دردسر جدی کیم‌جونگ‌اون؛ شیوع ریزش موی سر در کره شمالی!

دردسر جدی کیم‌جونگ‌اون؛ شیوع ریزش موی سر در کره شمالی!
کره شمالی در سال‌های اخیر افزایش قابل‌توجه ریزش موی سر شهروندانشان را شاهد بوده‌اند
کد خبر: ۱۱۰۲
|
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹

زی‌سان: کارشناسان کره جنوبی می‌گویند همسایه شمالی به رهبری کیم جونگ اون با افزایش چشمگیر تعداد افرادی روبرو است که با مشکل کم پشتی مو یا طاسی آشکار مواجه شده‌اند.

به گزارش زی‌سان، شبکه فاکس بیزینس به نقل از کارشناسان بهداشت نوشت این پدیده دلایل مختلفی دارد و می‌تواند ناشی از عفونت‌هایی باشد که موجب ریزش مو می‌شوند. استفاده از صابون‌ها و مواد شوینده حاوی مواد شیمیایی «سخت» هم می‌توانند دلیل بروز این پدیده باشند.

چوی جونگ هون، پزشک کره شمالی، که به جنوب گریخته و در حال حاضر به عنوان پژوهشگر ارشد در موسسه تحقیقات سیاست عمومی در دانشگاه کره در سئول فعالیت می‌کند، در تایید این موضوع گفت که یافتن محصولات شیمیایی «ملایم» در کره شمالی «آسان» نیست.

دردسر جدی کیم‌جونگ‌اون؛ شیوع ریزش موی سر در کره شمالی!

مدل موی مورد تایید برای زنان در کره شمالی

رادیو آسیای آزاد به نقل از این پزشک افزود: «ساکنان معمولی [کره شمالی]نمی‌توانند به ریزش مو فکر کنند، چرا که هزینه درمان فراتر از توان یک شهروند معمولی است و این درمان‌ها اغلب هم چندان موثر نیستند؛ این درمان‌ها اغلب با مواد دارویی و آرایشی‌اند و حتی می‌توانند روند ریزش مو را سرعت دهند.»

به گزارش رادیو آسیای آزاد، به دلیل وضعیت آشفته مقررات دارویی در این کشور، درباره کارآیی مواد تشکیل‌دهنده این محصولات دارویی و آرایشی تردید‌های فراوانی وجود دارد.

این رادیو در ادامه به نقل از آن کیونگ سو، مدیر وبلاگی که مسائل بهداشتی را در کره شمالی دنبال می‌کند، افزود که بسیاری از درمان‌ها بیشتر از «دارو‌های شرقی» بهره می‌گیرند. دارو‌هایی که اغلب شبیه ضماد‌های موضعی برگرفته از گیاهان دارویی‌اند و در درمان طاسی یا کم‌پشتی مو تاثیر ناچیزی دارند.

کیم‌جونگ‌اون

از جمله این درمان‌ها، فرو بردن برس مو در یک بطری شیشه‌ای حاوی این مواد و سپس مالیدن آن روی پوست سر برای تحریک آن است.

بنا به استدلال برخی کارشناسان، استفاده از کلاه‌های نظامی هم به دلیل نداشتن تهویه مناسب ممکن است به مو آسیب برساند. این کلاه‌ها که معمولا بدون منفذند موجب تجمع باکتری‌ها می‌شوند و در نتیجه می‌توانند به نازک شدن مو‌ها بینجامند. اهمیت نقش این کلاه‌ها وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم تمامی مردان سالم در این کشور باید ۱۰ سال از عمرشان را در نیرو‌های مسلح خدمت کنند.

با این حال ریزش مو فقط مسئله مردم در کره شمالی نیست. در کره جنوبی نیز مردم در سال‌های اخیر شیوع ریزش موی ناگهانی و گسترده را شاهد بوده‌اند. در کره جنوبی، از هر پنج نفر یکی با مشکل ریزش مو روبرو است.

اهمیت مو در این کشور به قدری است که به باور برخی تحلیلگران، انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته را هم تحت تاثیر قرار داد. لی جائه میونگ، نامزد ریاست‌جمهوری کره جنوبی، که موهایش هنوز نریخته است، پس از آنکه در کارزار انتخاباتی‌اش پیشنهاد داد دولت باید هزینه درمان ریزش مو را بپردازد، با حمایت قابل‌توجه رای‌دهندگان روبرو شد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون