چگونه با استفاده از چشم دیگران را عاشق خود کنیم؟!

چگونه با استفاده از چشم دیگران را عاشق خود کنیم؟!
چشمان شما فراتر از موضوع دیدن می‌تواند قدرتی بسیار بزرگ برای جذب و جلب نگاه دیگران به سوی شما داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۵۵
|
۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶

زی‌سان: اگر تا کنون تصور شما این بوده که تنها کارایی چشم‌ها دیدن بوده، سخت در اشتباه هستید. لیل لوندز، نویسنده کتاب «چگونه با هرکسی صحبت کنیم: ۹۲ راهکار ساده برای رسیدن به موفقیت بزرگ» بر این باور است با شما با چشمانتان می‌توانید دیگران را شیفته خود کنید. 

به گزارش «زی‌سان»، لوندز از روشی سخن می‌گوید که عنوان آن «چشمان اپوکسی» است. او در تشریح ایده خود می‌نویسد: رؤسای بزرگ و ارشد اغلب برای ارزیابی کارکنانشان از چشمان اپوکسی بهره می‌گیرند. نیرو‌های پلیس و بازجو‌ها هم برای ایجاد ارعاب در مجرمین از این روش استفاده می‌کنند. در روش چشمان اپوکسی باید دست کم سه نفر حضور داشته باشند؛ شما هدف شما و یک شخص دیگر. طرز استفاده از این روش بدین قرار است:

معمولاً وقتی با دو یا چند نفر صحبت می‌کنید، به کسی که حرف میزند خیره میشوید. اما روش چشمان اپوکسی توصیه می‌کند به کسی که شنونده است، خیره شوید. در واقع به هدفتان نگاه می‌کنید و نه به کسی که حرف می‌زند. این اقدام هدف را به فکر می‌اندازد که «چرا این شخص به جای اینکه به صحبت کننده نگاه کند به من نگاه می‌کند؟» او احساس می‌کند که شما به واکنش‌های او علاقه خاص دارید. 

نگاه زیبا

این کار می‌تواند در برخی از موقعیت‌های تجاری مفید واقع شود. به خصوص وقتی متخصصان منابع انسانی اغلب از روش «چشمان اپوکسی استفاده می‌کنند، اما نه به عنوان یک تکنیک بلکه به این دلیل که می‌خواهند واکنش شخص را نسبت به برخی از نقطه‌نظر‌های ارائه شده بدانند و کلا رؤسا، بازجویان پلیس، روانشناسان و سایر کسانی که باید واکنش‌های اشخاص را وارسی کنند برای تحلیل اشخاص از این روش بهره می‌گیرند.

وقتی از روش «چشمان اپوکسی» استفاده می‌کنید، نشان می‌دهید هم به شخص مورد نظر توجه دارید و هم از اعتماد به نفس و اطمینان فراوان برخوردار هستید، اما از آنجایی که این روش شما را در موقعیتی قرار می‌دهد که کسی را داوری می‌کنید باید دقت کافی مبذول دارید. اگر بیش از اندازه این کار را بکنید به خودبینی و تکبر متهم می‌شوید.

نگاه عاشقانه

چشمان اپوکسی بسیار کارآمد است. حتی زمانی که یک فرد دیگر صحبت می‌کند می‌توانید از این روش بهره بگیرید. شما می‌توانید به طور ویژه به او نگاه کنید. حتی در مواقعی می‌توان بدون توجه به این‌که چه کسی حرف می‌زند، به کسی نگاه کنید که می‌خواهید بر او تاثیر بگذارید.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون