همه چیز درباره یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛ از رویای هالند و کین تا برنامه بازی‌ها

همه چیز درباره یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛ از رویای هالند و کین تا برنامه بازی‌ها
مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از ۱۳ فوریه تا ۱۳ مارس برگزار می‌شود
کد خبر: ۷۰۶۰
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

زی‌سان: دیدار‌های مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان فوتبال اروپا از امشب (۱۳ فوریه) با دیدار منچستر سیتی، مدافع قهرمانی، با اف‌سی کپنهاگن در دانمارک آغاز می‌شود. آرسنال دیگر تیم انگلیسی باقیمانده در رقابت‌ها، هم امیدوارست با پیروزی در این مرحله پس از ۱۴ سال به یک‌چهارم نهایی معتبرترین رقابت‌های باشگاهی اروپا برسد.

از این دو باشگاه که بگذریم، دو فوق ستاره فوتبال انگلیس که در خارج از این کشور بازی می‌کنند هم به دنبال کسب افتخار در این رقابت‌ها هستند.

کین و بلینگام به دنبال افتخار اروپایی

هری کین و جود بلینگام به اعتقاد بسیاری بهترین بازیکنان حال حاضر انگلیس هستند. کین، کاپیتان تیم ملی فوتبال انگلیس و بلینگام، هافبک این تیم، در دو غول فوتبال اروپا (بایرن مونیخ و رئال مادرید) بازی می‌کنند.

کین در ماه اوت از تاتنهام راهی بایرن شد و در ۲۸ بازی، ۲۸ گل زده و ۸ پاس گل داده است. او در شش بازی این فصل لیگ قهرمانان نیز ۴ گل و ۳ پاس گل دارد. بایرن مونیخ که سابقه شش دوره قهرمانی این مسابقات را دارد، بدون شکست و به عنوان سرگروه صعود کرد و باید چهارشنبه (۱۴ فوریه) با لاتزیو بازی کند.

اما بلینگام، هافبک ۲۰ ساله رئال، در پنج بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان به زمین رفت و ۴ گل و ۳ پاس گل داشت. او البته در بازی امشب تیمش مقابل لایپزیگ به دلیل مصدومیت قوزک غایب است.

بلینگام در اولین فصل حضورش در مادرید توانسته است در ۲۹ بازی به رکورد ۲۰ گل و ۸ پاس گل برسد. رئال مادرید که با ۱۴ قهرمانی در این تورنمنت، پرافتخارترین تیم اروپاست، امید دارد که در دیدار برگشت این مرحله هافبک قدرتمندش را دوباره در اختیار داشته باشد.

تلاش هالند برای بدست آوردن کفش طلا

فصل گذشته ارلینگ هالند، مهاجم منچستر سیتی، با زدن ۱۲ گل در ۱۱ بازی آقای گل لیگ قهرمانان شد.

این فصل مهاجم نروژی سیتی در پنج بازی مرحله گروهی ۵ گل زد. او به این ترتیب در کنار آنتوان گریزمان و آلوارو موراتا از اتلتیکو مادرید و راسموس هویلوند (منچستر یونایتد) برترین گلزن این مسابقات است.

گرچه با حذف منچستر یونایتد، هویلوند دیگر بختی برای بهتر کردن رکوردش ندارد، اما هنوز بازیکنان زیادی هستند که می‌توانند مانع از کسب کفش طلا توسط هالند شوند.

جولیان آلوارز، هم‌تیمی هالند و گابریل ژسوس، مهاجم آرسنال، با ۴ گل در تعقیب مهاجم نروژی سیتی هستند و ضمن این که فیل فودن از سیتی و باکایو ساکا از آرسنال هم تا اینجای مسابقات سه گل زده‌اند.

فصل قبل هالند که در مرحله گروهی ۵ گل زده بود، در دیدار مقابل لایپزیگ در یک‌هشتم نهایی ۵ گل زد و تکلیف کار را مشخص کرد.

از سایر تیم‌ها چه می‌دانیم؟

بارسلونا که پس از سه سال غیبت به مرحله حذفی لیگ قهرمانان بازگشته است باید با ناپولی بازی کند. ناپولی یکی از هفت تیم حاضر در یک‌هشتم است که تا کنون قهرمان لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا نشده‌اند.

دو تا از این تیم‌ها یعنی پاری‌سن‌ژرمن و رئال سوسیه‌داد برای اولین بار است که در یک رقابت اروپایی به مصاف هم می‌روند. پاری‌سن‌ژرمن به زحمت از گروه‌اش صعود کرد تا برای دوازدهمین فصل به مرحله یک‌هشتم برسد، در حالی که رئال سوسیه‌داد که پس از یک دهه غیبت به لیگ قهرمانان برگشته، بدون شکست مرحله گروهی را تمام کرد.

اینترمیلان، نایب قهرمان فصل قبل و صدرنشین سری‌آ فوتبال ایتالیا، در حالی به مصاف اتلیتکو مادرید می‌رود که دو مهاجم این تیم، گریزمان و موراتا، توقف‌ناپذیر به نظر می‌رسند.

آیندهوون که الان صدرنشین لیگ هلند است، می‌خواهد برای اولین بار از سال ۲۰۰۷ به این سو راهی یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان شود. این تیم باید به مصاف بوروسیا دورتموند برود که بار دیگر جیدون سانچو را در ترکیب دارد. سانچو پس از عملکردی ناموفق و به مشکل خوردن با اریک تنهاخ، از یونایتد به باشگاه آلمانی بازگشته است.

برنامه بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان

کپنهاگن - منچستر سیتی (سه‌شنبه، ۱۳ فوریه، ۲۴ بهمن)
لایپزیگ - رئال مادرید (سه‌شنبه، ۱۳ فوریه، ۲۴ بهمن)
لاتزیو - بایرن مونیخ (چهارشنبه، ۱۴ فوریه، ۲۵ بهمن)
پاری‌سن‌ژرمن - رئال سوسیه‌داد (چهارشنبه، ۱۴ فوریه، ۲۵ بهمن)
اینتر میلان - اتلتیکو مادرید (سه‌شنبه، ۲۰ فوریه، اول اسفند)
آیندهوون - بوروسیا دورتموند (سه‌شنبه، ۲۰ فوریه، اول اسفند)
پورتو - آرسنال (چهار‌شنبه، ۲۱ فوریه، ۲اسفند)
ناپولی - بارسلونا (چهار‌شنبه، ۲۱ فوریه، ۲اسفند)

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون