اتریش به دردسر افتاد

کشوری که چهار برابر جمعیتش گردشگر دارد!

کشوری که چهار برابر جمعیتش گردشگر دارد!
به‌ازای هر یک نفری که در اتریش زندگی می‌کند، ۳.۶ نفر گردشگر وجود دارد
کد خبر: ۳۴۲۸۵
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸

زی‌سان: اتریش پرجمعیت‌ترین مقصد گردشگری جهان نام گرفته است. این نام‌گذاری پس از آن صورت گرفت که مشخص شد اتریش به‌ازای هر شهروند ساکن این کشور، پذیرای تقریبا چهار گردشگر است.

در حالی که کشور‌های اروپایی مانند اسپانیا و یونان با مسائل گوناگون گردشگری بی‌رویه، از ازدحام گردشگران در خیابان‌های شهر گرفته تا تهدید طول عمر مناظر طبیعی مواجه‌اند، این نقاطِ محبوب صدرنشین فهرست دورازذهن‌ترین نسبت سکنه به گردشگران نشدند.

یافته‌های تحقیق وب‌سایت MoneyTransfers.com نشان داده است که به‌ازای هر یک نفری که ساکن اتریش است، تقریبا چهار برابر گردشگر، با نسبت یک سکنه به ۳.۶ گردشگر، وجود دارد.

نمایی از شهر هال اشتات در اترش با کوه های برفی

اتریش حدود فقط ۹ میلیون نفر جمعیت دارد؛ اما این کشور سالانه پذیرای ۳۲ میلیون بازدیدکننده بین‌المللی است. بیشتر این گردشگران در وین، پایتخت اتریش، متمرکزند.

گردشگری در پایتخت اتریش به‌سرعت رو به افزایش و بازگشت به میزان پیش از همه‌گیری کرونا است. هیئت گردشگری وین گزارش داده است که در فاصله سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳، تعداد اقامت‌های شبانه ۳۱درصد افزایش یافته است و بازدیدکنندگان در محدوده شهر ۱۷.۳ میلیون اقامت شبانه داشته‌اند.

در حالی که وین به پذیرایی از انبوه بازدیدکنندگان عادت کرده است، سایر مناطق کشور به شکل فزاینده‌ای در حال محبوب شدن‌اند، اما برای پذیرش سیل گردشگران به اندازه وین آمادگی ندارند.

یک نمونه هال‌اشتات است، شهری کوچک که به خانه‌های آلپی تماشایی، آبشار‌ها و دریاچه‌های آب شور، بر پس‌زمینه‌ای از یک رشته‌کوه برفی عظیم، شهره است. 

این شهر شبیه افسانه‌های پریان، که شایعه شده الهام‌بخش قلمرو پادشاهی آرندل در فیلم انیمیشن «یخ‌زده» (Frozen) دیزنی بوده است، سال گذشته با مشکل گردشگری بی‌رویه درگیر بود و مقام‌های شهر اقدام به نصب حصار‌هایی چوبی کردند که جلو منظره دریاچه را می‌گرفت.

در بحبوحه تلاش‌ها برای کاهش شمار بازدیدکنندگان از این منطقه که شهر را تحت فشار قرار داده است، این حصار‌ها منظره پس‌زمینه سلفی معروف هال‌اشتات را مسدود می‌کردند.

با این حال، حصار‌های هال‌اشتات در پی واکنش‌های منفی در رسانه‌های اجتماعی، بعدتر برچیده شدند. الکساندر شوئتز، شهردار هال‌اشتات، در بیانیه‌ای که در سال ۲۰۲۳ در وب‌سایت خبرگزاری محلی «آپر استرین نیوز» (Upper Austrian News) منتشر شد، گفت: «تن‌ها چیزی که کمک خواهد کرد این است که این نقطه عکاسی دیگر نقطه عکاسی نباشد.»

دهکده هال اشتات در اتریش

این شهر، که یکی از مناطق محافظت‌شده میراث جهانی یونسکو است، از زمانی که شایعه شد الهام‌بخش فیلم انیمیشن «یخ‌زده» بوده است، به‌رغم اینکه سازندگان فیلم برای ایده‌های الهام‌بخش به نروژ و کانادا سفر کرده بودند، سالانه شاهد ورود بیش از یک میلیون گردشگر بوده است.

پیش از همه‌گیری کرونا، میزان آمدوشد بازدیدکنندگان این شهر کوچک به روزانه ۱۰ هزار نفر افزایش یافته بود، که سبب شد الکساندر شوئتز، شهردار هال‌اشتات، سقفی برای تعداد اتوبوس‌های گردشگری و خودرو‌های مجاز به ورود به این منطقه تعیین کند.

شهر هال‌اشتات فقط حدود ۸۰۰ سکنه دارد، که باعث شد شوئتز اعلام کند می‌خواهد تعداد گردشگران را یک‌سوم کاهش دهد.

در سال ۲۰۲۳، معترضان تونل جاده اصلی را مسدود کردند و پلاکارد‌هایی در دست داشتند که روی آنها پیام‌هایی مانند «محدودیت شدید گردشگری انبوه»، «بله به گردشگری‌ــ نه به گردشگری انبوه»، و «محدودیت بازدیدکنندگان، بازپس‌گیری محل سکونت» نوشته شده بود.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون