هواشناسی گیلان: از وزش باد گرم تا سرد شدن ناگهانی هوا و برف

هواشناسی گیلان: از وزش باد گرم تا سرد شدن ناگهانی هوا و برف
هواشناسی گیلان که چندروز پیش هوای گرم را برای سه شنبه و چهارشنبه پیش‌بینی کرده بود، حالا خبر از بهبود شرایط جوی برای آخر هفته داده است.
کد خبر: ۷۰۷۵
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

زی‌سان: به گفته علاءالدین حسینی (کارشناس هواشناسی گیلان)، نقشه‌های هواشناسی نشانگر فعالیت جریانات جنوبی در مناطق مختلف استان گیلان است بر این اساس تا بعدازظهر پنجشنبه هفته جاری به تناوب وزش بادگرم به ویژه طی امروز در بعضی مناطق شدید در ارتفاعات و دامنه‌ها موقتی خیلی شدید پیش‌بینی شده‌است.

به گزارش زی‌سان، این گرما به اندازه‌ای بود که شهرستان آستارا صبح امروز با چهار درجه سلسیوس کمترین دما و رودبار با ۲۶ درجه بیشترین دما را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص داده‌اند؛ دمای فعلی رشت نیز ۱۰ درجه سلسیوس و رطوبت ۱۰۰ درصد است.

این کارشناس با اشاره به افزایش دما بین ۲ تا پنج درجه سلسیوس طی این مدت در مناطق مختلف گیلان اضافه کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی این مدت در بخشی از مناطق جلگه‌ای و ساحلی استان پدیده مه مورد انتظار است.

با این‌حال به نظر می‌رسد که آب‌وهوای گیلان از بعدازظهر روز پنجشنبه تغییر خواهد کرد و خنک‌تر خواهد شد.

هواشناسی گیلان: از وزش باد گرم تا سرد شدن ناگهانی هوا و برف

بر اساس الگو‌های هواشناسی، از بعدازظهر پنجشنبه هفته جاری به تدریج شرایط برای ناپایداری هوا مساعد خواهد شد و با شمالی شدن جریانات و ورود تدریجی سامانه بارشی و سرد به گیلان شرایط برای بارندگی، وزش شدید باد و کاهش محسوس دما فراهم می‌شود که به دلیل تغییرات احتمالی اطلاعات تکمیلی بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی اعلام خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به نفوذ سامانه بارشی از روز پنجشنبه در استان گفت: پایان هفته‌ای سرد و بارانی در انتظار گیلانی‌هاست.

محمد دادرس گفته از بعد از ظهر پنجشنبه با شمالی شدن جریانات و ورود تدریجی سامانه بارشی شرایط برای بارندگی و تگرگ مهیا است.

او همچنین با اشاره به اینکه وزش باد شدید و کاهش دما طی پنجشنبه پیش بینی می‌شود، گفت: بارش برف در ارتفاعات و دامنه‌ها از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده فراهم است.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون