یشرفت بزرگ برای درمان ناباروری مردان

(تصاویر) اولین بیضه مصنوعی جهان ساخته شد

(تصاویر) اولین بیضه مصنوعی جهان ساخته شد
دانشمندان اخیراً اعلام کرده‌اند که موفق به ساخت بیضه‌های مصنوعی شده‌اند، پیشرفتی که به ادعای آن‌ها می‌تواند به درمان ناباروری مردان کمک کند.
کد خبر: ۸۱۴۴
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

زی‌سان: محققان دانشگاه با موفقیت بیضه‌های مصنوعی را در آزمایشگاه برای کمک به ناباروری جنسی ایجاد کردند.

به گزارش زی‌سان، بر اساس این مطالعه، از هر ۶ نفر یک نفر ناباروری را تجربه می‌کند و ناباروری مردان ۵۰ درصد موارد را تشکیل می‌دهد. برای ساخت این اندام مصنوعی، دانشمندان سلول‌های بیضه موش‌های تازه متولد شده را جمع آوری کردند. سپس سلول‌ها به مدت ۹ هفته در آزمایشگاه رشد دادنند که برای تکمیل فرآیند تولید اسپرم کافی است.

یکی از پژوهشگر این مطالعه، گفت: «بیضه‌های مصنوعی یک مدل امیدوارکننده برای تحقیقات پایه در مورد رشد و عملکرد بیضه است که می‌تواند به کاربرد‌های درمانی برای اختلالات رشد جنسی و ناباروری تبدیل شود». 

اولین بیضه مصنوعی جهان ساخته شد

این تیم مطالعاتی هنوز نمی‌دانند که آیا بیضه‌های تازه تشکیل‌شده می‌توانند اسپرم تولید کنند یا خیر، اما آن‌ها متوجه نشانه‌هایی از تولید اولیه سلول‌های اسپرم شدند.

اولین بیضه مصنوعی جهان ساخته شد

در آینده، دانشمندان قصد دارند با استفاده از نمونه‌های انسانی، ارگانوئید تولید کنند. یک بیضه تولید شده از سلول‌های انسانی می‌تواند به کودکان تحت درمان سرطان کمک کند. ایجاد سرطان در پسران به دنبال شیمی درمانی و پرتودرمانی منجر به ناباروری ۱ نفر از هر ۳ می‌شود. همراه با تحقیقات پایه، این مطالعه نشان می‌دهد که ارگانوئید‌های بیضه می‌توانند در بررسی اثرات قرار گرفتن در معرض مواد افیونی، سموم و عوامل محیطی که بر ناباروری بیضه تأثیر منفی می‌گذارند، مفید باشند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون