رسوایی در بزرگ‌ترین بانک ایتالیا

رسوایی در بزرگ‌ترین بانک ایتالیا
بزرگترین بانک ایتالیا، اینتسا سن‌پائولو Intesa Sanpaolo به دلیل یک نقص امنیتی و دسترسی به حساب جورجا ملونی و دیگر شخصیت‌های برجسته این کشور عذرخواهی کرد.
کد خبر: ۳۷۴۳۵
|
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶

روزنامه دومانی ایتالیا روز پنجشنبه گزارش داده بود که یکی از کارمندان بانک اینتسا توانسته به حساب‌های بانکی هزاران مشتری از جمله نخست وزیر ایتالیا به طور غیرقانونی دسترسی داشته باشد. این بانک پس از اطلاع از موضوع کارمند مذکور را اخراج کرد.

بانک اینتسا در بیانیه‌ای که در این خصوص منتشر کرده اعلام کرد: «همان‌طور که در رسانه‌ها آمده، متاسفانه یکی از کارکنان غیرمتعهد ما، با رفتاری که به شدت قوانین، مقررات و رویه‌های داخلی را نقض می‌کرد، به‌طور غیرقابل توجیهی به داده‌ها و اطلاعات برخی از مشتریان دسترسی پیدا کرد.»

این بانک در ادامه افزود: «ما به اداره حفاظت از داده‌ها اطلاع دادیم، کارمند متخلف را اخراج کردیم و از او شکایت کردیم. عمیقا از اتفاقی که رخ داده متاسف هستیم و بابت آن عذرخواهی می‌کنیم. ضمن اینکه تاکید می‌کنیم که دیگر هرگز نباید چنین اتفاقی رخ دهد.»

ملونی در گفتگو با برنامه خبری TG۵ این ماجرا را تایید کرد و گفت که انتظار دارد قوه قضاییه درباره آنچه اتفاق افتاده و هرگونه توطئه احتمالی در پشت آن تحقیق کند.

نخست وزیر ایتالیا همچنین در ادامه گفت: «فکر می‌کنم که کارکنانی در بخش‌های دولتی و خصوصی وجود دارند که به‌طور غیرقانونی اطلاعات را به دست می‌آورند و آن را می‌فروشند، اما به چه کسانی می‌فروشند؟ این پاسخی است که ما منتظر آن هستیم. احتمالاً منافع خاصی پشت این موضوع وجود دارد.»

روز شنبه، منابعی در اینتسا اعلام کردند که این بانک، آنتونیو د ویتا، یکی از مقامات عالی‌رتبه بازنشسته پلیس کارابینیری که بر این گونه تخلفات نظارت دارد را برای مدیریت خدمات امنیتی و امنیت سایبری این مجموعه منصوب خواهد کرد.

منبع: یورونیوز

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: