ساندویچ برگر ملخ در عربستان؛ غذای عجیبی که سروصدا به پا کرد + ویدئو

ساندویچ برگر ملخ در عربستان؛ غذای عجیبی که سروصدا به پا کرد + ویدئو
در برخی مناطق عربستان، صید و فروش ملخ به علاقه‌مندان غذا‌هایی که با این حشره درست می‌کنند به ویژه ساندویچ «برگر ملخ» رواج بسیاری دارد.
کد خبر: ۴۴۱۶
|
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷

طرز تهیه برگر ملخ به این صورت است که ابتدا ملخ‌ها شسته و تمیز می‌شوند. سپس در آب جوش ریخته می‌شوند و به مدت یک ساعت روی حرارت باقی می‌مانند. پس از آن ملخ‌ها را با پیاز و فلفل ترکیب کرده، مخلوط می‌کنند و در نهایت روی نان‌ها قرار می‌دهند. برخی هم کچاپ اضافه می‌کنند.

ماجرای ملخ‌های جهنده در مکه چه بود؟

در روز‌های گذشته کاربران شبکه‌های اجتماعی در عربستان، ویدئو‌هایی از فروش «ملخ» به قیمت ۵۰ ریال را به اشتراک گذاشته‌اند. فروش ملخ با شروع فصل آن در عربستان، به ویژه در منطقه قصیم، رواج پیدا کرده است.

قیمت هر کیسه ملخ حدود ۵۰ ریال عربستان بوده و حاوی حدود ۱۰۰ عدد ملخ است.

واکنش‌های مردم عربستان به خوردن ملخ متفاوت است. برخی آن را یک آزادی شخصی می‌دانند. گروهی دیگر بر این باورند که غذای نیاکان بوده است.

سوسک شاخدار ۱۵ میلیونی؛ کسب درآمد جوان ایرانی از حشرات
فهد العنزی، اهل قصیم، در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی عربستان منتشر شده، انواع ملخ را معرفی کرده و می‌گوید: این بهترین نوع ملخ است که باید زنده در آب انداخت. مهمترین نکته پختن و تمیز کردن خوب آن است. مزایای زیادی دارد.

او درباره‌ی طرز تهیه برگر ملخ توضیح داد: ملخ‌های زنده را در ظرف بزرگی پر از آب می‌ریزیم و روی حرارت می‌گذاریم. ظرف را می‌پوشانیم تا ملخ‌ها نپرند. پس از یک ساعت ملخ‌ها را از آب خارج کرده و در ظرف دیگری پر از آب تمیز می‌ریزیم. باید یک‌ساعت دیگر هم بپزد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون