این خبر به روز رسانی می‌شود

حادثه مرگبار در معدن زغال‌سنگ طبس؛ تعداد کشته‌ها از ۵۰ نفر گذشت

حادثه مرگبار در معدن زغال‌سنگ طبس؛ تعداد کشته‌ها از ۵۰ نفر گذشت
«نشت گاز حوالی ساعت ۲۱ شنبه‌شب (۳۱ شهریور) در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال‌سنگ معدنجوی طبس، موجب انفجار شد.»
کد خبر: ۳۴۸۴۹
|
۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶

زی‌سان: «نشت گاز حوالی ساعت ۲۱ شنبه‌شب (۳۱ شهریور) در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال‌سنگ معدنجوی طبس، موجب انفجار شد.» در این حادثه تعداد زیادی از کارگران معدن فوت کردند. 

شامگاه شنبه (۳۱ شهریور) در معدن زغال‌سنگ طبس انفجاری رخ داد و در همان ساعات نخست وقوع این انفجار، چهار تیم امداد و نجات هلال احمر اعزام شدند. این انفجار ساعت ۲۳ شنبه ۳۱ شهریور ۱۴٠۳ در یکی از معادن زغال‌سنگ طبس به دنبال نشت گاز رخ داد .

افزایش آمار فوتی‌ها حادثه معدن طبس به ۵۱ نفر

درحالی که فرماندار طبس ساعتی پیش شمار فوتی‌ها این حادثه را ۳۰ فوتی و ۱۷ مصدوم اعلام کرده بود، در جدیدترین خبر تعداد کارگران فوتی به ۵۱ نفر و مصدومین به ۲۰ نفر افزایش یافته است.

فرماندار طبس در خصوص علت دقیق انفجار بیان کرد: انفجار در معدن به صورت آتش‌سوزی یا تخریب دیواره‌های شدید نبوده است، بلکه تصاعد گاز متان در تونل‌ها موجب خفگی نیرو‌ها در معدن زغال‌سنگ شده است.

رحیمی افزود: وزیر کار و رفاه اجتماعی، وزیر سمت و وزیر کشور برای این حادثه اعزام شدند.

حوضه زغال‌دار طبس با وسعت بییش از ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۷۵.۲ میلیارد تن زغال سنگ کک شو و حرارتی، غنی‌ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود.

حادثه مرگبار در معدن زغال‌سنگ طبس؛ ۳۰ نفر کشته شدند

تسلیت رئیس‌جمهور به خانواده‌های جانباختگان حادثه معدنجوی

وزرای کشور، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار خراسان جنوبی مسئول بررسی علت وقوع حادثه در معدن معدنجوی شدند.

مسعود پزشکیان صبح یکشنبه؛ یکم مهر ۱۴۰۳ در پی وقوع حادثه در معدن زغال سنگ طبس، پیش از عزیمت به نیویورک با صدور دستوراتی به وزرای کشور، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار خراسان جنوبی، خواستار تسریع در پیگیری وضعیت مصدومان حادثه و بررسی علت وقوع این حادثه و جانباختن کارگران این معدن شد.

رئیس جمهور ضمن صدور این دستورات خواستار بسیج همه امکانات برای تسریع در رسیدگی به وضعیت معدن زغال سنگ طبس، دلجویی از خانواده جانباختگان و درمان مصدومان این حادثه شد.

وی با اشاره به انفجار معدن معدنجوی در طبس، اظهار کرد: خدمت همه خانواده‌های داغدار این حادثه تسلیت می‌گویم. با وزرای کشور، بهداشت و صنعت گفتگو کردم تا با تمام تلاش پیگیر وضعیت و مشکلات آن عزیزان باشیم.

رئیس‌جمهور یادآور شد: در صحبتی که با وزیر صنعت داشتم تاکید کردم این روند درسی شود که در هیچکدام از معادن کشورمان آن سیستمی را ایجاد کنند که دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد. استاندارد معادن باید در حدی باشد که عزیزانی که آنجا شبانه‌روز تلاش می‌کنند، خطری به این شکل تهدیدشان نکند. امیدوارم این اتفاق رخ دهد. بازهم به خانواده‌های عزیز جانباختگان تسلیت عرض می‌کنم. ما هرکاری از دستمان برآید برای پشتیبانی از آنان انجام خواهیم داد.

گیر افتادن ۲۲ معدنچی در بلوک C

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه انفجار معدن طبس به دلیل تصاعد آنی گاز متان اظهار کرد: شاهد تراکم فراوان گاز متان در بلوک C هستیم و سعی گروه امداد بر این است با ایجاد کانالی وارد این بلوک شده و کار امداد و نجات را انجام دهند. 
وی بیان کرد: شب گذشته شاهد اتفاق تلخی در شهرستان طبس بودیم، در ۲ بلوک B و C شرکت معدنجوی تعداد ۶۹ نفر کارگر زحمتکش مشغول استخراج زغال‌سنگ بودند که دچار حادثه نشت گاز متان شدند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: از شب گذشته تاکنون شاهد حضور مدیران عضو ستاد مدیرات بحران شهرستان و استان در صحنه حادثه هستیم و اعضای شورای تامین و مدیران شهرستان نیز حضور دارند.

وی تصریح کرد: به تعداد کافی آمبولانس در منطقه حضور دارد و تیم‌های امداد و نجات و اورژانس همه پای کار بوده و مشغول به کار هستند.

قناعت عنوان کرد: همچنین ۸ تیم امداد و نجات با متخصصان HSE مربوط به ۱۰ تا ۱۲ شرکتی که در زمینه استخراج این معادن این منطقه فعالیت داشته، حضور دارند و مشغول تخلیه گاز‌های معادن هستند.

وی یادآور شد: تا این لحظه کار بلوک B تمام شده و از ۴۷ نفر کارگر این بلوک ۳۰ نفر فوت کردند و ۱۷ نفر نیز مصدوم و به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس انتقال پیدا کردند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه وزاری کشور، صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال سفر به شهرستان طبس برای رسیدگی به ابعاد حادثه هستند، بیان کرد: همچنین رئیس‌جمهور و معاون اول وی هم طی تماس تلفنی جویای آخرین وضعیت رسیدگی به حادثه و جویای احوال کارگران شدند.

وی در خصوص زمان اتمام امدادرسانی در بلوک سی این معدن هم گفت: این را باید متخصصین اچ اس‌ای نظر بدهند. فضای متراکمی که گاز متان ایجاد کرده جوری نیست که هر فردی بتواند داخل برود و امدادرسانی کند. باید این گاز‌ها تخلیه شود و بعد کار امداد و نجات صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید:

انتقال پیکر فوتی‌های معدن در طبس به بیرون

اسامی ۱۵ مصدوم حادثه معدن طبس اعلام شد

صادق محمدنیا مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ستان خراسان جنوبی که در محل بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی (ره) طبس حضور دارد، اسامی مصدومینی را که در این مرکز درمانی پذیرش و بستری شده‌اند، به شرح ذیل اعلام کرد:

۱/میثم معینی بستری در بخش icu
۲/هادی محمدنژاد، بستری در بخش داخلی
۳/مهدی علی زاده بستری در بخش icu
۴/حسین کرمی بستری در بخش داخلی
۵/حجت عصمتی بستری در بخش icu
۶/مجتبی حسین پور بخش داخلی
۷/حسن قلی نژاد بستری در بخش داخلی
۸/علیرضا کدهی بستری در بخش ccu
۹/امیر سلطانی بستری در بخش icu
۱۰/علی عباس زاده بستری در بخش داخلی
۱۱/ناصر آخوندی بستری در بخش ccu
۱۲/کاظم نخعی بستری در بخش icu
۱۳/هادی نوباغی تحت نظر در بخش اورژانس
۱۴/رمضانعلی دهقان نژاد تحت نظر در بخش اورژانس
۱۵/محمد بهمدی بستری در بخش جراحی عمومی

یک مصدوم بدحال نیز با اورژانس هوایی طبس به بیمارستان اعزام شده است.

بیشتر بخوانید:

اولین مصاحبه با حادثه دیدگان معدن طبس

سه روز در خراسان جنوبی عزای عمومی اعلام شد

در پی حادثه تأسف برانگیز در معدن معدنجو طبس و جان باختن و مجروح شدن جمعی از کارگران شریف آن خطّه، امام جمعه و استاندار خراسان جنوبی این ضایعه جانگداز را به مردم گرانقدر استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس به ویژه خانواده‌های داغدار تسلیت عرض کرده و از روز دوشنبه دوم مهر ماه، سه روز در استان خراسان جنوبی، عزای عمومی اعلام می‌شود.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: