سلاح تازه آمریکا و ژاپن برای مقابله با موشک‌های مافوق صوت

سلاح تازه آمریکا و ژاپن برای مقابله با موشک‌های مافوق صوت
نورتروپ گرومن توسعه Glide Phase Interceptor (GPI) را آغاز کرده است، یک سیستم پیشرفته که برای شناسایی، ردیابی و خنثی کردن تهدیدات مافوق صوت طراحی شده است.
کد خبر: ۳۵۸۵۷
|
۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴

این سیستم که در سه سال گذشته با همکاری (MDA) در حال توسعه بوده است و نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی در فناوری دفاع موشکی است، به طور خاص با هدف مقابله با تهدیدات نوظهور ناشی از سلاح‌های مافوق صوت قابل مانور توسعه یافته است.

سلاح‌های مافوق صوت که توانایی حرکت با سرعت بیش از ۵ ماخ را دارند، به دلیل سرعت و چابکی خود، چالش جدیدی را برای سیستم‌های دفاعی جهانی ایجاد می‌کنند. این سیستم‌ها اغلب از «گلایدرها» استفاده می‌کنند، کلاهک‌هایی که می‌توانند به‌طور غیرقابل پیش‌بینی در طول مرحله حرکت مسیر خود مانور دهند و همین ویژگی رهگیری آنها را دشوار می‌سازد. GPI برای درگیر شدن با این گلایدر‌ها و جلوگیری از رسیدن آنها به اهدافشان طراحی شده است.

GPI قرار است در ناوشکن‌های دفاع موشکی بالستیک نیروی دریایی ایالات متحده و سکو‌های Aegis Ashore با استفاده از سیستم پرتاب عمودی استاندارد استفاده شود. طراحی Northrop Grumman از فناوری‌های پیشرفته، از جمله جستجوگر برای دقت ضربه و موتور مرحله بالایی قابل احتراق مجدد برای درگیری با تهدید چند مرحله‌ای استفاده می‌کند. این رهگیر همچنین دارای حالت‌های درگیری دوگانه خواهد بود که به آن امکان می‌دهد در ارتفاعات مختلف کار کند.

به عنوان بخشی از مرحله بعدی توسعه، Northrop Grumman بر اصلاح طراحی اولیه GPI و نشان دادن عملکرد آن در محیط‌های مافوق صوت تمرکز خواهد کرد. این شرکت قصد دارد آزمایش‌های پروازی خود را زودتر از موعد مقرر تکمیل کند. 

پروژه GPI بخشی از یک تلاش همکاری گسترده‌تر با وزارت دفاع ژاپن است؛ تحت این مشارکت، نورث روپ گرومن با ژاپن همکاری نزدیکی خواهد داشت تا رهگیر‌ها را به MDA تحویل دهد و قابلیت‌های دفاعی هر دو کشور را تقویت کند.

منبع: خبرآنلاین

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: