آغاز حملات آمریکا به مناطقی در عراق و سوریه

آغاز حملات آمریکا به مناطقی در عراق و سوریه
پنتاگون اعلام کرده این حملات در واکنش به حمله به نیروهای آمریکایی پایگاه «برج ۲۲» در اردن انجام شده است که به کشته شدن سه سرباز آمریکایی و زخمی شدن ۴۰ تن دیگر منجر شد.
کد خبر: ۵۷۷۵
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۲

زی‌سان- ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنت‌کام) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در حمله به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن حملاتی را به مواضع «گروه‌های تحت حمایت ایران» در عراق و سوریه انجام داده است. 

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد ساعت ۱۶ به وقت منطقه زمانی شرقی به بیش از ۸۵ نقطه در خاک عراق و سوریه حمله کرده است. 

ارتش آمریکا اعلام کرد در حمله به این مواضع از چندین هواپیما از حمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز کرده‌اند استفاده شده است. 

طبق این بیانیه، در این حملات از ۱۲۵ بمب دقیق استفاده شد و مراکز فرماندهی و کنترل عملیات‌ها، مراکز اطلاعاتی، راکتی و موشکی، انبار‌های ذخیره پهپاد‌ها و تأسیسات لوجستیکی گروه‌های تحت حمایت ایران هدف قرار گرفتند.

آمریکا به کدام مناطق حمله کرد؟

پیش از این رسانه‌ها شامگاه جمعه از حملات هوایی به مناطقی در حومه استان دیرالزور سوریه و القائم عراق خبر داده بودند.

شبکه خبری الجزیره گزارش کرد مناطق «حیدریه و الشبلی» در المیادین در حومه دیرالزور سوریه هدف حمله قرار گرفتند. 

منابع محلی هم گزارش کردند اطراف شهر البوکمال در شرق دیرالزور نزدیک مرز سوریه و عراق مورد حمله قرار گرفت.

هم‌چنین گزارش‌هایی از حمله به القائم در استان الانبار واقع در غرب عراق منتشر شد. در همین حال منابع امنیتی عراقی اعلام کردند اهداف بمباران شده توسط هواپیماهای آمریکایی در القائم قبلا تخلیه شده بودند.

بیانیه بایدن

در همین حال جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: امروز به دستور من، نیروهای آمریکایی به اهدافی در تأسیسات عراق و سوریه حمله کردند.

 به گفته وی این حملات برای مدت زمانی ادامه خواهد یافت.

وی در عین حال مدعی شد: آمریکا به دنبال جنگ در خاورمیانه یا هیچ جای دیگر جهان نیست!

tags # آمریکا
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۳ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون