ایرانی‌ها مدیرعامل بزرگترین صرافی جهان را اخراج کردند!

ایرانی‌ها مدیرعامل بزرگترین صرافی جهان را اخراج کردند!
مدیرعامل صرافی بایننس که بزرگترین صرافی جهان از نظر حجم معاملات به شمار می‌رود به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا برکنار شد.
کد خبر: ۸۷۹
|
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

زی‌سان: وزارت دادگسترش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده که صرافی بایننس حدود ۹۰۰ میلیون دلار تراکنش میان آمریکا و کاربران ایرانی را ممکن کرده است.

به گزارش زی‌سان، به این ترتیب چانگ‌پنگ ژائو مدیرعامل صرافی بایننس از سمت خود کنار رفت و ریچارد تن را به جای خود به عنوان مدیرعامل انتخاب کرد. بر اساس توافقی که بین وزارت دادگستری آمریکا و همچنین صرافی بایننس و ژائو انجام شده بایننس حدود ۴.۳ میلیارد دلار و ژائو ۲۰۰ میلیون دلار جریمه خواهند پرداخت. بر اساس گفته رسانه‌های آمریکایی ژائو به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا در دادگاهی در سیاتل حاضر شد و حتی جریمه 10 سال زندان نیز پیش روی او قرار دارد. 

اما اتهامات مدیرعامل برکنار شده بایننس بیش از این است. بر اساس اسناد منتشر شده ژائو هیچ تلاشی برای جلوگیری از معاملات مشکوک سازمان‌هایی مانند گردان‌های القسام و القاعده انجام نداده است و آنها توانسته‌اند از طریق این صرافی معاملات خود را با رمزارزها انجام دهند. 

در پرونده دادگاه آمده که بایننس تراکنش‌هایی به ارزش بیش از 890  میلیون دلار را با مشتریانی در ایران مجاز کرده، کشوری که ایالات متحده تحریم‌های مالی شدیدی را علیه آن اعمال کرده است. در کیفرخواست آمده است که بایننس همچنین تراکنش بین کاربران آمریکایی و همتایان خود در سایر حوزه های قضایی تحریم شده از جمله کوبا، سوریه و مناطق اشغال شده غیرقانونی اوکراین را مجاز کرده است.

tags # رمزارز
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: