تاثیر تحولات منطقه بر بورس / هراس بورس از احتمال تشدید درگیری‌ها

تاثیر تحولات منطقه بر بورس / هراس بورس از احتمال تشدید درگیری‌ها
کد خبر: ۳۵۹۸۹
|
۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴

از ابتدای هفته تا کنون شاخص کل با ریزش بین ۷تا ۸هزار واحدی و خروج سنگین پول حقیقی به دلیل تحولات منطقه‌ای همراه شده است. 

به گزارش چندثانیه، طی دو روز گذشته حدود ۴همت پول حقیقی از بازار خارج شده و افت شدید معاملات امروز رکورد ۲همتی را به ثبت رساند. 

درحالی که بازار ارز طی روز‌های اخیر خیزش قیمتی چندان بالایی نداشته و با وجود انتشار اخبار منفی روز گذشته دلار ۲۰۰ تومان هم کاهش یافت، اما روند شاخص کل کاملا نزولی بوده و بورس واکنش‌های هیجانی و بیشتری نسبت به تحولات و افزایش تنش‌ها نشان می‌دهد. 

در ابتدای معاملات امروز بازار طلا، سکه و ارز با روند افزایشی نسبی کار خود را آغاز کردند، اما بورس از همان دقایق ابتدایی در یک وضعیت قرمز و با سرخ‌پوشی بیش از ۶۰درصد نماد‌ها آغاز به کار کرد. 

براساس آمار طی ۴روز معاملاتی هفته جاری، بورس عقبگرد حدود ۱۲درصدی را تجربه کرده و شاخص در آستانه از دست دادن کانال ۲میلیون و ۱۰۰هزار واحدی قرار دارد. 

طی روز‌های معاملاتی هفته جاری، ارزش معاملات خرد در بورس روند کاهشی شدیدی داشته و حدود ۳۰درصد نزول کرده است. 

در برابر واکنش‌های هیجانی بورس به تنش‌های خاورمیانه قیمت دلار که با ریسک‌های منطقه‌ای وارد کانال ۶۱ هزار تومانی شده بود، روز گذشته در بازه ۶۰ هزار و ۵۰۰ تا ۶۱ هزار تومان به نوسان پرداخت.

منبع: چند ثانیه

tags # بورس ، جنگ
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: