(ویدئو) درست کردن شربت با دست از پالپ یک میوه عجیب و غریب به سبک دست‌فروش هندی

(ویدئو) درست کردن شربت با دست از پالپ یک میوه عجیب و غریب به سبک دست‌فروش هندی
فیلم زیر تصاویری از یک فروشنده آب میوه هندی را نشان می‌دهد که با دست از میوه‌ای به نام «سیب چوبی» آبمیوه درست می‌کند و به فروش می‌رساند.
کد خبر: ۵۴۸۸
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴

زی‌سان: «سیب چوبی» گیاهی خزاندار و کند رشد با عادت رشد مستقیم است. پوست درخت برجسته و شکاف دار و فلس مانند بوده و هر شکاف جدا ممکن از حدود ۲ تا ۵ سانتیمتر طول داشته باشد.

برگ‌ها متناوب، به طول ۷.۵ تا ۱۲.۵ سانتیمتر، به رنگ سبز تیره، چرمی، دارای دندانه‌های کوچک، بدون نوک یا دارای شکاف و فرورفتگی در انتها می‌باشند. این برگ‌ها دارای لکه‌هایی حاوی مجاری روغن یا اسانس می‌باشند که در صورت بریده شدن یا شکاف برداشتن، بویی شبیه به بوی لیمو می‌دهند.

این درخت در ارتفاعات حدود ۴۵۰ متر بالاتر از سطح دریا در ارتفاعات غرب هیمالیا رشد می‌کند. این گیاه آب و هوای دارای باد و باران موسمی به همراه یک فصل رشد مشخص را ترجیح می‌دهد. این گیاه در انواع مختلفی از خاک‌ها می‌تواند رشد کند، اما بهترین خاک برای آن، خاک‌هایی با بافت سبک می‌باشد. میزان بارندگی مورد نیاز سالانه برای این درخت حدود ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ میلیمتر بوده و دمای ۲۰ تا ۲۹ درجه سانتیگراد را در فصل رشد می‌پسندد.

درخت سیب چوبی در هندوستان اغلب در حاشیه‌ی باغ‌ها یا زمین‌های کشاورزی و یا کنار خیابان‌های روستایی کشت می‌شوند. گاهی اوقات تعداد کمی از درختان نیز در باغ‌ها کشت می‌شوند. 

پالپ میوه‌ی این درخت بصورت خام و یا مخلوط با شکر خورده می‌شود. یک شربت خوب نیز از پالپ این میوه تهیه می‌گردد. پالپ آن همچنین برای ساختن یک نوع ترشی و چاشنی غذا نیز استفاده می‌شود و نیز دارای مواد خامی است که برای ساختن ژله بسیار مناسب است.

سایر اخبار
اخبار مرتبط
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون