فشار دو طرفه به بازار سکه و طلا

افزایش قیمت طلا و سکه؛ آتش‌نشان وارد بازار می‌شود؟

افزایش قیمت طلا و سکه؛ آتش‌نشان وارد بازار می‌شود؟
برخی معامله گران می‌گویند دست بازارساز پر است و احتمالا با ورود پرقدرت، بازار را کنترل خواهد کرد. ایبنا، رسانه نزدیک به بانک مرکزی گفته قرار است بانک مرکزی در روز‌های آینده به‌مثابه آتش‌نشان در بازار ارز به عملیات گسترده پولی اقدام کند.
کد خبر: ۴۴۲۴
|
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

زی‌سان: بازار طلا و سکه این روز‌ها تحت تاثیر تنش‌های ژئوپلتیک دچار تلاطم است و حتی حراج سکه و طلا نتوانست این بازار را آرام کند.

به گزارش زی‌سان، امروز اونس طلا در بازار جهانی ۲۰۲۹ دلار قیمت خورد. اما طلای ۱۸ عیار در بازار تهران نسبت به روز گذشته رشد داشت و به ۲ میلیون و ۷۳۵ هزار تومان رسید.  

براساس گزارش سایت اتحادیه طلای تهران امروز سکه طرح جدید ۳۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ریع سکه ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان وسکه گرمی ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شدند.

هر مثقال طلا  امروز یکشنبه به رقم ۱۱ میلیون و ۸۱۹ هزار تومان رسید. این وزن از طلا در یک ماهه اخیر با رشد حدود ۱۰ درصدی همراه بوده است.

بازدهی سکه هم در دی ماه بیش از دو میلیون  تومان بوده است.

فشار دو طرفه به بازار سکه و طلا

ناظران فشار امروز به بازار طلا و سکه را از دو سمت ارزیابی می‌کنند. اول اینکه نرخ دلار در بازار پشت خطی وارد محدوده جدیدی شده است و از طرف دیگر نرخ تتر نیز شب گذشته تا محدوده ۵۴ هزار و ۴۰۰ تومان پیش رفت.

در این بین برخی معامله گران می‌گویند دست بازارساز پر است و احتمالا با ورود پرقدرت، بازار را کنترل خواهد کرد. ایبنا، رسانه نزدیک به بانک مرکزی گفته قرار است بانک مرکزی در روز‌های آینده به‌مثابه آتش‌نشان در بازار ارز به عملیات گسترده پولی اقدام کند.

این گروه همچنین معقتدند افزایش نرخ دلار که بازار سکه و طلا را هم تحت تاثیر قرار داده هیجانی است و با فروکش کردن هیجان دلار در بازار طلا نیز قیمت‌ها تعدیل خواهد شد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: