از میزبانی پر سر و صدای قلعه حسن خان تا خبر‌های خوب در تمرین پرسپولیس

متن و حاشیه نخستین دیدار پرسپولیس و استقلال در لیگ نخبگان آسیا

متن و حاشیه نخستین دیدار پرسپولیس و استقلال در لیگ نخبگان آسیا
تیم استقلال در تهران به مصاف تیم پرستاره الغرافه می‌رود و امیدوار است با پیروزی در این دیدار بخشی بزرگ از حواشی و جنجال‌های دو هفته گذشته را به فراموشی بسپارد. تیم پرسپولیس هم در عربستان میهمان تیم پرستاره الاهلی است تا یکی از سخت‌ترین رقابت‌های خود را در تاریخ مسابقات آسیایی تجربه کند
کد خبر: ۳۴۲۱۶
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲

زی‌سان: تیم‌های استقلال و پرسپولیس تهران، فردا –دوشنبه- ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ در نخستین بازی از مسابقات لیگ نخبگان آسیا به مصاف رقبای خود خواهند رفت. دو تیم پر طرفدار پایتخت در شرایطی به مصاف حریفان قدرتمند و پرستاره خود می‌روند که طی هفته‌های گذشته حاشیه‌های زیادی را از سرگذرانده‌اند. 

به گزارش «زیسان»، تیم استقلال در تهران به مصاف تیم پرستاره الغرافه می‌رود و امیدوار است با پیروزی در این دیدار بخشی بزرگ از حواشی و جنجال‌های دو هفته گذشته را به فراموشی بسپارد. تیم پرسپولیس هم در عربستان میهمان تیم پرستاره الاهلی است تا یکی از سخت‌ترین رقابت‌های خود را در تاریخ مسابقات آسیایی تجربه کند. تیم پرسپولیس و گاریدو نیز که اخیرا خرید‌های خوبی داشته امیدوار هستند، بتوانند با کسب پیروزی در این دیدار از هم اکنون خود را به عنوان امید اول صعود از مرحله گروهی معرفی کنند. 

استقلال – الغرافه در میان حاشیه‌های بی‌پایان قلعه حسن خان

بازی تیم‌های استقلال و الغرافه قطر در ورزشگاه ۸ هزار نفری شهدای شهر قدس برگزار می‌شود. دو تیم راس ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه به مصاف هم خواهند رفت. شاید بیش از هر موضوع دیگری برگزاری این بازی در ورزشگاه شهر قدس با واکنش‌های جنجالی همراه شده است. کیفیت نامناسب زمین در میان رسانه‌ها بازتاب بسیار گسترده‌ای داشته و حتی تیم قطری نیز از این موضوع ابراز نگرانی کرده است. 

در ارتباط با همین بازی امروز یک‌شنبه (۲۴ شهریور) نشست هماهنگی دیدار استقلال و الغرافه در هفته اول لیگ نخبگان آسیا، امروز در فدراسیون فوتبال برگزار شد. در این جلسه ناظر AFC ضمن سخت‌گیری برای اجرای پروتکل‌ها و قوانین برگزاری یک مسابقه رسمی، تاکید کرد؛ هیچ فردی (شامل عوامل اجرایی، اعضای تیم‌ها و اصحاب رسانه) بدون دارا بودن آی‌دی کارت مخصوص، حق حضور در تمرین، کنفرانس قبل بازی و همچنین محل برگزاری مسابقه را ندارد.

ضمن اینکه در جلسه امروز رنگ پیراهن استقلال آبی و پیراهن الغرافه نیز سفید اعلام شد. همچنین دروازه‌بان استقلال رنگ سبز و دروازه‌بان تیم قطری رنگ مشکی بر تن خواهند کرد.

ترکیب احتمالی استقلال برابر الغرافه

گزارش‌ها از این واقعیت حکایت دارند که جواد نکونام با اتخاذ رویکردی محافظه‌کارانه قصد ندارد تغییر زیادی در آخرین ترکیب انتخابی خود داشته باشد. ترکیب احتمالی استقلال این‌گونه خواهد بود:

متن و حاشیه نخستین دیدار پرسپولیس و استقلال در لیگ نخبگان آسیا

سیدحسین حسینی، رافائل داسیلوا، سامان فلاح، ابوالفضل جلالی، رامین رضاییان، روزبه چشمی، دیدیه اندونگ، گائل کاکوتا، جلال‌الدین ماشاریپوف، محمدحسین اسلامی و گوستاوو بلانکو.

این دقیقا ترکیبی است که در بازی با استقلال خوزستان در هفته سوم لیگ برتر هم از آن استفاده شد و به نظر می‌رسد نکونام قصد دارد یک بار دیگر به این ۴ بازیکن در خط آتش تیمش اعتماد کند.

در سوی مقابل نیز رسانه‌های قطری خبر دادند که «پدرو مارتینز» سرمربی الغرافه برای بازی با استقلال از سیستم ۳-۳-۴ استفاده خواهد کرد و در ترکیب تیمش از خلیفه ابوبکر، ماتیاس نانی، جانگ هیون سون، عبدالله یوسف، سیف الدین، مادیبو، فابریتزیو دیاز، فرجانی ساسی، فلورینن کومان، احمد الجانحی و خوسلو استفاده خواهد کرد. لازم به ذکر است که مارتینز در این بازی تصمیم گرفته تا از ستاره سابق رئال مادرید (خوسلو) از ابتدا در ترکیب تیمش استفاده کند.

طبق اعلام رسانه‌های قطری، دو بازیکن کلیدی این تیم یعنی یاسین براهیمی و رودریگو مورنو به دلیل مصدومیت نتوانسته‌اند تیم را در این سفر همراهی کنند.

متن و حاشیه نخستین دیدار پرسپولیس و استقلال در لیگ نخبگان آسیا

آخرین تقابل استقلال با تیم‌های قطری

آخرین تقابل تیم استقلال مقابل تیم‌های قطری به سال ۲۰۲۱ مقابل تیم الدحیل قطر بازمی گردد. 

استقلال و الدحیل در چارچوب نخستین بازی دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با نتیجه مساوی تمام شد. این دیدار که در ورزشگاه ملک عبدالله جده برگزار شد با نتیجه دو بر دو مساوی به پایان رسید که گل‌های استقلال را شیخ دیاباته دقیقه ۲۷ و مهدی قایدی دقیقه ۶۷ به ثمر رساندند و گل‌های الدحیل را الونگا در دقایق ۴۷ و ۵۸ به ثمر رساند.

تاکنون استقلال و الغرافه دو بار با هم روبرو شده‌اند که یکی از این دیدار‌ها با پیروزی استقلال و دیگری با تساوی به پایان رسیده است.

آخرین وضعیت استقلال و الغرافه در لیگ‌های داخلی

تیم‌های استقلال و الغرافه در حالی به مصاف هم می‌روند که از لحاظ کسب امتیاز در لیگ خود شرایط خوبی ندارند و تیم استقلال از ۳ بازی در لیگ برتر ۴ امتیاز و الغرافه از ۴ بازی در لیگ ستارگان قطر، فقط ۵ امتیاز کسب کرده است.

تیم استقلال در آخرین دیدار خود در لیگ برتر با نتیجه یک بر صفر مقابل تیم استقلال خوزستان شکست خورد و تیم الغرافه در آخرین دیدار خود مقابل الشمال قطر قرار گرفت که با نتیجه یک بر یک متوقف شد. سرمربی تیم استقلال، جواد نکونام و سرمربی تیم الغرافه پدرو مارتینز پرتغالی است.

پرسپسولیس الاهلی؛ آزمون سخت برای گاریدو و قرمز‌ها

فردا شب راس ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه ورزشگاه شاهزاده عبدالله فیصل میزبان بازی تیم‌‎های پرسپولیس ایران و الاهلی عربستان خواهد بود. تیم الاهلی با در اختیار داشتن ستارگان بزرگ و شناخته شده جهان فوتبال از شانس بالایی برای پیروزی در این دیدار برخوردار هستند، اما پرسپولیسی‌ها نیز نسبت به کسب برد در این بازی ناامید نیستند. 

در بازی اخیر قرمز‌های پایتخت با یک نگرانی بزرگ مواجه هستند که آن‌هم عبارت است از وضعیت شرجی و گرم آب وهوا. بر اساس اعلام سایت‌های معتبر هواشناسی، دمای هوای جده دوشنبه هنگام آغاز بازی الاهلی و پرسپولیس ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود که برای شب، بسیار گرم محسوب می‌شود.

متن و حاشیه نخستین دیدار پرسپولیس و استقلال در لیگ نخبگان آسیا

از سوی دیگر، در زمان آغاز بازی رطوبت شهر جده نیز ۵۲ درصد می‌شود که همین مساله بر سختی کار بازیکنان پرسپولیس می‌افزاید؛ چون الاهلی به بازی در هوای گرم و شرجی زیر نور عادت دارد.

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل الاهلی

گاریدو با اضافه شدن بازیکنان جدید به تیم، به نظر می‌رسد به ترکیب ایدئال خود نزدیک شده است. این سرمربی مشهور احتمالا این بازیکنان را در ترکیب قرار خواهد داد: 

الکسی گندوز، میلاد محمدی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، گئورگی گولسیانی، ایوب العمود، سروش رفیعی، مسعود ریگی، اوستون اورونوف، وحید امیری، سعید صادقی و علی علیپور.

بازیکنان احتمالی برای تعویض: عیسی آل کثیر – محمد خدابنده لو – یاسین سلمانی- امید عالیشاه

متن و حاشیه نخستین دیدار پرسپولیس و استقلال در لیگ نخبگان آسیا

نکته مهم در ترکیب پرسپولیس بازگشت استون اورونوف است که به نظر می‌رسد برای باشگاه و گاریدو از اهمیت زیادی برخوردار است. 

در سوی مقابل احتمالا تیم پرستاره الاهلی با این ترکیب وارد میدان خواهد شد:

مندی، راجر ایبانز، مریح دمیرال، فهد الحمد، علی مجراشی، فرانک کسیه، الکساندر گومز، گابری ویگا، روبرتو فیرمینو، ریاض محرز و ایوان تونی.

تاریخچه مسابقات پرسپولیس با تیم‌های عربستانی

پرسپولیس تاکنون در چارچوب دیدار‌های جام باشگاه‌های آسیا، جام برندگان جام آسیا و لیگ قهرمانان، ۳۵ بار مقابل تیم‌های عربستانی به میدان رفته‌اند که حاصل آن؛ ۱۲ پیروزی، ۱۲ تساوی و یازده شکست بوده است. 

پرسپولیس در سال ۱۳۴۷ نخستین تجربه خود در رقابت‌های باشگاهی آسیا را پشت سر گذاشت و نخستین رویارویی با باشگاه‌های عربستانی در مصاف با الهلال به تاریخ ۲۷ تیر ۱۳۷۰ رخ داد. همان رقابت‌هایی که سرخ‌ها در پایان آن به عنوان قهرمانی آسیا دست پیدا کردند.

از میان تیم‌های عربستانی هم بیشترین رویارویی با الهلال با ۱۵ بازی رخ داده است. در لیگ قهرمانان آسیا هم پرسپولیس تا کنون ۲۵ بازی با تیم‌های عربستانی داشته که حاصل آن؛ ۹ پیروزی، ۷ تساوی و ۹ شکست بوده است. سرخ‌ها حالا در سی و ششمین مصاف‌شان با تیم‌های عربستانی، دوشنبه شب به مصاف الاهلی خواهند رفت.

سرخپوشان ایران تاکنون چهار بار در چارچوب رقابت‌های قاره‌ای با الاهلی عربستان مسابقه داشته‌اند. هر چهار مسابقه در قالب بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا رقم خورده است.

نخستین رویارویی دو تیم به ۳۱ مرداد سال ۱۳۹۶ و دوره سال ۲۰۱۷ رقابت‌ها بر می‌گردد. در آن مقطع با توجه به مشکلات پیش آمده در مناسبات سیاسی دو کشور، بازی‌های باشگاه‌های ایرانی و عربستانی در کشور ثالث برگزار می‌شد و پرسپولیس هم در مسقط عمان بازی را میزبانی کرد. سه بازی بعدی دو تیم نیز به همین ترتیب یا در عمان انجام شد و یا در امارات... به این ترتیب، نخستین بار است که آنها در عربستان به میدان می‌روند.
گفتنی است؛ دو پیروزی، یک تساوی و یک شکست حاصل کار پرسپولیس در این چهار رقابت بوده است.

۳۱ مرداد ۹۶: پرسپولیس ۲ _ ۲ الاهلی عربستان

۲۱ شهریور ۹۶: الاهلی عربستان ۱_ ۳ پرسپولیس

۲۰ فروردین ۹۸: پرسپولیس ۲ _ ۰ الاهلی عربستان

۲ اردیبهشت ۹۸: الاهلی عربستان ۲ _ ۱ پرسپولیس
 
شایان ذکر است که علی علیپور تنها بازمانده آخرین تقابل پرسپولیس و الاهلی است. 

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون