سخنان تکان‌دهنده نابغه تاریخ وزنه‌برداری؛ هر روز آرزوی مرگ می‌کنم

سخنان تکان‌دهنده نابغه تاریخ وزنه‌برداری؛ هر روز آرزوی مرگ می‌کنم
محمد نصیری پرافتخارترین وزنه بردار ایران و از مشاهیر وزنه برداری جهان به تازگی در گفتگو با روزنامه ایران ورزشی از وضعیت سخت افتصادی خود گفته است. او از اینکه در ۷۸ ساگی دغدغه امرار معاش خود و خانواده‌اش را دارد گله‌مند است و گفته «هر روز آرزوی مرگ می‌کنم.»
کد خبر: ۳۹۷۷
|
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹

زی‌سان: محمد نصیری پرافتخارترین وزنه بردار ایران و از مشاهیر وزنه برداری جهان به تازگی در گفتگو با روزنامه ایران ورزشی از وضعیت سخت افتصادی خود گفته است. او از اینکه در ۷۸ ساگی دغدغه امرار معاش خود و خانواده‌اش را دارد گله‌مند است و گفته «هر روز آرزوی مرگ می‌کنم.»  این اظهارات در شبکه‌های اجتماعی بسیار بحث برانگیز شده است.

نصیری که در رده‌های وزنی ۵۲ و ۵۶ کیلوگرم پنج مدال طلای قهرمانی جهان و سه مدال المپیک مکزیکوسیتی، مونیخ و مونترال و دو مدال طلای قهرمانی آسیا را در کارنامه‌اش دارد گفته است:

همیشه گفتم من خاک پـای مردم ایران و همه قهرمانان و پیشکسوتان عزیز هستم، اما شاید باورتان نشود هـر روز از خـدا آرزوی مرگ دارم، زیرا محمد نصیـری بـا ایـن همـه افتخـار و مـدال هـر کجـای دنیـا بـود، هیـچ دغدغـه‌ای از نظـر مالـی و معیشتی نداشـت. من با ۷۸ سـال سـن نبایـد دغدغـه اجـاره خانـه و امرار معاش خـودم و خانـواده ام را داشـته باشـم.

او به روزنامه ایران ورزشی گفته است بعد از بازگشت از کانادا، به کمک شماری از مسئولین دوباره به استخدام شرکت راه‌آهن درآمد. اما چون پس از دوندگی‌های فراوان نتوانسته است سوابق ورزشی خود را به عنوان سابقه کار منتقل کند، نتوانسته است بازنشسته شود و به دلیل کهولت سن و ناتوانی در محل کار مجبور شده است که خود را بازخرید کند و به این دلیل بیمه او نیز قطع شده است.

محمد نصیری گفته «تن‌ها محل درآمد و امیدی که برای بازنشستگی و حق و حقوقی که از این محل برای امرار معاش دریافت می‌کردم، پوچ شد و تمام. بیمه‌ای هم که اینجا داشتم، قطع شده و هیچ راه چاره‌ای هم ندارم»

این اظهارات قهرمان سابق وزنه‌برداری ایران و جهان با واکنش‌های زیادی همراه شده است.

نصیری اولین وزنه‌بردار ایرانی است که قهرمان المپیک شد. او تنها وزنه‌بردار ایرانی است که در چهار دوره از رقابت‌های المپیک حضور داشته و در سه دوره‌اش مدال گرفته است. او ۱۸ بار هم رکورد‌های جهانی جدیدی را به ثبت رساند.

در سال ۱۹۹۵ نصیری به تالار مشاهیر فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری راه یافت.

منبع: روزنامه ایران

tags # ورزش
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون