آبی‌ها در اندیشه گذار از بحران

ماموریت سخت سهراب برای بازگرداندن امید‌ها به اردوی استقلال

ماموریت سخت سهراب برای بازگرداندن امید‌ها به اردوی استقلال
تیم فوتبال استقلال در شرایطی به مصاف هوادار می‌رود که در ۵ بازی اول خود در لیگ برتر تنها ۵ امتیاز کسب کرده و رده ۱۳ جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد. آبی‌های پایتخت می‌توانند با پیروزی در این بازی به رده نهم جدول برسند
کد خبر: ۳۶۳۴۷
|
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹

زی‌سان: تیم فوتبال استقلال تهران در یکی از بحرانی‌ترین شرایط سال‌های اخیر امروز شنبه (۱۴ مهر) به مصاف تیم هوادار می‌رود. جواد نکونام، سرمربی آبی‌پوشان پس از ناکامی در بازی‌های ابتدایی فصل خیلی زود از جمع آبی‌ها جدا شد. 

به گزارش «زی‌سان»، پس از جدایی نکونام، حالا موضوع یافتن جانشین برای نیکمت آبی‌ها به یک مساله جدی تبدیل شده است. مدیران باشگاه به طور موقت سهراب بختیاری‌زاده را به عنوان سرمربی برای هدایت تیم -تا آوردن یک مربی درجه یک - معرفی کرده‌اند. 

همزمان از اسامی‌ای همچون ژوزه پسیرو، آندره‌آ استراماچونی، ریکاردو ساپینتو و فرهاد مجیدی به عنوان گزینه‌های اصلی سرمربی‌گری تیم یاد می‌شود. با تمام این اوضاف باید منتظر ماند و دید که امروز ساعت ۲۰:۰۰ تیم تحت هدایت بختیاری‌زاده چه نتیجه‌ای را در بازی برابر هوادار کسب می‌کند. 

تیم فوتبال استقلال در شرایطی به مصاف هوادار می‌رود که در ۵ بازی اول خود در لیگ برتر تنها ۵ امتیاز کسب کرده و رده ۱۳ جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد. آبی‌های پایتخت می‌توانند با پیروزی در این بازی به رده نهم جدول برسند. 

ماموریت سخت سهراب برای بازگرداندن امید‌ها به اردوی استقلال

بختیاری‌زاده و مدیران استقلال امیدوار هستند با برد مقابل تیم تقریبا همیشه بازنده مقابل خود یعنی هوادار، تا حد زیادی از بحران اول فصل و نیز شوک رفتن سرمربی خارج شوند. همچنین، بُرد در این بازی می‌تواند تا حدودی تسکینی برای هوادران تیم محبوب استقلال باشد. 

تیم استقلال پس از بازی امروز تعطیلات خوب و نسبتا طولانی در پیش دارد تا دیدار‌های تیم ملی در چهارچوب مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ برگزار شود که این فرصت می‌تواند هم برای سهراب بختیاری‌زاده و هم برای مدیران باشگاه استقلال زمان خوبی برای اجرای برنامه‌هایشان در روز‌ها و هفته‌های آینده باشد.

مجوز مربی موقت در انتظار تایید

تیم فوتبال استقلال در هفته هفتم لیگ برتر در حالی امروز به مصاف هوادار تهران خواهد رفت که سهراب بختیاری‌زاده مربی موقت این تیم نمی‌تواند روی نیمکت این تیم بنیشیند. هنوز کارت مربیگری سهراب بختیاری‌زاده برای حضور روی نیمکت صادر نشده است و باشگاه استقلال در تلاش است تا پایان وقت اداری امروز کارت مربی خود را دریافت کند. در سامانه سازمان لیگ هنوز نام بختیاری‌زاده به عنوان مربی استقلال ثبت نشده است.

سهراب با اراده لرزان وارد می‌شود!

سهراب بختیاری زاده به عنوان چهره اصلی مورد توجه رسانه‌ها در شرایطی روی نیمکت می‌نشیند که از جایگاه لرزان خود مطلع است. دیشب سهراب بختیاری زاده، سرمربی جدید استقلال با انتشار پستی در اینستاگرام نوشت: «پس از دو دهه به خانه خودم برگشتم و این فرصت نصیبم شد تا در خدمت استقلال و شما هواداران با محبت و پر شور باشم... در این سال‌ها دو یا سه بار این شانس را داشتم که در خدمت استقلال باشم، اما هر بار تصور کردم افراد شایسته دیگری هستند که بیش از من می‌توانند به تیم کمک کنند. الان هم بر حسب وظیفه آمدم، چون باید کسی تیم را هدایت کند تا باشگاه در فضایی آرام و به دور از تنش سرمربی خارجی مناسبی برای تیم انتخاب کند. هم اکنون بدون هیچ چشمداشتی در خدمت استقلال هستم و هر زمان هم نخواستند می‌روم، چه بسا با حضور مربی خارجی هم برای ادامه همکاری به توافق نرسم و از تیم جدا شوم، استقلال را دوست دارم و عاشق فوتبالم، اما در تمام زندگی ام به هر قیمتی در جایگاهی نمانده ام و مطمئن باشید هرگز روی اصول خودم پا نخواهم گذاشت.»

ماموریت سخت سهراب برای بازگرداندن امید‌ها به اردوی استقلال

ماموریت دشوار سهراب برای چیدن ترکیب

سهراب بختیاری‌زاده که در صحبت‌هایش پیش از دیدار امروز گفته بود تمام تلاشش را خواهد کرد تا استقلال در این بازی با کسب نتیجه لازم بتواند به جایگاهش در جدول رده‌بندی سر و سامان بدهد، ماموریت سختی برای انتخاب ترکیب دارد. 
با وجود اشتباه در بازی قبل برابر السد، اما سیدحسین حسینی به واسطه واکنش‌های بی‌نظیری که در ادامه بازی انجام داد، توانست اشتباه بزرگش را جبران کند و برای دیدار با هوادار نیز انتخاب اول سهراب خواهد بود. در خط فاعی، پس از غیبت روزبه و سلیمی در بازی با هوادار، این احتمال وجود دارد که محمدحسین مرادمند زوج رافائل سیلوا را تشکیل دهد.

در مدافع چپ از آنجایی که جلالی در سه بازی با الغرافه، نساجی و پرسپولیس راضی کننده بود، ممکن است که بختیاری‌زاده از او در ترکیب بهره بگیرد. در سمت راست نیز تک انتخاب استقلال، رامین رضائیان است که بهترین بازیکن تیم در این فصل بوده است.

ماموریت سخت سهراب برای بازگرداندن امید‌ها به اردوی استقلال

ممکن است که بختیاری‌زاده تصمیم بگیرد تا از زبیر نیک نفس در خط میانی استفاده کند. دیدیه اندونگ که به نظر می‌رسد هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده کند، دیگر بازیکنی است که وظیفه دارد تا کمبرند خط میانی را محکم کند. همچنین، هواداران استقلال تمایل زیادی به حضور فیکس گائل کاکوتا دارند. 
با توجه به پایان دوران محرومیت مهرداد محمدی، وینگر استقلالی‌ها احتمالا همچون بازی برابر السد، از ابتدا بازی کند. در سمت دیگر نیز جلال الدین ماشاریپوف از

معدود خوب‌های دو بازی اخیر استقلال بازی می‌کند. گوستاوو بلانکو این شانس را داشت تا در بازی با السد گلزنی کند، ولی بخت با او یار نبود. مهاجم آرژانتینی که هنوز در این فصل گلزنی نکرده، در پی طلسم شکنی است تا اولین گلش را در فصل جدید به ثمر برساند.

در مجموع می‌توان ترکیب کامل استقلال را این‌گونه معرفی کرد:

سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، رافائل سیلوا، ابوالفضل جلالی، رامین رضائیان، زبیر نیک نفس، دیدیه اندونگ، گائل کاکوتا، مهرداد محمدی، جلال‌الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو

ماموریت سخت سهراب برای بازگرداندن امید‌ها به اردوی استقلال

فرصت آبی‌ها و سهراب برای دوپینگ هوادارن برای تیم همیشه بازنده

تیم استقلال در شرایطی باید امروز مقابل تیم هوادار به میدان برود که این تیم در پایین جدول شرایط خیلی بدی را تجربه می‌کند. سهراب بختیاری زاده سرمربی موقت تیم استقلال می‌داند تیمش در چه شرایطی قرار دارد و به احتمال زیاد با ارائه یک سیستم تهاجمی برای به ثمر رساندن بیشترین گل در مصاف مقابل هوادار، استقلال را باید به میدان بفرستد تا شاید هواداران بعد از مدت‌ها نفس راحتی بکشند.

نگاهی به نتایج اخیر تیم هوادار مقابل استقلال مشخص می‌کند این تیم در بازی‌های آخر خود مقابل استقلال بار‌ها باخته و در دیدار برگشت فصل بیست و دوم تیم سابینتو ۶ بار دروازه این حریف را باز کرد که اینها همه می‌تواند یک انگیزه خوب برای بازیکنان استقلال باشد تا در مصاف امروز مقابل هوادار با انگیزه بیشتری برای از پیش رو برداشتن این تعریف به میدان بروند.

از سوی دیگر اگر شایعات مربوط به اختلافات برخی بازیکنان با جواد نکونام حقیقت داشته باشد امروز مشخص می‌شود که تعدادی از آنها با جان و دل برای موفقیت استقلال و سهراب بختیاری‌زاده تلاش کنند که این هم می‌تواند یکی از عوامل احتمالی برتری استقلال مقابل تیم هوادار به شمار برود.

ماموریت سخت سهراب برای بازگرداندن امید‌ها به اردوی استقلال

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: