الهام شکیب کیست؟ + علت فوت و بیوگرافی

الهام شکیب کیست؟ + علت فوت و بیوگرافی
الهام شکیب با سابقه بازی در فیلم‌های دسر توت فرنگی، لطفاً یک کارگر ساده و سریال خاتون به علت ابتلا به سرطان در دوران جوانی در گذشت. 
کد خبر: ۸۵۲
|
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

الهام شکیب که کارنامه درخشانی در عرصه بازیگری سینما، تئاتر و سریال داشت، در ۱۴ آبان ۱۴۰۲ در سن ۴۵ سالگی بر اثر ابتلا به سرطان در گذشت.

به گزارش «زی‌سان»، الهام شکیب دانش آموخته رشته طراحی صحنه و نمایش در مقطع کارشناسی است. نام همسر مهرداد یزدانی بوده و داری یک فرزند پسر پسر به نام ماهیار بود. الهام شکیب سابقه بازی در سریال خاتون و چند فیلم تلویزیونی از جمله مینی بوس، شاطره، دسر توت فرنگی، روز امتحان و بازجویی را در کارنامه اش داشت و بازیگری را با تئاتر دانشجویی آغاز کرده بود. 

محل تولد و سابقه بازیگری الهام شکیب

الهام شکیب که در سال ۱۳۵۷ در تهران به دنیا آمده بود، مدرک کارشناسی نمایش با گرایش طراحی صحنه از دانشگاه آزاد داشت. شکیب را می‌توان یکی از بهترین بازیگران زن ایرانی دانست. او از دوران دانشجویی در عرصه بازیگری تئاتر فعالیت می‌کرد و در نمایش‌های زیادی، بازی کرده بود.

الهام شیب در اوایل دهعه ۹۰ با مهرداد یزدانی ازدواج کرده بود و صاب یک فرزند پسر ۱۰ ساله به نام ماهیار شد او و همسرش هر دو در عرصه تئاتر فعالیت می‌کردند. 

الهام شکیب کیست؟ + علت فوت و بیوگرافی

 

مرحومه شکیب چند سالی با بیماری سرطان دست و پنجه نرم میکرد و دوره‌های شیمی درمانی را هم پشت سر گذاشته بود، اما به دلیل فراگیر شدن بیماری اش در نهایت در ۱۴ آبان ۱۴۰۲ فوت کرد.

الهام شکیب علاوه‌بر طراحی صحنه و بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون در ادامه فعالیت‌های هنری خود در حوزه کارگردانی نیز وارد عرصه شد و چند نمایش تئاتر را روی صحنه برد. او کارگردانی نمایش‌هایی مانند “بیماری خانواده میم” و “یرما” را در کارنامه خود داشت. همچنین الهام شکیب با کارگردانان مشهوری مانند علی رفیعی، محمد عاقبتی و آتیلا پسیانی همکاری داشت.

الهام شکیب کارگردانی نمایش‌های «بیماری خانواده میم»، «یرما» را بر عهده داشته است. وی در فیلم‌هایی، چون «مینی‌بوس»، «شاطره»، «دسر توت‌فرنگی»، «روز امتحان»، «بازجویی در کافه تهران» و سریال «خاتون» و همچنین فیلم کوتاه «لطفا یک کارگر ساده» به ایفای نقش پرداخته بود.

شکیب در سریال خاتون که از شبکه نمایش خانگی پخش میشد نقش کوتاهی را بر عهده داشت و با بازیگران سرشناسی همبازی بود. بسیاری از بازیگران سریال خاتون و بازیگران تئاتر درگذشت این بازیگر را در استوری‌های خود تسلیت گفتند.

واکنش‌ها به مرگ الهام شکیب

بسیاری از چهره‌های سینمایی به درگذشت الهام شکیب واکنش نشان دادند. همچنین حمید پورآذری، کارگردان و مدرس تئاتر و سرپرست گروه تئاتر «پاپتی‌ها» که چندین همکاری با الهام‌شکیب داشته، با اندوه فراوان از درگذشت او گفت: روزی که آتیلا پسیانی از دنیا رفت، الهام در صفحه اینستاگرامش نوشت آتیلا چه زود رفتی! و حالا ما فکر نمی‌کردیم که خود او به این زودی برود!»

الهام شکیب کیست؟ + علت فوت و بیوگرافی

فیلم‌ها و سریال‌ها

مینی بوس

شاطره

دسر توت فرنگی

روز امتحان

بازجویی در کافه تهران

لطفاً یک کارگر ساده

سریال خاتون

نمایش ها:

کلفت‌ها

خیلی دیرم شده

زنی که زیاد می‌دانست

پرفورمنس

آوای باد

شاهزاده احتجاب

یک نوکر و دو ارباب

خرس

عروس طوقی

رستم از شاهنامه رفت

جنایت و مکافات

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون