(ویدئو) راز حذف فردوسی پور از صدا و سیما فاش شد؛ اگر می‌خواهی کار کنی باید مثل آدم...

(ویدئو) راز حذف فردوسی پور از صدا و سیما فاش شد؛ اگر می‌خواهی کار کنی باید مثل آدم...
اصغر پورمحمدی در مجله تصویری قاف دلایل و جزئیات حذف برنامه نود و عادل فردوسی پور از صدا و سیما را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۷۰۹
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

زی‌سان: از زمانی که برنامه نود و عادل فردوسی پور به یکباره توسط مدیر وقت شبکه سه سیما یعنی علی فروغی از روی آنتن تلویزیون شبکه سه خارج شد تاکنون هیچ مقام رسمی توضیح دقیقی درباره دلایل حذف برنامه نود و عادل فردوسی پور نداده بود تا اینکه اصغر پورمحمدی مدیر سابق شبکه سه سیما جزئیات این موضوع را در گفتگو با مجله تصویری قاف مطرح کرد. 

به گزارش زی‌سان، البته در چهار سال گذشته و بعد از حذف برنامه نود شایعاتی درباره بازگشت دوباره فردوسی پور به صدا و سیما مطرح شد، اما حقیقت نداشتند و یا دست کم اختلافات فردوسی پور با مدیران صدا و سیما حل و فصل نشد. مثلا پیمان جبلی رئیس صدا و سیما سال گذشته عنوان کرد اگر موضوع فردوسی پور «در دوره من اتفاق می‌افتاد تمام تلاش خود را می‌کردم تا اتفاقی نیفتد تا او برود. البته ضمانت نمی‌دهم که موفق می‌شدم. نمی‌خواهم بگویم معجزه می‌کردم، اما اگر الان چنین اتفاقی می‌افتاد تمام تلاش خود را می‌کردم تا از ظرفیت فردوسی پور حداکثر استفاده شود و تمام استفاده را از توانایی، ظرفیت و محبوبیت او انجام دهیم». 

حذف فردوسی پور تصمیم سازمان بود نه فروغی

اصغر پورمحمدی درباره اینکه چرا فردوسی پور حذف شد می‌گوید که اشتباه فردوسی پور این بود که برنامه نود را سیاسی کرد و جا‌هایی از دایره انصاف خارج شد. وی همچنین مثالی در این راستا می‌زند: در یکی از برنامه‌های نود به مدت ۴۵ دقیقه درباره فردی حرف زده شد که گوسفندهایش را برای چرا به زمین چمن برده بود با این اعتقاد که این کار به بهبود کیفیت چمن کمک می‌کند. مقام سابق شبکه سه می‌گوید که آیا این کار ارزش ۴۵ دقیقه وقت گذاشتن در یک برنامه را دارد؟

پورمحمدی همچنین مثالی دیگر راجع به کفاشیان مدیر اسبق فدراسیون فوتبال می‌زند و می‌گوید که در یکی از برنامه‌ها بعد از ۱۲ بامداد درباره کفاشیان حرف می‌زنند در حالی که خود آقای کفاشیان ساعت نه شب خواب است. سپس همسایه‌ها به منزل کفاشیان می‌روند و او را از خواب بیدار می‌کنند و از او می‌خواهند تا به پرسش‌های برنامه نود پاسخ دهد و آقای کفاشیان را ساعت ۱ و ۲ دقیقه بامداد روی خط می‌آورند. 

لباس سیاه پوشیدن فردوسی پور در شب ولادت حضرت زهرا

مقام سابق شبکه سه همچنین گلایه می‌کند که در شب ولادت حضرت زهرا آقای فردوسی پور به خاطر فوت مرحوم حجازی لباس سیاه بر تن می‌کند در حالی که آقای حجازی و سایر بزرگان فوتبال اگرچه همه قابل احترام هستند، اما نمی‌توانیم آن‌ها را در برابر حضرت زهرا قرار دهیم ... 

ضرغامی و تلاش ناکام برای تعطیلی برنامه نود

اصغر پورمحمدی همچنین در بخش دیگری از سخنانش می‌گوید که در زمان آقای ضرغامی، خود آقای ضرغامی چندین بار تلاش کرد برنامه نود را تعطیل کند... مثلا در مقطعی آقای ضرغامی در روز پخش برنامه نود گفت برای امشب یک فیلم سینمایی آماده کنید که امشب برنامه نود از آنتن خارج شود، اما دو یا سه ساعت مانده به برنامه گفت نه همان برنامه نود را پخش کنید. 

بعد از آقای ضرغامی در دوران آقای سرافراز نیز خود آقای سرافراز برنامه تعطیلی نود را در خرداد ماه داشت، اما آقای سرافراز زودتر از صدا و سیما رفت. در دوران علی عسگری نیز کل کل‌ها و بحث‌ها ادامه داشت و کلا سازمان از عملکرد ایشان راضی نبود تا اینکه به دوره آقای فروغی خورد. در این دوره بین آقای فردوسی پور و آقای فروغی اختلافات و دعوا‌ها بالا گرفت که در نهایت منجر به تعطیلی برنامه آقای فردوسی پور شد. پورمحمدی همچنین می‌گوید که این تصمیم تصمیم شخصی آقای فروغی نبود بلکه تصمیم سازمان بود. از چند سال قبل قرار بود برنامه نود تعطیل شود، اما قرعه به نام آقای فروغی خورد. 

اصغر پورمحمدی می‌گوید: اگر من بودم شاید یه جورایی با آقای فردوسی پور کنار می‌آمدم. اگر می‌خوای کار کنی باید مثل آدم بشینی، این کار‌ها را نکنی، تایم برنامه اینه و ... اگر قبول می‌کرد ادامه می‌داد ... با آقای فروغی به کل کل افتادند و بهانه‌هایی درست شد تا برنامه تعطیل شود. الان تو جامعه ما کاسه کوزه‌ها را سر آقای فروغی می‌شکنند. این بی انصافی است چرا که تصمیم حذف برنامه نود یک تصمیم فرافروغی بود.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون