سد زیردان سرریز شد

سد زیردان سرریز شد
مدیرعامل آبفای استان سیستان و بلوچستان از سرریز شدن سد‌های زیردان، پیشین و خیرآباد در پی بارش‌های اخیر در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۳۳
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

قاسمی مدیرعامل آبفای استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود سه سد بزرگ زیردان، پیشین و کهیر در این استان گفت: ظرفیت هر کدام از این سد‌ها به ترتیب ۱۷۶، ۲۰۷ و ۳۴۰ میلیون مترمکعب است که در پی بارش‌های اخیر سد‌های زیردان و پیشین به‌طور کامل پر و سرریز شدند، همچنین ۲۸۰ میلیون مترمکعب از ظرفیت سد کهیر پر شده است.

وی افزود: سد خیرآباد در حوزه نیکشهر واقع در ۱۵۰ کیلومتری چابهار، کمتر از ۳ میلیون مترمکعب آب ذخیره داشت و ما نگران تأمین آب روستا‌های اطراف در تابستان بودیم که در پی بارش‌های اخیر ۲۷ میلیون مترمکعب ظرفیت سد پر و سرریز شد.

مدیرعامل آبفای استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: تا دوسال گذشته شاخص دسترسی روستایی در حوزه دشتیاری، حدود ۱۹ درصد و در حوزه تلنگ، پلان و پیرسهراب کمتر از ۱۰ درصد بود که آبرسانی روستا‌ها به صورت سیار و با تانکر تأمین می‌شد که با اقدامات صورت گرفته اکنون شاخص بهره مندی در حوزه دشتیاری به ۶۵ درصد و در حوزه تلنگ، پلان و پیرسهراب به ۱۰۰ درصد رسیده است.

قاسمی گفت: مقرر شده تا پایان دولت سیزدهم ۱۰۰ درصد روستا‌های چابهار، دشتیاری و کنارک لوله‌گذاری شوند که با این اقدام می‌توانیم از این سد‌ها حداقل به مدت سه سال به بیش از ۵۵۰ روستا و شهر چابهار و کنارک آبرسانی پایدار داشته باشیم.

منبع: صدا و سیما

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون