ویدئو | امارت از تلاش برای کنترل جزایر سه‌گانه ایرانی چه می‌خواهد؟

ویدئو | امارت از تلاش برای کنترل جزایر سه‌گانه ایرانی چه می‌خواهد؟
در روز‌های اخیر بعد از بیانیه مشترک اتحاد یه اروپا با شورای همکاری خلیج فارس درباره حاکمیت امارات متحده عربی بر جزایر سه‌گانه بار دیگر جنجال بر سر سه جزیره ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک به بحث داغ رسانه‌ها تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۷۷۹۱
|
۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸

اتحادیه اروپا اخیرا با تحریم سه شرکت هواپیمایی کشورمان گامی بلند را در مسیر تنش‌افروزی با تهران برداشته بود تا از اراده خود برای ستیز سیاسی با ایران پرده بردارد.

به گزارش «زی‌سان»، اتحادیه اروپا و اعضای آن برای اولین بار و در تغییر بزرگ در سیاست خود، از آنچه حاکمیت امارات بر سه جزیره ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک خوانده اند حمایت و ادعای ابوظبی در این باره را تایید کردند.

اتحادیه اروپا همچنین برای نخستین بار، برای ایران از کلمه اشغال‌گر این سه جزیره استفاده کرده و خواستار پایان آن شده است. تعبیری که سابقه ندارد و از تند شدن موضع اتحادیه حکایت می‌کند. 

اکنون پس از این بیانیه مشترک این پرسش جدی مطرح شده که اماراتی از لابی‌گری گسترده و تلاش برای کنترل بر این جزایر سه‌گانه چه اهدافی را دنبال می‌کنند؟ 

در ادامه ویدئوی از یک رسانه عربی را می‌بینید که توسط سایت تابناک ترجمه شده و اهمیت این جزیار را برای امارات بررسی می‌کند:

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: