پدیده انتخابات مجلس؛ امیر حسین ثابتی کیست؟/ از ذوب شدن در جلیلی تا پاجوشی اصولگرایان

پدیده انتخابات مجلس؛ امیر حسین ثابتی کیست؟/ از ذوب شدن در جلیلی تا پاجوشی اصولگرایان
یکی از مهمترین تجاربم در عرصه سیاست، سالهای ۹۴ تا ۹۷ بود. وقتی در دفتر دکتر سعید جلیلی مشغول به کار شدم و با بسیاری از مسائل کلان مرتبط با عرصه سیاست و حکمرانی، از نزدیک آشنا شدم...
کد خبر: ۹۴۹۷
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸

زی‌سان: نتایج غیررسمی انتخابات مجلس در تهران تا این لحظه شگفت انگیز و جالب توجه است.

به گزارش زی‌سان، محمد باقر قالیباف رییس کنونی مجلس و سر لیست ائتلاف اصلی اصولگرایان در تهران نتوانست بالاترین رای را در پایتخت کسب کند و جای خود را در بالای جدول به محمود نبویان نماینده تندرو و نزدیک به جبهه پایداری داده است. نبویان یکی از مخالفان اصلی توافق برجام در دولت حسن روحانی بود.  او بار‌ها به جدال با محمد جواد ظریف وزیر خارجه وقت پرداخت.

حمید رسایی دیگر سیاستمدار تندرو اصولگرا نیز توانسته رای دوم را کسب کند. او نیز از مخالفان شدید اصلاح طلبان، دولت روحانی و توافق برجام است.  او همچنین از مخالفان سرسخت برادران لاریجانی و قالیباف است.

اما جالبترین نکته نتایج انتخابات، رای سوم امیر حسین ثابتی است. چهره‌ای که دستکم در توئیتر و صداوسیما سرشناس است. گفته می‌شود او تا لحظه تنظیم این گزارش حدود ۹۷ هزار رای کسی کرده است.

مجری جنجالی برنامه جهان آرا در شبکه افق، بالاتر از رییس کنونی مجلس قرار گرفته است. هنوز میزان رسمی آرا مشخص نشده است، اما به نظر نمی‌رسد جابه جایی قابل توجهی در لیست کنونی ایجاد شود.  

ثابتی با شعارهای تکرای فساد ستیزی، شفافیت، عدالت اجتماعی و ... وارد عرصه انتخابات شده است. او از نامزدهای اصلی لیست حمید رسایی است. 

ذوب در سعید جلیلی یا پاجوش اصولگرایان

امیر حسین ثابتی متولد ۱۳۶۷ در شهر تهران است. او از شهریور ماه امسال به‌عنوان استاد دانشگاه شریف منصوب شد و در این دانشگاه قصد دارد به دانشجویان درس انقلاب اسلامی را تدریس نماید.

او از لیسانس تا دکترا در رشته علوم سیاسی تحصیل کرده است.  

امیرحسین ثابتی در گذشته به‌عنوان دبیر سیاسی بسیج دانشگاه تهران فعالیت داشته و همچنین به‌عنوان مجری در صداوسیما مشغول به کار است.

ثابتی از چهره‌های نزدیک به سعید جلیلی است و در انتخابات‌های پیشین از جلیلی حمایت کرده بود. او مدتی نیز به عنوان مشاور جلیلی فعالیت کرده است.  به گفته خودش «یکی از مهمترین تجاربم در عرصه سیاست، سالهای ۹۴ تا ۹۷ بود. وقتی در دفتر دکتر سعید جلیلی مشغول به کار شدم و با بسیاری از مسائل کلان مرتبط با عرصه سیاست و حکمرانی، از نزدیک آشنا شدم...»

او در برنامه جهان آرا به طور مداوم با چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب چالش و تنش داشت و یکی از جنجالی‌ترین تقابل‌های او با معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی بود.  

ثابتی از مخالفان توافق برجام است و بار‌ها از محمدجواد ظریف و تیم مذاکره کننده هسته‌ای انتقاد کرده بود. از نکات جالب درباره او این است که حضور بسیار فعالی در شبکه‌های فیلتر شده از جمله ایکس دارد.

او با محمدباقر قالیباف هم به شدت زاویه دارد و در مواضع خود از او انتقاد می‌کند.  

یکی از حواشی او سال گذشته و در جریان مسابقات جام جهانی فوتبال رقم خورد. او به همراه تعداد زیادی از خبرنگاران و فعالات سیاسی اصولگرا راهی قطر شد، سفری که حواشی زیادی حلق کرد. 

این چهره جوان اصولگرایان به شدت منتقد لیست واحد اصولگرایان بود. او در این رابطه در ایکس نوشت: «همانهایی که ۴ سال میگفتند اگر به لیست اصولگرایان رای ندهید لولویی به اسم مجید انصاری و اصلاحطلبان وارد مجلس میشوند و با همین دروغ، سر جوانان انقلابی مستقل را بریدند حالا میگویند اگر به ما رای ندهید لولویی به اسم علی مطهری وارد مجلس میشود! حربه های تکراری پدرخوانده ها نخ نما شده!»

ثابتی در سه روز اخیر نیز در بحث جنجالی «چنار» و «پاجوش» ورود کرد و به کنایه چنار را درختی «بی‌ثمر» دانست. او متنی تند خطاب به غلامعلی حدادعادل نوشت و او را پدرخوانده اصولگرایان خواند.  

او نوشت: «اخیرا فیلمی از شما منتشر شده که لیست اصولگرایان به سرلیستی قالیباف را به درخت چنار تشبیه کرده و بقیه نامزد‌ها را «پاجوش» توصیف کرده اید. جالب اینکه در ادامه با کنایه به دیگر نامزد‌های انتخابات که در قبیله شما نیستند، گفته‌اید: «همیشه در هر انتخاباتی یک سری اسامی ۲۴ ساعته خلق میشود و ۴۸ ساعت بعد از انتخابات هم فراموش می‌شود و الان هم همینطور است.»

‌این سخنان شما در حالی است که لیستی که حضرتعالی در پشت پرده قالیباف بسته اید شامل برخی افرادی است که حتی یک موضع مشخص از آنها درباره موضوعات مهم کشور وجود ندارد و برخی از آنها فقط به خاطر نسبت‌های فامیلی با چهره‌های سیاسی و داماد باجناق فلانی بودن یا کیف کشی همسر فلان چهره سیاسی وارد لیست شده اند،

اما جالب است که اینها را ندیده و دیگر نامزد‌های مستقل و با شناسنامه‌ای را که حداقل سوابق و رزومه شفافی دارند را "پاجوش" توصیف کرده‌اید.

‌جناب پدرخوانده! هنوز متوجه نشده اید کوس رسوایی باندبازی‌ها و قبلیه گرایی هایتان حتی صدای متحدان دیروزتان را هم در آورد و کار به جایی رسید که با افشاگری‌های یکی از همان اعضای لیستی که بسته اید علیه دیگری، مجبور شدید آن یکی را حذف کنید.

‌عالیجناب حداد! امروز روز پاسخگویی است و باید توضیح چه کسی یا نهادی به شما مشروعیت داده تا به عنوان پدرخوانده اصولگرایان، سال‌ها خود را قیم جریان انقلابی بدانید و کارتان به جایی رسیده که امروز دیگر نامزد‌های مستقلی که در باندبازی‌های شما نیستند را تحقیر کرده و «پاجوش» بخوانید؟

‌البته در چنار توصیف کردن لیستی که بسته اید، توصیف تان دقیق است، چون اصلی‌ترین ویژگی چنار بی میوه بودنش است.

اما بد نیست یکبار هم مسئولیت افتضاحات چنار قبلی از گرفتن ماشین‌های شاسی بلند تا نقض عهد درباره وعده هایشان مثل شفافیت را برعهده بگیرید. به راستی نقش شخص شما در وضع کنونی سیاست ایران چیست؟

‌و در پایان اگر ما رعیت را قابل میدانید لطفا از عرش به فرش آمده و بفرمایید هزینه‌های نجومی تبلیغات لیست اصولگرایان به سرلیستی قالیباف که انگار شهر را کاغذ دیواری کرده، از کدام منبع مالی تامین شده و میزان آن چقدر بوده؟ آیا از جیب شخصی آقایان تامین شده یا خدای ناکرده... ببخشید ارباب! رعیت را چه به فضولی و پرسیدن سوال!»

ثابتی روز گذشته در رشته توئیت دیگری در ایکس نوشت:‌ «امروز در مسجد لرزاده وقتی داشتم اسامی نامزدها را مینوشتم آقای حدادعادل از کنارم عبور کرد. یکدفعه چندنفر با گلایه گفتند این دوره دیگر پاجوش ها رای می آورند :) ایشان ایستاد و گفت این حرفها جوسازی است و منظورم چیز دیگری بوده. یکدفعه بلند شدم و گفتم سلام دکتر! پاجوش اصلی هستم:)»

ثابتی افزود:‌«خندید و با گلایه گفت شما که من را میشناسی چرا آن مطالب را درباره ام گفتی؟ باید یک جلسه مفصل بنشینیم و صحبت کنیم. من هم گفتم هیچ وقت برای گفتگو دیر نیست و خداحافظی کردیم.»

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون