تاکید وزارت خارجه ایران بر مهیا بودن شرایط برای احیای برجام

تاکید وزارت خارجه ایران بر مهیا بودن شرایط برای احیای برجام
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤالی درباره مذاکرات هسته‌ای و دیدار رئیس‌جمهور فرانسه با پزشکیان در نیویورک اظهار داشت برجام موضوع مشخص و هدف مشخصی دارد و ارتباطی با هیچ موضوع دیگری ندارد.
کد خبر: ۳۵۸۴۹
|
۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰

نشست خبری ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز دوشنبه (۹ مهر) برگزار شد.

 سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤالی درباره مذاکرات هسته‌ای و دیدار رئیس‌جمهور فرانسه با پزشکیان در نیویورک اظهار داشت «برجام موضوع مشخص و هدف مشخصی دارد و ارتباطی با هیچ موضوع دیگری ندارد. فضای دیپلماتیک برای ادامه گفتگو‌ها برای بازگشت مسئولانه و متعهدانه همه طرف‌های برجام به توافق باز است و این موضوع ارتباطی با موضوعات دیگر ندارد و چارچوبش مشخص است».

وی درباره سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران نیز بیان کرد «درباره سفر گروسی مذکراتی صورت گرفته و این سفر امر بدیعی نیست و این ارتباطات دیپلماتیک و آمد و رفت‌ها و گفتگو‌ها وجود داشته است».

گفتگو‌ها در سفر اسلامی به وین مثبت بوده و گفتگو‌های عراقچی با گروسی خوب بوده و اگر در آژانس هم اراده جدی برای پیگیری امور مشترک در چارچوب حرفه‌ای و تخصصی آژانس وجود داشته باشد امکان استمرار این گفتگو‌های حرفه‌ای و حل و فصل مسائل باقیمانده بین ایران و آژانس وجود دارد.

منبع: انتخاب

tags # برجام
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: