یوهان نیسکنز اسطوره فقید هلند و بارسلونا که بود؟

یوهان نیسکنز اسطوره فقید هلند و بارسلونا که بود؟
یوهان نیسکنز، بازیکن و مربی سابق بارسلونا در ۷۳ سالگی درگذشت.
کد خبر: ۳۶۷۹۸
|
۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳

یوهان نیسکنز در سن ۷۳ سالگی درگذشت. او در دهه ۱۹۷۰ برای بارسلونا بازی می‌کرد و بخشی از تیم افسانه‌ای هلند بود، تیم رؤیایی که در جام‌های جهانی آلمان در سال ۱۹۷۴ و آرژانتین در سال ۱۹۷۸ نایب قهرمان شد.

نیسکنز یکی از بهترین هافبک‌های دهه ۱۹۷۰ محسوب می‌شد. او در تیم آژاکس درخشید و در سال ۱۹۷۴ با بارسلونا قرارداد بست، تا سال ۱۹۷۹ برای بلوگرانا بازی کرد و سپس به تیم نیویورک کاسموس رفت.

او به درخواست هموطنش یعنی یوهان کرایف، اسطوره بزرگ بارسا، با آبی اناری‌ها قرارداد امضا کرد. نیسکنز به عنوان یک اسطوره از آژاکس وارد بارسلونا شد، تیمی که با آن سه جام اروپایی (۱۹۷۱، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۳)، یک جام بین قاره‌ای و یک سوپرجام اروپا، و همچنین دو عنوان قهرمانی اردیویسه را به دست آورد.

یوهان نیسکنز به عنوان بازیکن بارسا دو عنوان (یک کوپا دل ری و یک جام برندگان جام اروپا) به دست آورد و در مجموع ۲۳۴ بازی انجام داد که در آن ۵۶ گل برای بلوگرانا به ثمر رساند.

او عضو تیم بهترین بازیکنان جام جهانی ۱۹۷۴ قرار گرفت. این مرد هلندی سابقه مربیگری در بارسلونا را نیز داشت و در سال ۲۰۰۶ بخشی از کادر مربیگری فرانک رایکارد بود که قبلا در تیم ملی هلند با او کار کرده بود. نیسکنز در سال ۲۰۰۸ بارسلونا را ترک کرد.

منبع: ورزش سه

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: