(ویدئو) حیرت‌انگیز و باورنکردنی؛ مشاهده بچه کوسه سفید برای اولین بار در تاریخ

(ویدئو) حیرت‌انگیز و باورنکردنی؛ مشاهده بچه کوسه سفید برای اولین بار در تاریخ
دانشمندان برای اولین بار یک کوسه سفید تازه متولد شده را در طبیعت و از طریق پهپاد مشاهده کردند. این کشف می‌تواند به دانشمندان کمک کند تا در نهایت یک معمای دیرینه در مورد این گونه در معرض خطر را حل کنند.
کد خبر: ۵۶۰۷
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵

زی‌سان: عکس این کوسه سفید شبح مانند در سواحل کالیفرنیا در تاریخ ۹ ژوئیه ۲۰۲۳ گرفته شد و البته هیچ شباهتی به کوسه‌های سفید بزرگی که قبلاً ثبت شده بود، ندارد.

به گزارش زی‌سان، «کارلوس گاونا»، فیلمساز حیات وحش و فیلیپ استرنز، دانشجوی دکترای زیست شناسی دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید، که این بچه کوسه غیرمعمول را پیدا کردند، متوجه شدند که این کوسه ۱.۵ متری ظریف، کوتاه و با باله‌های گرد است. این ویژگی معمولاً در جنین‌ها دیده می‌شود. از طرف دیگر اینکه این کوسه کاملاً سفید بود. 

کوسه‌های سفید بزرگ بزرگترین کوسه‌های شکارچی جهان امروزی هستند و می‌توانند تا ۶.۴ متر در بزرگسالی رشد کنند. محققان تصور می‌کنند که این بچه کوسه تازه یافت شده فقط چند ساعت از عمرش گذشته است؛ شاید حداکثر یک روز. 

بچه کوسه سفید

این مشاهده منحصر به فرد، که از طریق پهپاد ثبت شد، می‌تواند به یکی از بزرگترین اسرار در مورد کوسه‌های سفید بزرگ کمک کند. گاونا در بیانیه‌ای گفت: «جایی که کوسه‌های سفید به دنیا می‌آیند یکی از جام‌های مقدس علم کوسه‌شناسی است. هیچ‌کس تا به حال نتوانسته است محل تولد آن‌ها را مشخص کند و هیچ‌کس هم بچه کوسه تازه متولد شده را زنده ندیده است». کوسه‌های سفید مرده در شکم مادران باردار فوت شده پیدا شده است.

کوسه سفید

این دو محقق با بررسی دقیق تر، متوجه شدند که بچه کوسه با یک لایه سفید پوشیده شده که همزمان با شنا کردن بچه کوسه در آب می‌ریزد. کوسه‌های سفید بزرگ معمولاً دارای سایه‌هایی روی بدن خود هستند؛ پشت خاکستری و زیر آن سفید، اما نویسندگان تصور می‌کنند این بچه کوسه به این دلیل سفید است که کوسه‌های سفید ماده مایع شیری به نام «شیر رحم» را برای مصرف جنین‌هایشان تولید می‌کنند.

استرنز گفت: «معتقدم آنچه ما دیدیم نوزادی بود که شیر داخل رحم را می‌ریخت». با این حال، نویسندگان این احتمال را نیز در نظر گرفتند که سفیدی این بچه کوسه ممکن است ناشی از یک بیماری پوستی ناشناخته نیز باشد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: