بهبود اسپرم با این ۸ ماده غذایی ممکن است | معجزه رژیم غذایی روی تقویت اسپرم

بهبود اسپرم با این ۸ ماده غذایی ممکن است | معجزه رژیم غذایی روی تقویت اسپرم
تعداد کم اسپرم اغلب می‌تواند با عوامل رژیم غذایی و شیوه زندگی مانند کمبود روی، کمبود ویتامین‌ها، سیگار کشیدن و حتی انتخاب لباس زیر مرتبط باشد. ۸ تغییر اساسی در رژیم غذایی برای بهبود اسپرم وجود دارد.
کد خبر: ۷۶۷
|
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷

بهبود اسپرم موضوعی جدی است! به‌خصوص در زمان فعلی که خیلی از ما تغذیه مناسبی نداریم و مواد غذایی لازم برای تقویت اسپرم مردان به بدن نمی‌رسد.

زی‌سان: بیایید ببینیم ۸ تغییر اساسی در رژیم غذایی برای بهبود اسپرم چیست. این ۸ مورد اهمیت زیادی دارند چرا که تقویت اسپرم تاثیر زیادی در درمان ناباروری مردان دارد.

به گزارش زی‌سان، تعداد کم اسپرم اغلب می‌تواند با عوامل رژیم غذایی و شیوه زندگی مانند کمبود روی، کمبود ویتامین‌ها، سیگار کشیدن و حتی انتخاب لباس زیر مرتبط باشد. ایجاد برخی تغییرات سالم در رژیم غذایی می‌تواند راهی عالی برای کمک به بهبود کیفیت و کمیت اسپرم مردان و درمان اسپرم ضعیف باشد.

یک/ افزایش روی و کمک به تقویت اسپرم

در تعداد زیادی از مطالعات نشان داده شده است که روی باعث تقویت سلامت جنسی، افزایش سطح تستوسترون و بهبود حرکت اسپرم می‌شود. ثابت شده که غذا‌هایی مانند آجیل، لوبیا، بوقلمون و غذا‌های دریایی مانند خرچنگ و صدف، منبع غنی روی هستند که به تولید اسپرم کمک می‌کنند.

بهبود اسپرم با این ۸ ماده غذایی ممکن است | معجزه رژیم غذایی روی تقویت اسپرم

دو/ افزایش آنتی‌اکسیدان‌ها

آنتی اکسیدان‌ها نشان داده‌اند که تعداد اسپرم و حجم منی را افزایش می‌دهند. آن‌ها یک سلاح فوق العاده در برابر رادیکال‌های آزاد هستند؛ مولکول‌هایی که به اسپرم شما آسیب می‌رسانند و سطح تکه‌تکه شدن DNA در اسپرم را افزایش می‌دهند. غذا‌هایی که سرشار از آنتی اکسیدان هستند عبارتند از آجیل، انواع توت‌ها مانند زغال‌اخته، تمشک و توت فرنگی، کنگر فرنگی، لوبیا، اسفناج و.... خبر خوب این است که شکلات تلخ نیز یک منبع غنی برای تقویت اسپرم مردان است!

 

سه/ ویتامین D و تقویت اسپرم ضعیف

ثابت شده است که غذا‌های غنی از ویتامین D باعث افزایش سطح تستوسترون و بهبود حرکت اسپرم می‌شوند. به طور کلی اهمیت سطح کافی ویتامین D در بیماران زن و مرد که برای باردار شدن تلاش می‌کنند، ثابت شده است.

غذا‌های غنی از ویتامین D عبارتند از ماهی‌های روغنی (ماهی آزاد و تن)، پنیر، تخم مرغ، ماست و قارچ.

 

چهار/ ویتامین E و تقویت اسپرم مردان

علاوه بر آنتی‌اکسیدان‌ها، نشان داده شده که ویتامین E تولید اسپرم و کیفیت اسپرم را بهبود می‌بخشد و در مقابل رادیکال‌های آزاد از آن محافظت می‌کند تا به اسپرم آسیب نرسد. غذا‌های غنی از ویتامین E شامل روغن‌های گیاهی مانند روغن آفتابگردان و سویا، آجیل و دانه‌ها، سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و کلم بروکلی و آب‌میوه‌های غنی‌شده هستند.

بهبود اسپرم با این ۸ ماده غذایی ممکن است | معجزه رژیم غذایی روی تقویت اسپرم

پنج/ فولات و درمان ناباروری مردان

مطالعات نشان داده‌اند که کمبود فولات با افزایش تکه‌تکه شدن DNA در اسپرم و ضعفِ سلامتی اسپرم همراه با کاهش غلظت آن مرتبط است. مردان می‌توانند با خوردن سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، کلم بروکسل، مارچوبه، لوبیا، غلات غنی‌شده، محصولات آردی غنی‌شده مانند نان، میوه‌ها و آب‌میوه‌ها (به ویژه پرتقال و آب پرتقال) مصرف فولات خود را افزایش دهند.

 

شش/ افزایش ویتامین B۱۲ و کمک به بهبود اسپرم

تحقیقات نشان داده که ویتامین B۱۲ برای سلامت کلی اسپرم با بهبود تحرک، تعداد اسپرم و کاهش میزان تکه‌تکه شدن DNA ضروری است. غذا‌های غنی از B۱۲ شامل ماهی و غذا‌های دریایی، گوشت و مرغ، محصولات لبنی، تخم مرغ و غلات صبحانه غنی شده هستنئ.

هفت/ ویتامین C

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که برای سلامت اسپرم اهمیت دارد. تحقیقات نشان داده که این ویتامین غلظت، تحرک و مورفولوژی اسپرم را بهبود می‌بخشد. غذا‌های سرشار از ویتامین C عبارتند از مرکبات و آب آن‌ها، فلفل دلمه‌ای، میوه‌هایی مانند توت‌فرنگی و کیوی، سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی، کلم بروکلی و کلم بروکسل و غلات صبحانه غنی‌شده.

بهبود اسپرم با این ۸ ماده غذایی ممکن است | معجزه رژیم غذایی روی تقویت اسپرم

هشت/ اسید‌های چرب امگا ۳ و تقویت اسپرم ضعیف

امگا سه علاوه بر مفید بودن برای سلامت چشم، قلب و عروق و اعصاب، همچنین باعث افزایش تعداد، تحرک و بهبود مورفولوژی اسپرم می‌شود. غذا‌های غنی از امگا ۳ شامل ماهی و غذا‌های دریایی، به ویژه ماهی تن و سالمون، دانه‌ها و مغز‌ها مانند گردو و البته تخم مرغ هستند.

tags # اسپرم
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: