امارات صفر - یک ایران/ برد اقتصادی یوز‌ها در خانه حریف

امارات صفر - یک ایران/ برد اقتصادی یوز‌ها در خانه حریف
تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی امشب (سه‌شنبه) از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف امارات رفت و با یک گل به برتری رسید.
کد خبر: ۳۳۷۱۵
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۴

تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی امشب (سه‌شنبه) از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف امارات رفت و با یک گل به برتری رسید.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، امشب (سه‌شنبه) در ورزشگاه هزاع بن زاید شهر العین از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف امارات رفت و با تک گل مهدی قایدی پیروز شد.

تیم ملی ایران با این برد ۶ امتیازی شد و به خاطر گل زده کمتر نسبت به ازبکستان در رده دوم قرار گرفت. تیم ملی ایران با ازبکستان، امارات، کره شمالی، قطر و قرقیزستان همگروه است.

گزارش زنده بازی را در ادامه مشاهده می‌کنید.

خلاصه دیدار ایران و امارات را هم می‌توانید اینجا تماشا کنید.

گل‌ها: مهدی قایدی (۴+۴۵) برای ایران

کارت زرد: علیرضا جهانبخش (دقیقه ۳۳) - سامان قدوس (۴۸) - محمد حسین کنعانی زادگان (۶+۹۰) - میلاد محمدی (۱۱+۹۰)

کارت قرمز: -

ایران - امارات

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، صالح حردانی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی (محمد قربانی ۷۵)، امید نورافکن، سامان قدوس (علی قلی زاده ۵۶)، مهدی طارمی (محمد کریمی ۸+۹۰)، مهدی قایدی (سردار آزمون ۵۶) و علیرضا جهانبخش.

ترکیب امارات: خالد عیسی، خلیفه مبارک، کوامه کوادیو، عبدالله الحمادی، خالد الظنحانی (فابیو لیما ۶۵)، حارب عبدالله، عبدالله المنهالی، یحیی نادر (فاعظ ۸۵)، طهنون حمدان، یحیی الغسانی (احمد صالح ۵۹) و کایو کانیدو.

نیمه نخست

بازی از ساعت ۱۹:۳۰ آغاز شد.

دقیقه ۵: امارات در دقایق ابتدایی روی دروازه ایران فشار آورد و توانست ضربه کرنر به دست بیاورد، اما ثمری نداشت.

دقیقه ۹: پاس پشت دفاع شجاع خیلی زاده، مهدی طارمی را در موقعیت تک به تک قرار داد. طارمی سعی در دریبل دروازه‌بان امارات داشت که ناموفق بود و این توپ حاصلی نداشت.

دقیقه ۱۱: جهانبخش از سمت راست حرکت کرد و پس از دریبل بازیکن امارات، پاس خود را به سامان قدوس داد که او سعی در سانتر رو به جلو داشت که توپش بی ثمر راهی اوت شد.

دقیقه ۱۵: تیم ملی سعی در نفوذ به قلب خط دفاع امارات با پاس بلند داشت. پاس پشت دفاع سعید عزت‌اللهی به مهدی قایدی نرسید و توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۷: تیم ملی امارات از سمت راست خط دفاعی ایران حمله کرد که سانتر‌های آنها توسط مدافعان تیم ملی دفع شد.

دقیقه ۱۸: مهدی قایدی از سمت چپ پا به توپ شد که مدافع اماراتی او را متوقف کرد. داور بازی اعتقادی به خطا نداشت.

تیم ملی امارات که متوجه برنامه ایران روی پاس‌های بلند شد، عقب نشست و مرکز خط دفاعی خود را منسجم‌تر کرد تا بازیکنان تیم ملی برای حمله از کناره‌ها تلاش کنند.

دقیقه ۲۹: خطای شجاع خلیل زاده روی بازیکن امارات، یک ضربه آزاد را برای آنها در پی داشت. سانتر آنها روی دروازه ایران بی ثمر بود و توپ از روی سر کایو گذاشت تا بیرانوند ضربه دروازه را بزند.

دقیقه ۳۲: شوت امید نورافکن به مدافعان امارات برخورد کرد و به مهدی طارمی رسید. پاس رو به جلوی او، قایدی را در شرایط آفساید برابر دروازه خالی قرار داد تا او هم توپ را وارد دروازه کند، اما گل مردود اعلام شد.

دقیقه ۳۳: خطای کف پای جهانبخش روی بازیکن اماراتی برای او یک کارت زرد در پی داشت. ضربه آزاد امارات نتیجه‌ای نداشت.

دقیقه ۴۰: سانتر اماراتی‌ها روی دروازه ایران در دو مرحله و با ضربه سر کنعانی زادگان و میلاد محمدی دفع شد.

دقیقه ۴۲: مهدی قایدی در چند صحنه از بازی توسط مدافعان امارات متوقف شده بود. او که در طول بازی احساس درد می‌کرد، روی زمین افتاد تا پزشکان تیم برای مداوای او به زمین بیایند.

دقیقه ۴۵: پرتاب اوت بلند صالح حردانی به میلاد محمدی رسید و او اقدام به شوت‌زنی کرد ولی ضربه او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴+۴۵: مهدی قایدی در محوطه جریمه امارات توپ گیری کرد و با یک ضربه بغل پا دروازه اماراتی‌ها را باز کرد تا تیم ملی برنده به رختکن برود.

نیمه دوم

تیم ملی فوتبال ایران این نیمه را هجومی‌تر آغاز کرد و در چند صحنه روی دروازه امارات خطر ایجاد کرد.

دقیقه ۶۱: حرکت جهانبخش از سمت راست خط دفاعی امارات آغاز شد و پشت محوطه جریمه اقدام به شوت زنی کرد که توپش از بالای دروازه با اختلاف بیرون رفت.

دقیقه ۶۶: ضربه کرنر اماراتی‌ها ثمری نداشت. سانتر‌های پیاپی آنان نیز توسط مدافعان دفع شد تا کار همچنان به سود ایران دنبال شود.

دقیقه ۶۷: ضربه سر مهدی طارمی روی سانتر صالح حردانی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۰: برخورد خطرناک شجاع خلیل زاده و فابیو لیما، باعث مصدومیت بازیکن اماراتی از ناحیه بینی شد. در این صحنه خطا به سود ایران اعلام شد.

دقیقه ۷۶: موقعیت عالی برای ایران به دست آمد. طارمی پا به توپ بود و آزمون و قلی زاده در کنار او در حال حرکت بودند. طارمی به قلی زاده پاس داد، اما او نتوانست اقدام به شوت‌زنی کند و توپ توسط مدافعان دفع شد، در برگشت مجدد آزمون صاحب توپ شد که پاس او به طارمی رسید، اما توپ روی پای او ننشست و این موقعیت از دست رفت.

دقیقه ۸۱: ضد حمله ایران و پاس عالی طارمی برای آزمون که او را در موقعیت تک به تک قرار داد، شوت آزمون را دروازه‌بان راهی کرنر کرد.

دقیقه ۸۶: علی صالح حرکت کرد و به خط دفاعی تیم ملی ایران نفوذ کرد. ضربه او به بدن حردانی برخورد کرد که ابتدا داور پنالتی گرفت، اما پس از بازدید با VAR رای خود را پس گرفت.

داور مسابقه ۱۰ دقیقه وقت تلف شده گرفت که در این دقایق اماراتی‌ها روی دروازه ایران حملات پیاپی داشتند.

دقیقه ۶+۹۰: خطای کنعانی در سمت راست خط دفاعی ایران روی بازیکن حریف خطا کرد. ضربه آزاد اماراتی‌ها نتیجه‌ای نداشت.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون