این غذا‌ها احتمال ناباروری و تاخیر در بلوغ را زیاد می‌کنند

این غذا‌ها احتمال ناباروری و تاخیر در بلوغ را زیاد می‌کنند
حدود ۸۰ درصد آمریکایی‌ها به خاطر مصرف برخی مواد غذایی ممکن است در معرض ناباروری یا تاخیر در بلوغ قرار داشته باشند.
کد خبر: ۷۲۹۵
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵

زی‌سان: مطالعه‌ای که اخیرا انجام شده نشان می‌دهد حدود ۸۰ درصد آمریکایی‌ها به خاطر مصرف برخی مواد غذایی ممکن است در معرض ناباروری یا تاخیر در بلوغ قرار داشته باشند.

به گزارش زی‌سان، این مطالعه که در مجله اپیدمیولوژی محیطی منتشر شده است، نشان می‌دهد که از هر ۵ آمریکایی ۴ نفر در معرض یک حشره‌کش شیمیایی خطرناک به نام کلرومکوات قرار گرفته‌اند که در غذا‌های رایج مبتنی بر جو وجود دارد.

به گفته گروه کاری محیط زیست (یک سازمان غیرانتفاعی) که بر این مطالعه نظارت کرده است، قوانین فدرال اجازه مصرف غلات وارداتی حاوی این ماده شیمیایی کشاورزی بسیار سمی را می‌دهد.

گروه کاری محیط زیست می‌گوید کلرومکوات رشد گیاه را تحریک می‌کند و از خم شدن سنبل‌های غلات جلوگیری می‌کند و بنابراین برداشت آن‌ها را آسان می‌سازد.

آن‌ها در بیانیه خود اظهار داشتند: نگران‌کننده است که ما این ماده شیمیایی را در ۹۲ درصد از غذا‌های حاوی جو که در مه ۲۰۲۳ خریداری شده بود، از جمله کوئیکر اوتس و چریوس، دو برند تجاری مشهور، یافتیم.

مطالعه نشان داد که پس از آزمایش کلرومکوات در ادرار جمع‌آوری شده از ۹۶ نفر بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳، نتایج سطوح بالاتر و شناسایی‌های مکرر بیشتر این ماده را در نمونه‌های ۲۰۲۳ نشان داد که نشان‌دهنده مواجهه نگران‌کننده و رو به رشد مصرف‌کنندگان با آن است.

از آنجا که کلرومکوات معمولاً ظرف ۲۴ ساعت از بدن خارج می‌شود، این غلظت بالای آزمایش‌های مثبت نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به طور منظم در معرض این ماده قرار می‌گیرند.

گروه کاری محیط زیست اظهار داشت که ۲۰ نوع دیگر از غذا‌های مبتنی بر جو را به دنبال کلرومکوات آزمایش کرده است، از جمله ۷ محصول ارگانیک و ۱۳ محصول غیرارگانیک و ۹ محصول مبتنی بر گندم، هرچند اکثر برند‌های آزمایش شده را مشخص نکرده است.

سطوح قابل شناسایی از این ماده شیمیایی در ۹۲ درصد از غذا‌های غیرارگانیک مبتنی بر جو یافت شد، در حالی که تنها دو نمونه از غذا‌های حاوی گندم - هر دو نان - سطوح پایین کلرومکوات را داشتند.

تنها یک نمونه از هفت نمونه ارگانیک سطوح پایینی از کلرومکوات را داشت.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون