ راند و با نتایج ۸ بر صفر و ۱۱ بر ۴ به برتری رسید و ضمن راهیابی به فینال، صاحب سهمیه المپیک پاریس شد.

پیش از این ناهید کیانی نیز در تکواندوی بانوان صاحب سهمیه المپیک شده بود. به این ترتیب برای نخستین بار تکواندوی بانوان ایران با ۲ نماینده عازم المپیک پاریس خواهد شد.

خط و نشان «مبینا» برای ناهید کیانی و کیمیا علیزاده؛ مبینا نعمت زاده کیست؟

بیوگرافی مبینا نعمت زاده

مبینا نعمت زاده متولد ۱۳۸۵ در تهران تکواندوکار زن ایرانی است. بیوگرافی مبینا نعمت زاده تکواندوکار با ناگفته‌ها [زندگینامه]ثبت بیوگرافی و زندگینامه شما در گوگل!

شروع تکواندو از کودکی

از ۶ سالگی تکواندو را شروع کردم و در رده خردسالان به عضویت تیم تهران درآمدم. همان زمان با اعزام به مسابقات کشوری به رغم این که حریفانم از من بزرگ‌تر بودند، صاحب مدال طلا شدم. من اولین بازیکن جهان هستم که در ۱۰ سالگی به تیم ملی دعوت شده ام. پدرم عضو سابق تیم ملی پرورش اندام و مربی بدن سازی ام است که در رشد و پیشرفتم نقش زیادی داشت. از آقای کریمی، مربی خوبم که مرا به این باور رساند که سن وسال مهم نیست و تلاش و پشتکار حرف اول را می‌زند، خیلی تشکر می‌کنم.

گرایش تکواندو

تکواندو دو گرایش دارد: «کیوروگی» و «پومسه» و من کیوروگی کارم. پومسه یک سری حرکات ابداعی است که روی هوا اجرا می‌شود، اما کیوروگی یک مسابقه تن به تن است که ناک اوتی دارد، باید هوگو (ضربه گیر) تن مان کنیم و کلاه سرمان بگذاریم. فنون و حرکاتش حریف را از حال می‌برد و بی هوش می‌کند و گرایش المپیکی است.

خط و نشان «مبینا» برای ناهید کیانی و کیمیا علیزاده؛ مبینا نعمت زاده کیست؟

مبینا نعمت زاده و افتخارات 

سال ۲۰۱۷ در کشور ویتنام مدال طلا کسب کردم، ۲۰۱۹ صاحب طلای آسیا در کشور اردن شدم و همان سال در رقابت‌های جهانی ازبکستان بر سکوی اول ایستادم و پرافتخارترین تکواندوکار نوجوان جهان شدم. تکواندو به من نظم، ترتیب و برنامه ریزی آموخت و نتیجه گرفتم که در زندگی باید هدف داشته باشم و برای رسیدن به آن بجنگم.

در مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان در سال ۲۰۲۲ که در بلغارستان برگزار شد، مبینا نعمت زاده در وزن ۴۹- کیلوگرم همه رقبا را یکی بعد از دیگری شکست داد و روی سکوی قهرمانی جهان ایستاد.

الگوی ورزشی

«جید جونز» انگلیسی که دو مدال طلای المپیک در کارنامه اش دارد و تلاش و پشتکارش زیاد است. من از جونز آموختم که با هر باخت نباید ناامید و با هر برد هم نباید مغرور شد. هدف اصلی ام در تکواندو، حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس است و هدف کوتاه مدتم کسب مقام اول جهان در رده جوانان است که برایش به طور جدی و سخت تلاش می‌کنم.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون