دستورالعمل سرآشپزهای حرفه‌ای برای از بین بردن سریع بوی سیر

۶+۱ روش برای از بین بردن یک بوی سمج!

۶+۱ روش برای از بین بردن یک بوی سمج!
با همه محبوبیت سیر، بوی سیر اما اصلا محبوب نیست و اتفاقا منزجرکننده و حسابی سمج است! این بو می‌تواند مدت طولانی رو دست‌ها بماند و حتی خود آدم را کلافه کند!
کد خبر: ۴۰۹
|
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱

فرقی ندارد چه مدل سیری باشد؛ چه سیر سیاه چه سیر سفید کلاسیک. اکثرِ ما این ماده معطر را به هر شکلی دوست داریم. سیر یک عنصر اصلی در آشپزخانه است. به همین دلیل اکثر ما روز‌های زیادی در ماه را صرفِ پوست‌کندن سیر، برش‌دادن‌شتم و پختن‌شان می‌کنیم.

با این‌همه محبوبیت این گیاه، بوی سیر اما اصلا محبوب نیست و اتفاقا منزجرکننده و حسابی سمج است! بوی باقیمانده سیر می‌تواند تا چند ساعت یا یکی دو روز بعد از برش‌زدن یا رنده‌کردن، روی دستان ما باقی بماند. شما که دوست ندارید در محل کار دستتان بوی سیر بدهد و یا وقتی دارید صورت کودک‌تان را نوازش می‌کنید، چهره او در هم برود؟!

پس بیایید بدون معطلی یاد بگیریم که چطور باید بوی سیر را از بین ببریم. دستورالعمل‌هایی که در این مطلب زی‌سان می‌آیند، ساده و مفیدند و سرآشپز‌های حرفه‌ای تاییدشان می‌کنند.

۶+۱ روش برای از بین بردن یک بوی سمج!

چگونه بوی سیر را از دستان‌مان پاک کنیم؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد چگونگی از بین بردن بوی سیر از دست‌ها حرف بزنیم، بهتر است بدانید که این بو از کجا می‌آید. مانند بسیاری دیگر از اعضای خانواده گیاه آلیوم (Allium)، بو و طعم سیر از ترکیبات گوگردی می‌آید. به طور خاص، یکی از این ترکیبات به نامِ آلیسین (Allysine) به احتمال زیاد مقصر بوی قوی سیر است.

 

روش ویژه از بین بردن بوی سیر: دستتان را به فولاد ضد زنگ بمالید!

اگر آلیسین را بشناسید می‌دانید که از چه چیز سرسختی سخن می‌گوییم! در این صورت یکی از رایج‌ترین درمان‌های توصیه شده برای از بین بردن بوی سیر از دست، فولاد ضد زنگ است.

فولاد ضد زنگ آلیاژی است که از آهن و کروم ساخته شده است. کروم از آهن در برابر زنگ زدگی محافظت می‌کند و همچنین یک لایه اکسید روی سطح ایجاد می‌کند. علاوه بر کمک به «ضد زنگ» کردن، اعتقاد بر این است که اکسید با آلیسین موجود در سیر واکنش می‌دهد و اساسا آن را جذب می‌کند تا به جای انگشتان شما به فولاد ضد زنگ بچسبد.
یک سرآشپز می‌گوید: «موثرترین روشی که من برای از بین بردن بوی سیر خام پیدا کرده‌ام، مالیدن دست‌هایتان روی چیزی ساخته شده از فولاد ضد زنگ زیر آبِ جاری است. این می‌تواند داخل سینک آشپزخانه شما (اگر از فولاد ضد زنگ ساخته شده باشد)، یک ورقه پخت، یا یک ظروف آشپزخانه باشد.»

 

6 روش ساده و سریع از بین بردن بوی سیر

فراتر از این روش زیادی منحصر به فرد، در اینجا ۶ استراتژی دیگر وجود دارد که می‌توان با آن به شکل موفقیت‌آمیز با بوی سیر مقابله کرد.

۱. از بین بردن بوی سیر با مرکبات

یک لیموترش یا پرتقال را برش دهید. کمی نمک به انگشتان خود اضافه کنید، سپس قسمتی از آب این مرکبات را روی انگشتان خود بمالید.

*نکته: مبادا پوست شما بریدگی یا رک نداشته باشد، اگر داشته باشد، می‌سوزد و کاملاً ناخوشایند خواهد بود.

۲. آب گوجه فرنگی دشمن بوی سیر

یک گوجه فرنگی تازه کوچک بردارید و نصف کنید. قسمت بریده شده را روی انگشتان خود بمالید یا آب گوجه فرنگی را روی آن بپاشید.

۶+۱ روش برای از بین بردن یک بوی سمج!

۳. معجزه قهوه روی بوی سیر

زیر آب جاری، تفاله قهوه را به انگشتان خود بمالید.

۴. جوش شیرین جادویی

در یک کاسه کوچک، مخلوط یک به دو نمک و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید. زیر آب جاری، آن را بردارید و به انگشتان خود بمالید تا شکل خمیری به دست آید.

۵. از بین بردن بوی سیر با خمیر دندان

زیر آب جاری، یک مقدار از خمیردندان را به انگشتان خود بمالید. به همین سادگی!

۶. دهان‌شویه و بوی سیر

یک مقدار از دهانشویه را در یک فنجان بریزید و سپس انگشتان‌تان را در آن فرو کنید. بله واقعا موثر است!

بعد از هر کدام از این کارها، دستان‌تان را خوب با آب و صابون بشویید. احتمالا متوجه خواهید شد که مقداری از بوی سیر از بین رفته است.
بعد از چند ساعت، دوباره می‌توانید یکی از روش‌های بالا را امتحان کنید.

۶+۱ روش برای از بین بردن یک بوی سمج!

اکنون که چندین روش برای از بین بردن بوی سیر از انگشتان خود می‌دانید، می‌توانید با اطمینان به تهیه هر دستور العملی با سیر، این گیاه جذاب و خوش طعم ادامه دهید.

منبع: bhg

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون